Review Mytek Brooklyn Dac+

• Breed inzetbaar

• Kan heet worden
  • Prijs: € 2195

Mytek Brooklyn +

Kwaliteits concert

We testen de Mytek Brooklyn Dac+ met een Supra usb kabel en met de Hifiman Sundara.

In het eerste gedeelte van de test, staat de Mytek Broolyn Dac+ naast de pc. In het tweede gedeelte, zetten we de Dac+ in de huis set van Alpha-audio. In de handleiding wordt al een suggestie gedaan om gebruik te maken van een externe voeding. Deze voegen we later toe in de vorm van de Farrad.

Na het installeren van de firmware, kunnen we op de pc aan de slag met luisteren. We gebruiken 3 bronnen; SpotifyTidal en uiteraard muziek op onze eigen Nas. Na het spelen van wat jaren 80 pop muziek, valt Spotify al snel af. We horen namelijk de compressie van de muziek. Iets wat echt op onze audiozenuwen kan werken.

Op Tidal hebben we hier geen last van. Ook hebben we hier direct toegang tot wat interessante MQA files. Wat toevallig dat de Mytek Brooklyn Dac+ dit ook ondersteunt. We luisteren naar MuseVan Halen, Ray Charles en Eric ClaptonDe combinatie van de Hifiman Sundara en de Brooklyn Dac + komt ongedwongen over. Het gitaarspel is aanwezig, vocalen zijn duidelijk hoorbaar en het geheel wordt prachtig gepositioneerd. Het geluidsbeeld is heel erg goed.

In deze combinatie springt niks er duidelijk uit. Het is juist een combinatie die geschikt is voor urenlang luisterplezier. Dit hebben we meestal ook pas te laat door. We kunnen luisteren zonder er moe van te worden. Het is een bijzonder geluidsbeeld, omdat het in eerste instantie niet bijzonder overkomt. Het is een beetje een wolf in schaapskleren. De Mytek Brooklyn Dac+ werk in harmonie, bijna coachend, om de Hifiman Sundara op zijn best te laten klinken. Dit beeld van de harmonie tussen de twee merken, zet zich eigenlijk over de hele linie voort. Bij het luisteren van trance, klassiek of jazz, ontstaat er een harmonie. Dit maakt het luisteren zeer prettig en zonder dat we het door hebben, verslavend!

Een Zwitsers zakmes

Als we de Mytek Broolyk Dacintegreren in onze Alpha audio huisset, dan merken we pas de ware potentie van de Dac+. We sluiten ook de Farrad externe voeding aan. We zetten de Mytek Brooklyn Dachier in als voorversterker. Sluiten het aan met XLR kabels en zetten wat van onze favoriete muziek op. Hier horen we een compleet ander beeld. De Mytek Brooklyn Dac+ speelt met de Farad op een compleet nieuw niveau. Dat niveauverschil is duidelijk hoorbaar. Het nummer Opera – Emmanuel Santarromana is perfect voor het luisteren naar verschillen.

Het nummer wordt groots neergezet en de Mytek zorgt voor een perfect timing en plaatsing in de ruimte. Omringd door de elementen in de kamer, verbazen wij onze over de kwaliteit en de veelzijdigheid van de Mytek Brooklyn Dac+. Want een platenspeler kan er ook zo op aangesloten worden. Terwijl wij nog de luisteren naar onze testmuziek, zijn er toch weer kleine elementen in de muziek die ons doen verbazen. Wij zijn het er dan ook snel over eens dat de Mytek Brooklyn Dac + een ‘zwitsers’ zakmes voor de Hi-Fi is.