Review JM Reynaud Bliss Jubilé

• Bouw
  • Plaatsing
  • Aansturing

• Niet voor detailfreaks

Prijs: € 1950

JM Reynaud Bliss Jubilé

Dit is een luidspreker voor iemand die wil ontspannen na een lange, zware werkdag. Iemand die wil meegenomen worden op een muzikale reis. Iemand die een gemoedelijke weergave zoekt en niet al te veel moeite wil doen om goed geluid te bekomen. Dit is zo’n luidspreker die je een goed gevoel geeft en alle muziek goed doet klinken. En is dat niet waar we allemaal naar op zoek zijn. Het is ook niet nodig om heel je ruimte aan te passen om ze goed te laten klinken. Zet ze eender waar neer en ze presteren zonder morren.

Wie graag heeft dat het spettert en sprankelt zal elders moeten kijken. Alle details zijn er wel maar het hoog wordt wat getemperd zodat vooral het middengebied kan schitteren. Dit is ook geen speaker om mee uit te pakken. Ze zijn best mooi maar eerder onopvallend. Vakkundig in elkaar gestoken vol kwaliteitsvolle elementen maar sober qua uiterlijk. Dit is een luidspreker waarvoor de term easy listening is uitgevonden. Heerlijk relaxen met je favoriete muziek. Zalig toch?

In deze prijsklasse komen we in de buurt van een Bowers 705 s2, een Dynaudio Evoke 2 of een Dali Rubicon 2 om er maar enkele te noemen. Allemaal geduchte concurrenten die elk een specifieke sound hebben. De JMR Bliss Jubilé zal bij een demo wellicht het minst opvallen maar wanneer u de tijd neemt overtuigt deze luidspreker des te meer. Alles hangt af van uw muziek en hoe u die het liefste hoort.

Waar heel wat fabrikanten uitpakken met een ‘forward’ sound kiest JMR resoluut voor een andere oplossing. De Bliss Jubilé is een luidspreker met een ‘old skool’ geluid en dat is een compliment. Het is een monitor die onder je huid kruipt door gewoonweg muziek te maken. Alle aandacht gaat naar de muziek en niet naar de apparatuur. Het is niet gemakkelijk voor een luidspreker om zichzelf weg te cijferen maar de Bliss Jubilé doet net dat. God Bliss You!