Review Marantz PM-10 en SA-10

Prijs: € 6999 - 7999

Marantz PM10 - SA10

De set-up

Marantz 10-series

We plaatsen het duo in onze luisterruimte waar ze twee Focal Sopra No1 mogen aansturen. De boel verbinden we met zowel Audioquest (Oak luidsprekerkabel, NRG1000 power, Diamond Coax) als Grimm TPM als Kemp (HiPower en PowerStrip 8 Plus).

We gebruiken niet alleen de SA-10 als bron, maar ook de NAD M50 om te streamen naar de SA-10. We vergelijken de SA-10 tevens met onze Pavane om te kijken hoe de karakters verschillen (of overeenkomen).

Edifier R1850DB

Review Edifier R1850DB

De set-up InhoudActieve speakers maken de laatste jaren grote sier. Dit fenomeen uit de professionele audiowereld begint meer en meer zijn weg te vinden naar het reguliere circuit. Denk aan Kef, Kii, Grimm en Dutch & Dutch. In een heel andere prijsklasse hebben we het Chinese Edifier. In onze niet aflatende zoektocht naar goed klinkend audiospul […]

Audioquest Bedrock

De set-up InhoudDe Audioquest Bedrock hoort bij de Double Quad Helix familie van de luidsprekerkabels. De bedrock is het grote broertje van de Slate, het instapmodel en is het kleine broertje van de Gibraltar, de topkabel in deze serie. Zoals bij veel kabels van Audioquest is ook bij de Bedrock de letters PSC op de […]

19 reacties

1. In primeur gehoord op x-fi. Klonk bijzonder goed. Inderdaad een pak neutraler. Vond de q acoustics speakers niet de beste match maar wel veel controle en een mooie sprankeling.

De speakers waren ook bewust heel erg ingedraaid zodat meerdere mensen min of meer een stereobeeld kregen hoorde ik van de Engelse verantwoordelijke van Marantz.

1. Klinkt echt prima. Met de premium versie kun je kiezen hoeveel data je gebruikt. En in de extreme stand hoog data verbruik maar een fenomenaal geluid. Tidal is op papier beter. Maar ik vindt Spotify prima. Heb ook Deezer geprobeerd deze heeft meer tracks. Ben ook liefhebber van klassiek en jazz maar de keuze van andere muziek genres is van Spotify uitgebreider. Heb 1 Terra byte met muziek, kast vol met CD’s etc. etc. Maar als je Spotify hebt dan vindt je bijna alles. Zodra de financiën het toelaten ga ik luisteren hoe ‘n top streamer klinkt. Streaming wordt de standaard. Waarom? Je kunt zelf bepalen wanneer je hoort wat jij wilt. En geloof me niemand heeft zoveel muziek aan LP’s / CD’s bij hem / haar in de kast staan.

1. Dag Fernand… Dat ligt geheel aan de luisteraar en de wensen / eisen die deze stelt. Ik heb mijn hele leven al tracks geluisterd. Alleen als een album écht een ‘verhaal’ vertelt luister ik hem van A-Z af.

1. Ik luister niet als ik piano spelen studeer. Maar verder staat Spotify de hele dag aan. Maar verander vaak b.v. van J. Loessier trio naar folk muziek uit Roemenië / 9e van Beethoven / Astrud Gilberto etc. En met de radio functie van Spotify maak je soms kennis met muzikanten waar je nog nooit gehoord hebt. Als je van muziek houdt is niet alleen een top installatie belangrijk. Het allerbelangrijkste de keuze van de muziek die je kan draaien. Leve streaming. Weet zeker dat Marantz met ‘n muziek server komt die we allemaal willen hebben.

1. Echt Jaap hartelijk dank voor het opperen van streaming. Vond het raar toen apple de iPhone introduceerde daar had je Laptop toch voor. Over 5 jaar is er niemand die zich stoort aan het verdwijnen van radiozenders. Niemand met ‘n provider zoekt nog naar een station. Je tikt Mat en je ziet Bach’s werk van diverse muzikanten.

1. Zodra ik het kan betalen schaf ik de beste streamer aan. Een buizen amp en ESL 2912. En naast Spotify ‘n Tidal abonnement. CD’s of iets dergelijks zet ik alleen op als mijn provider storing heeft. Vroeger zaten we achter PC van 1mtr. hoog nu de smartphone of tablet. De radio / CD speler e.d. is straks geschiedenis.

2. Dag Jaap, mijn reactie is laat maar moet toegeven dat. Alleen perfecte kwaliteit van stream en apparatuur instaat is. Om ‘n werk met veel instrumenten en dito melodieën en of begeleidings partijen juist weer te geven. Het is anders onmogelijk het werk van elk instrument afzonderlijke te onderscheiden. Geoffrey opperde dat €14998,– het dubbele van zijn voorganger is. Maar deze serie is elke Eurie?waard.

2. Was ben en blijf onder de indruk van dit merk. Mijn versterker “ander merk” was kapot en schafte de M-CR 611 aan. Die in verhouding “materiaal /prijs” Yugo : Bentley maar dit is beslist niet het geval met de weergave. Omdat Jaap het vaak heeft over streaming een abonnement genomen op Spotify en wanneer je de stand in de app zet op extreem dan gaat je mond open van verbazing. Je hoort echt de akoestiek van de concertzaal “met high end speakers natuurlijk ” Er zijn veel duurdere merken, maar of die beter klinken, misschien, maar beslist niet in dezelfde verhouding als de prijs. Als je het kunt betalen heb je met deze set verre van een miskoop. Maar geef de luidsprekers echt de ruimte, liefst niet < 1mtr. naast en achter de box.