Review Steljes Audio NS3 Luidspreker

• Goed geprijsd

• Mist een usb-dac
  • Subwoofer is wel lekker

Prijs: € 279

Steljes Audio NS3

Steljes Audio NS3

De Steljes Audio NS3 Hoe klinkt de NS3? Afhankelijk van de plaatsing – we hebben zowel op een bureau als op een statief geluisterd – klinkt het verrassend compleet. Aardverschuivend laag krijgt u natuurlijk niet, maar het is zeker niet kaal of (te) dun. Wel raden we aan deze NS3 niet op een statief vrijstaand te plaatsen. De Steljes heeft namelijk wel wat hulp nodig van een tafel en een achterwand om wat rondingen op te bouwen.

Als we de Steljes Audio NS3 op onze werkplek hebben geïnstalleerd – we spelen via een Audioquest Dragonfly RED – blijkt het een heerlijke muziekpartner. En in ons geval ook een prima ‘editing-partner’. We horen genoeg detail om vocalen te bewerken in Adobe Audition. We durven niet echte eq’en – dat blijven we doen met de Focal Elear – maar wellicht is dat een kwestie van wennen. Feit is namelijk wel dat de NS3 transparant genoeg is en op zich niet heel veel kleurt. Het enige dat wij missen is wat mid/laag en body. En dat is bij geluidbewerking wel belangrijk. Maar we wijken af… de NS3 is geen studiomonitor. En we moeten dat dus ook niet meewegen.

Kranig

We kijken nog wat Youtube, spelen via ROON wat muziek af… en tikken ondertussen onze stukjes. Aan het einde van de dag blijkt de Steljes een trouwe partner in de werkdag. Deze kleine desktop-speaker heeft zich kranig geweerd bij een kritisch publiek dat vooral verwend (en verpest) is door high-end apparatuur die een veelvoud kost van de 279 euro die u kwijt bent bij de aanschaf van deze Steljes Audio NS3.

Onze video van de Steljes Audio NS3

Steljes zet met de NS3 een prima setje actieve speakers neer. In feite biedt het alles om een computer - pc / laptop / console - een flinke muzikale boost te geven. Hij misstaat ook niet bij een tv. Wie echter films gaat kijken, mist een subwoofer; de NS3 is niet full-range. En dat kan ook niet bij dit formaat. Een usb-dac zou wel heel prettig zijn, aangezien menig pc geen optische uitgang heeft. Als we een usb-dac - denk aan een Audioquest Dragonfly black - toevoegen én een subwoofer(tje) meerekenen, zitten we toch een forse klasse hoger... Als u die kwaliteit en mogelijkheden zoekt, kunt u wellicht beter direct in een hogere klasse shoppen (denk aan de NS6). Houd daar wel rekening mee bij de aanschaf.
×