• Impact
  • Snelheid
  • Fun

• Er zijn maar 500 stuks!

Prijs: € 1195

Vienna Acoustics Haydn Jubilee

We herinneren het ons alsof het gisteren was, X-FI 2017 in Veldhoven. We hadden al heel wat kamers bezocht en al heel wat mooie sets gehoord maar het beste moest nog komen. Niets vermoedend stapten we de ruimte van Hifi Matters binnen en zagen een betrekkelijk eenvoudige set staan. Een Dayens geïntegreerde versterker, een tube-buffer van Icon Audio, een prachtige platenspeler van Perpetuum Ebner en dan de echte ster van de show: Een setje Vienna Acoustics Haydn Grand Symphony Edition monitors met hun bizarre Spidercone driver en dat vreemde plooibaar frontje.

We namen plaats in de stoeltjes en luisterden, net als alle andere aanwezigen, in absolute stilte. Het was een magisch moment. De muziek klonk niet enkel gedetailleerd en erg 3D maar ook gewoonweg juist. Alles klopte. Toen we lazen dat er een speciale jubileumeditie van de Haydn uitkwam, vroegen we een testexemplaar aan. Gelukkig had Hifi Matters er eentje staan want er worden er maar 500 gemaakt. Snel zijn is dus de boodschap!

Oh Vienna!

Het Oostenrijkse Vienna Acoustics is geen bedrijf dat zich bezighoudt met trends en modes. Ze varen een duidelijke koers en wijken daar niet vanaf. Op die manier werken ze bescheiden maar overtuigd aan hun overzichtelijke reeks luidsprekers. Deze Haydn Jubilee is in feite het perfecte voorbeeld van die bescheidenheid. In plaats van uit te pakken met een exclusieve vloerstaander kiezen ze bij Vienna Acoustics voor een compacte monitor om hun 30-jarig bestaan te vieren.

De Haydn Jubilee is eigenlijk een bedankje aan de klanten en is scherper geprijsd dan de huidige Haydn Grand SE! De Haydn Jubilee is volgens ons dan ook de perfecte kans om kennis te maken met de ‘house sound’ van Vienna Acoustics. En die wordt treffend samengevat in hun slogan: The art of natural sound.