• Klinkt goed

• Geen Nederlands
  • UPnP werkt niet via App

Prijs: € 279

Teufel Radio 3sixty

Hoe klinkt het?

U hebt wellicht wel begrepen dat de Radio 3sixty een soort Zwitsers, uhh… Duits zakmes is… Het kan echt allemaal. En ook nog verrassend gemakkelijk. Maar al deze functies zouden zinloos zijn als de klank niet op orde is. En verdammt noch mal… ook dat is verrassend goed. Is de Teufel Radio 3sixty superneutraal? Nee. Heeft alles een hoog oplossend vermogen? Neu. Horen we alle details in een nummer? Nope… Crispy hoge tonen? Ook niet. Horen we lekker muziek? Jep…

In perspectief

De Alpha Lezer is doorgaans een échte liefhebber (daar gaan we wel vanuit bij het schrijven van stukken). Hoogstwaarschijnlijk hebt u al een prachtig systeem in de woon- of luisterkamer. Daar geniet u van alle details in uw favoriete tracks en kunt u wegdromen als u de ogen sluit. Deze tafelradio is niet ontwikkeld met dat doel voor ogen. De Teufel Radio 3sixty is voor gebruik op een tafel, bureau, keukenblad… Gewoon om lekker een deuntje te spelen. We hebben hem dus ook zo getest. Gewoon lekker naast ons in de vensterbank. FM Radio aan, NAS-streampje aan (gek genoeg werkt Bubble en DS Audio niet, maar bediening via de Teufel wel), Spotify-streampje, DAB-radio (snel weer uit… wat een baggerkwaliteit is dat), … Stukjes tikken.

In de hoek

We raden u met klem aan om deze Teufel een beetje in de hoek te plaatsen. Het laag valt bijzonder snel af als u dat niet doet. En dat resulteert in een – onnodig – kale weergave. Als we dus de radio van de vensterbank naar een tafel verplaatsen om te kijken wat het effect is, horen we onmiddellijk het laag wegvallen. Nu is dat wel een beetje te compenseren met de equalizer, maar beter is die op neutraal te laten en de hoek ergens op te zoeken.

Als alles een beetje goed staat, zult u merken dat het geluidsbeeld prettig is. Geen opdringerige sound, maar juist een opvallend kalme weergave met voldoende hoog en laag. Natuurlijk is het niet full-range. De specificaties zeggen vanaf 55 Hz. Het hoog rolt wat weg vanaf 12 kHz schatten we in. Dat is niet erg. Het maakt het juist prima geschikt voor achtergrond. En het verbloemd de beperkingen van compressie op bluetooth en DAB.