Review Q acoustics M3 soundbar

• Goed geluid
  • HDMI ARC

• Geen app

Prijs: € 399

Q Acoustics M3

Design voor het plebs

Zodra de Q acoustics M3 goed wordt opgesteld, dan is het een lust voor het oog. Fraaie lijnen, een sierlijk design en een strakke afwerking. Als wij niet beter zouden weten, hadden wij er zeker een paar honderd euro hogere verkoopprijs verwacht. En daar zit nou precies het verschil met de M2 soundbase. Want wij willen dat mensen de Q acoustics M3 soundbar zien. We willen de M3 soundbar graag aan de muur, onder onze tv ophangen. Laat andere mensen maar denken dat wij honderden euro’s aan een dure soundbar hebben uitgegeven. Het optische verschil is duidelijk. Want de M2 soundbase is voor onder de tv of in het tv-meubel. De M3 soundbar wil daar niks over horen. Deze mag gezien worden!

Muziek en Film

Een mooie design soundbar. En dat ook nog voor een schappelijk bedrag; dat is leuk! Maar hoe klinkt dat dan?

Wij zijn al dik tevreden over de Q acoustics M2 soundbase. Zou dit veel verschillen? Nee… eerlijk: er zit maar weinig verschil in. Voor een goede beoordeling pakken we de aantekeningen erbij die gemaakt zijn tijden de review van de M2 soundbase. We starten wat muziek op om lekker in te spelen. We merken al snel dat het geluid helder is en vol met details zit. Ook de lage tonen zijn goed aanwezig. Vooral de pop en singer songwriter muziek luistert heerlijk weg. Wat Ed Sheeran, Tom Odell en James Morrison. De Q acoustics M3 soundbar loopt er zo mee weg. Ook van Major Lazer is de M3 soundbar zeker niet vies. Voor een feestje kan de “volumeknop” vol open. Begrijp ons niet verkeerd, het is geen Hi-Fi kwaliteit, maar voor 399 euro is het geweldig.

Ook bij films worden wij niet teleurgesteld. Dankzij hdmi Arc wordt er een synergie gevormd tussen de soundbar en de tv. Het wordt een geheel. We zetten Netflix aan via de tv en het geluid loopt automatisch over de soundbar. Voor wat actie is Jack Reacher een goede keuze. Voor het avontuur kiezen we Indiana Jones.

Aan de achterkant zetten we het schuifje voor de EQ om naar de filmstand. Daar komen we, na de eerste actie scene bij Jack Reacher, snel op terug! In de normale modus heeft de Q acoustics M3 meer dan genoeg punch aan boord. We drukken op play en kijken snel verder. Het geluid is aanwezig en geeft een goede beleving. Het is niet direct een bioscoopervaring, maar we worden wel goed opgenomen in de film. Door het heldere geluid en de aanwezige details komen pistoolschoten en dialoog goed door. Ook de lage tonen zorgen voor genoeg spanning. Het is alleen niet de ervaring zoals bij de Yamaha YSP-2700.

Winkels met Q Acoustics

×