Review Keces E40 geïntegreerde versterker

Prijs: € 599

Keces E40

We hebben al heel wat fijne, betaalbare geïntegreerde versterkers getest. En de Keces E40 mag daar zonder blozen tussenstaan. Hij bezit niet zoveel inputs maar is hij erg gebruiksvriendelijk en degelijk gebouwd. Qua klank behoort deze kleine versterker tot de top van zijn prijsklasse. Hij zal niet enkel voor veel luisterplezier zorgen maar ook uw audiofiele hart veroveren; een absolute aanrader!

Keces E40

De Keces E40 lijkt ons een fantastische versterker voor wie graag naar rockmuziek luistert. Zoals de meeste muziekliefhebbers wel weten laat de opnamekwaliteit van dit genre vaak nogal te wensen over. Met de Keces E40 krijgen dunnere opnames wat meer flesh on the bone, some added weight, mas gravitas, whatever you wanna call it. Ook wie vaak luistert op lage volumes zal in de Keces E40 de ideale partner vinden.

Daarnaast levert deze versterker, zoals reeds vastgesteld, uitstekend werk bij een frisse of wat kale monitor. Een monitor die wat extra punch en ballen kan gebruiken. En natuurlijk kan u deze versterker gemakkelijk kwijt op het bureau om te gebruiken als basis van een erg fijne, compacte set-up.

De Audiolab 6000A, die we hoog inschatten, heeft wat meer energie, is wat vinniger maar heeft wat minder fundament onderin. Het stereobeeld is net wat breder bij de Keces en de verstaanbaarheid hoger bij de Audiolab. Verschillende accenten dus. Net als de Keces kan de Audiolab verfijnd voor de dag komen en je in de muziek trekken. Je kan probleemloos urenlang luisteren naar beide versterkers, een grote troef wat ons betreft.

De Audiolab 6000N is natuurlijk een heel ander toestel. Het heeft volwaardige afmetingen, een oledscherm, een erg goeie d/a converter en veel meer aansluitingen. Daarom is het voor ons een completer toestel maar wel wat duurder. Kiezen tussen beide is moeilijk en hangt af van het soort speaker en de gezochte functionaliteit. In elk geval heeft de Keces E40 ons aangenaam verrast en moet hij qua weergave niet onderdoen voor de Audiolab 6000A. Een straffe prestatie.