Home Review Q Acoustics 3050i luidspreker

Review Q Acoustics 3050i luidspreker

5

• Vergevingsgezind Degelijke afwerking Prijs/kwaliteit verhouding

• Beperkte detaillering
Q Acoustics 3050i

De i van innemend

We beginnen onze luistersessie met de Brusselse Angèle die na het releasen van heel wat singles eindelijk haar langverwachte langspeler uit heeft. Haar album “Brol”, heerlijke titel, staat vol met elektropop pareltjes. Door de 3050i krijg je dat tikkeltje extra laag wat uitstekend past bij dit soort muziek. Het zoveel mogelijk vermijden van resonanties werpt hier zijn vruchten af. We draaien de kraan eens serieus open en hebben pas op een heel hoog volume last van een beetje vervorming.

Marianne Faithfull klinkt doorleefd op “Negative Capability”. Een prachtig album waarop deze levende legende ons voor het eerst een volledige plaat lang kan bekoren. Haar stem zit vol tragiek en wordt met de jaren, net als een goeie fles wijn, steeds beter. Op het nummer “Witches Song” halen we opnieuw voordeel uit de grotere klankkast. Het laag borrelt langzaam omhoog en valt net voor onze voeten neer. Maar het is toch vooral haar stem die naar de keel grijpt en ons niet meer loslaat.

Blood Orange is het alter ego van Devonte Hynes. Hij brengt op “Negro Swan” waanzinnig knappe hedendaagse soulmuziek . Het geluid komt behoorlijk los van de luidsprekers en het stereobeeld is redelijk. Vloerstaanders ‘verdwijnen’ niet zo gemakkelijk als monitors maar door hun slanke uiterlijk valt het goed mee en zitten we volop in de muziek. We horen wat minder detail in openingsnummer “Orlando” dan we gewoon zijn op de Audiovectors maar de sfeer van het nummer blijft.

We zien deze luidspreker dan ook iets meer als een partyspeaker dan een audiofiele weergever. Dat hoeft ook helemaal niet erg te zijn. We hebben gewoon heel veel fun, vooral op wat hogere volumes. En omdat het nooit scherp of agressief wordt kunnen we verschillende genres door de ruimte laten knallen. Heerlijk.

Winkels met Q Acoustics