Review JM Reynaud Bliss Jubilé

• Aansturing

• Niet voor detailfreaks

Prijs: € 1950

JM Reynaud Bliss Jubilé

Set-up en installatie

De JMR Bliss Jubilé’s vervangen onze ATC SCM19 V2 in onderstaande set:

We zetten de JMR Bliss Jubilé op witte Norstone Stylum 2 stands (hoogte 60cm) die voor tweederde gevuld zijn met zand. Lichtjes indraaien is voldoende om een stabiel en ruim stereobeeld te verkrijgen. De luidsprekers staan ongeveer 3 meter uit elkaar in een ruimte van 4 op 10 meter. De ondergrond is parket met tapijt en onze luisterstoel staat op 3 meter afstand waardoor de tweeter langs onze oren straalt. We moeten geen rare dingen doen om ze goed te doen spelen.

Gebruiksgemak

De Bliss Jubilé is dus gemakkelijk te plaatsen en dat is een plus in ons boek. Dicht tegen een achterwand of relatief dicht tegen een zijwand is geen enkel probleem. Je hoeft ze ook niet tot op de mm in te draaien of ze perfect af te meten om een goed geluid te bekomen. In de meeste situaties presteren ze zonder morren. Dat is echt wel een grote troef want wat ben je met een setje luidsprekers die je nooit echt goed krijgt. Daarnaast moet je er geen knoert van een versterker op aansluiten. Met een degelijke geïntegreerde versterker kom je al een heel eind.

Le son JMR

Deze luidspreker klinkt erg natuurlijk en niet artificieel Je bent niet bezig met het ontleden van de componenten of aan het focussen op een onderdeel van de weergave. De muziek stroomt als een kabbelend beekje uit de luidsprekers en meandert zich een weg door de ruimte. We moeten wat afkicken van het soms wat aangezette hoog van andere luidsprekers en missen hierdoor aanvankelijk wat sprankeling. Maar eenmaal oren en brein gewoon zijn aan de Bliss Jubilé horen we vooral de sterke kanten van deze monitor.

Het geluid is groots, gul, genereus, gloedvol en met voldoende impact. Bijna als een vloerstaander maar dan net wat verfijnder en sneller. Deze luidsprekers klinken bijzonder welgemanierd en bijten niet. Er is geen greintje scherpte te bespeuren en van mindere opnames wordt het beste gemaakt. Zie ze als een vriend waar je altijd op kan rekenen, die je nooit in de steek laat. Deze luidsprekers maken het beste van uw muziek met een volle, warme klank en vullen gemakkelijk een grote ruimte.