Review Paradigm PW Amp

• Geen digitale inputs
  • App kan beter

Prijs: € 799

App
Paradigm PW AMP

App en bediening

De App van de Paradigm PW Amp is niet ontwikkeld door Paradigm zelf. Dat is ook niet nodig en handig, want het hele idee is dat DTS Play-Fi een ‘semi open platform’ wordt. En het is niet handig om voor elk merk een aparte app te hebben. Het idee is juist dat gebruikers zelf kiezen voor een bepaald model van een bepaalde fabrikant en alles alsnog kunnen bedienen met één app.

Strak

Het moet gezegd: de app oogt netjes en zit vrij logisch in elkaar. Niet alles is even gestroomlijnd, maar het begin is al bovengemiddeld goed. Sommige icoontjes zijn echter niet helemaal logisch voor een beginnende gebruiker.

Zo is er een item “Muziek”. Dat is je lokale muziek op de telefoon of tablet. Wilt u streamen vanaf internet? Dan tikt u op de geïnstalleerde service. Denk aan Tidal. Of Napster of Deezer… Wat u hebt. Streamen vanaf de NAS gaat via de Mediaserver. Wij snappen deze logica wel, maar het is in wezen allemaal muziek. Dus het item muziek is wat ongelukkig gelabeld.

Connectie maken met de spelers duurt – indien u zoeken naar nieuwe spelers aan hebt staan – soms ook nog wat lang. In ieder geval onder Android is dat weleens het geval. Dat kan het OS of de app liggen.

We willen niet te veel gaan muggenziften, maar we moeten even kritisch zijn: de app is immers één van de belangrijkste punten van een streaming-systeem.

Vanuit een playlist, of afspeelscherm terug naar het hoofdscherm komen gaat door op het DTS Play-Fi logo rechtsonder te tikken. Dat is gewoon niet logisch. U komt dan in het bron-menu door op het muzieknootje te tikken. Prima. Daar is aan te wennen. Maar om dan naar de muziekserver te gaan, is niet mogelijk. In veel gevallen gaat hij namelijk weer terug naar de playlist als we dan voor Muziekserver kiezen. Dit moet wel een bug zijn, gezien het complete gebrek aan logica. We hebben de app voor u ook op video gezet.

Video App DTS Play-Fi

×