Review Yamaha YSP-2700 soundbar

• Uitbreidbaar met MusicCast

• Draadloze antenne

Prijs: € 999

Prestaties
Yamaha YSP-2700

AV control centre

De Yamaha YSP-2700 is na installatie echt een control centre. In ons geval sluiten we de Horizon box, een Kodi box en een Playstation 4 aan op de YSP-2700. Vanaf de YSP-2700 hoeft er maar 1 HDMI kabel naar de tv. Alle bediening, aansturing, het beeld en geluid loopt allemaal via de Yamaha. Dat scheelt een hoop geklooi en een hoop extra kabels. Eindelijk een merk die dat begrijpt…

Afstandsbediening?

Bediening kan via een app of een afstandsbediening. Misschien lijkt een afstandsbediening tegenwoordig overbodig, toch blijkt het in de praktijk erg handig. Bijvoorbeeld als u aan het bellen bent en de audio wat zachter moet. De app heeft daarentegen bij ons wel de voorkeur. De app is zeer uitgebreid en voor sommige instellingen moesten wij ook even zoeken. Bijvoorbeeld als we de surround instellingen willen aanpassen. Dit is alleen mogelijk als we daar op dat moment gebruik van maken. Dus een film met surround aan het kijken zijn. Deze instelling zit in het beginscherm onder een knop die lijkt op een tandwiel.

Beam me up!

Vervolgens kunnen we toegang krijgen tot de ‘Beam instellingen’. Deze instellingen zijn niet bereikbaar als u muziek aan het luisteren bent. Via het hoofdmenu kunnen we een room kiezen. Dit is handig als u meerdere MusicCast producten in huis heeft staan. We selecteren hier de woonkamer, waar de YSP-2700 staat. Hier kunnen we muziekdiensten selecteren, muziek in het netwerk, radio en de verschillende HDMI aansluitingen.

Vervolgens kunnen we voor iedere HDMI aansluitingen de audio instellingen aanpassen. Denk hierbij aan de Treble, Bass en ook het volume van de subwoofer. Ook zijn er verschillende geluidsprogramma’s die u kunt selecteren. Deze zijn zeker de moeite waard om te proberen en in te stellen. Wij hadden al snel de voorkeur voor adventure en sci-fi bij films en games. Voor muziek is er ook gewoon de standaard stereo instelling.  Deze heeft bij muziek dan ook onze voorkeur.

Een handige bijkomstigheid is het doorgeven van het HDMI signaal, zonder dat de YSP-2700 aanstaat. Dit betekent in de praktijk dat u gewoon de horizon box kan aanzetten en het geluid en beeld heeft op tv. Zonder dat de Yamaha aanstaat. Om bevestiging van handelingen te krijgen, heeft de YSP-2700 aan de voorkant een klein display zitten. Echter zit deze achter het front. Het display is alleen zichtbaar als er een actie is. Denk bijvoorbeeld aan wisselen van de HDMI ingang of het volume harder of zachter zetten.

Winkels met Yamaha

Hooikade 13
2627 Delft, Zuid Holland, NL