Review OPPO UDP-203 blu-ray speler

Prijs: € 849

Afwerking
Weergave-beeld
Weergave-geluid
OPPO UDP 203

In gebruik

We hebben van alles op de OPPO afgespeeld. Muziek, films, series en muziek blu-rays. En we moeten zeggen: we hebben absoluut geen problemen ondervonden. Zowel op gebied van kwaliteit – we hebben geen 4K kunnen testen, helaas – als op gebied van navigatie, compatibiliteit of bediening.

App!

Sterker nog de bediening is ongelooflijk goed. OPPO heeft zelfs een zeer complete en fijne app voor zowel Apple als Android. Via deze app is de UDP-203 in één klap om te toveren tot een volwaardige mediastreamer. Al hebben we persoonlijk nog wel wat ‘issues’ gehad met de SMB-server optie en opstellen van playlists. Niet alles is al af dus. Maar goed… het begin is er. En het gros werkt gewoon goed. Maar de lege mappen zijn wel een puntje in combinatie met onze Synology DS1515+. Onze KODI-speler ziet wel alles. Dus daar heeft OPPO nog wel wat te patchen.

De app werkt verder prettg en snel. We hebben tevens BubbleUPnP geprobeerd en hoewel deze de OPPO direct ziet, laat hij de speler crashen als deze in blu-ray modus staat en Bubble er een stream naar toe stuurt. Staat de speler in ‘Netwerk-modus’ dan gaat alles goed. Het leuke aan de combinatie OPPO met BubbleUPnP is dat we nu ook Tidal kunnen spelen op de UDP-203.

Jammer is dat er nog geen gapless playback mogelijk is. Maar goed… primair is de UDP-203 een blu-ray speler. Geen muziek-streamer. En we kennen – helaas – genoeg ‘audio-streamers’ die minder goed presteren dan deze OPPO. Zowel op gebied van bediening, app als weergave.