Als ik het kon betalen en het klinkt beter wat ik nu heb, en dat is echt een groot verschil in prijs. Heb de Yamaha WXC-50 aangesloten op de KRK 12s / 606 / 57 en i. p. v. Spotify een abonnement bij Apple. Het verschil is enorm YugoBently de bass is hier niet +12dB wat wel lekker klinkt met speakers van de Action, en ook niet onbelangrijk, bij Apple wel Volume Normalize, rekening houdend met de dynamiek van de track, is het volume idem. Tidal zal beter zijn, maar als je het niet kunt betalen dan overstappen op Apple music.
Sorry, maar waarom mag de geldwaarde geen topic zijn?????? Bizarre opmerking!
Wanneer voor 8 duizend euro een app niet goed werkt op Android is het gewoon rotzooi. Juist om die hoge prijs.
Vind het ongelooflijk brutaal zo’n prul dan in de markt te zetten.
MAAR: Apple gebruikers interesseert het functioneren niet, anders hadden ze geen Apple, en zijn gek op producten die alleen voor het narcistische deel van de doelgroep zijn gemaakt.
Tel uit je winst. Ik geef ze bij Esoteric helemaal gelijk. Wanneer je zo gemakkelijk en snel winst kunt maken, moet je het vooral niet laten. Bij de iPhone lukt het ook, dus waarom in de audiowereld niet?? En hoe het dan klinkt of werkt is totaal geen issue meer. Ik vind dit soort producten heerlijk……. Een soort van funniest audio devices:-)
Mijn geliefde NAIM begint dezelfde soort wegen in te slaan. (Steamer/dac voor 6100 euro) Vind ik erg jammer, maar de winstvraag is maatgevend, niet de audiokwaliteit. Dat is realiteit bij dit soort verkoopprijzen.
Wat betreft het filosoferen. Juist deze apparatuur hoort in die categorie thuis, want technisch valt er weinig zinnigs over te vertellen.
Ja Janwilco volledig met je eens!
Ik ben heel lang bezig geweest om nieuwe apparatuur te kopen veel versterkers beluisterd en bij toeval kwam ik bij het Chinese Audio GD terecht en wat bleek er was een nederlandse importeur, ik ben gaan luisteren en ik was verkocht,
Zeer betaalbaar mooi gebouwd en klinkt super, beter dan mijn vorige Sphinx apparatuur.
Deze importeur bouwt ook de Sonos connect om tot een hele goede streamer waar ik zeer blij mee ben even zo voor de versterker en DAC van dit Specifieke Chines merk.
Ligt het nu aan mij? Of zie ik dat goede audioproducten steeds absurdere prijzen aannemen? Aan de kosten van het beperkte aantal componenten kan het niet liggen. Zelfs aan de prijs van de nieuwe chipset niet.
Ik zou de producenten van hifi-producten willen uitdagen om voor rond de 2000 euro een geweldige streamer neer te zetten. Dan zet je een merk pas echt in de markt. Niet met een streamer van 8000 euro. In mijn ogen een over-priced product.
Voor de prijs van twee van deze – bijna lege kastjes – koop je een auto. Dat staat toch niet in verhouding? Ik snap wel hoe ze aan de naam Esoteric komen. Dat refereert aan de prijs…
Er zijn toch genoeg goede spullen voor 2000€…? Of iets overpriced is, is pas te zeggen na het gehoord te hebben en het productieproces en de afzetmarkt te hebben geanalyseerd.
Misschien een mooi apparaat?
Lotte ik zou eens verder kijken ik stream via een geupgrade Sonos Connect het wordt dan een Sonos Ultimo via een Ladder DAC van het merk Audio GD + versterker van dit merk via Magnepan 1.6.
Weet je het klinkt echt fantastisch!
Voor wat betreft de naam van de Lumin, met een tooltje moet er heel makkelijk de Host naam veranderd kunnen worden.
Ik kan dat ook doen bij de Amanero USB convertor.
Nu heb je het idee dat je vreemd gaat met audio.
Niet slim van Esoteric
Omdat we al enige tijd opzoek waren naar een capabele streamer en onze Audio dealer helemaal lyrisch was van deze esoteric N-05 hebben wij een anderhalve uur durende heen reis gemaakt. om deze machine te horen . Na de luistersessie waren we een illusie armer. Wat een teleurstelling was deze streamer . Het klonk zo emotie loos als een ijzerplaat .. En dat voor zoveel geld . Design en de kost prijs zeggen totaal niets over de kwaliteiten van om het even welk apparaat, wel wat men er voor wil hebben.
Zou kunnen, apparaten met wel met elkaar matchen . al denk persoonlijk, dat het karakter van Esoteric in zijn algemeenheid wat aan de koele/ digitale kant is .
Maar beste Lotte, zo’n apparaat zou je alleen maar kunnen en moeten beoordelen in je eigen set. In een vreemde ruimte met een neem ik aan andere audioset heeft het beoordelen van zo’n apparaat net zoveel zin als het kiezen van een levenspartner op basis van een Tinderfoto. Op dit niveau mag je van je audiodealer verwachten dat je de gelegenheid krijgt om het apparaat in je eigen set, dus bij je thuis te proberen.
Ik /we hebben de Esoteric beluisterd in combinatie met een mcintosh C2600 versterker. Ik denk , dat er 2 factoren een rol spelen.De eerste is dat zoals Jaap al aan gaf , de Apparaten moeten matchen . De tweede is het karakter /signatuur van de Esoteric .Ik ben verbaast te lezen, dat hij warm klinkt, dat doet een buizenversterker in de regel wel. Van de Esoteric kon ik dat niet zeggen .Eerder het tegen over gestelde . Maar dat is wel zoals wij dat ervaren hebben .Zal ook van men tot mens verschelen.
Lastig: het zijn gewoon niet je eigen luidsprekers en versterker in je eigen ruimte. Weet wel dat ruimte, luidsprekers samen met de versterker voor meer dan 90% de kwaliteit van het geluid bepalen. Dus: als je op dit niveau apparatuur zoekt, vraag de dealer of je over een weekend deze netwerkspeler mag proberen, eventueel gekoppeld aan een goed alternatief – Aurender/Auralic om een paar te noemen.
Als je soms de verschillen hoort tussen onze set in de werkruimte, of de luisterruimte, dan weet je wat akoestiek en bijvoorbeeld een ander setje speakers doet. Mede om die reden hebben we meerdere versterkers, speakers en dus een kleinere en grotere ruimte om te testen.
Zal voor het geld ongetwijfeld hemels klinken, maar de binnenzijde lijkt wel een knutselproject. Daar kunnen de Japanners (en zij niet alleen) nog wat leren van het Chinese Chinezen een van Auralic.
Als ik het kon betalen en het klinkt beter wat ik nu heb, en dat is echt een groot verschil in prijs. Heb de Yamaha WXC-50 aangesloten op de KRK 12s / 606 / 57 en i. p. v. Spotify een abonnement bij Apple. Het verschil is enorm YugoBently de bass is hier niet +12dB wat wel lekker klinkt met speakers van de Action, en ook niet onbelangrijk, bij Apple wel Volume Normalize, rekening houdend met de dynamiek van de track, is het volume idem. Tidal zal beter zijn, maar als je het niet kunt betalen dan overstappen op Apple music.
Graag weer on topic heren en dames…
Sorry Jaap je hebt gelijk.
Sommige reacties maken wat los en wil je graag reageren.
Snap ik… no problem. Maar reacties zijn voor het artikel bedoeld. Niet om te filosoferen over waarde en alternatieven. 😉
Sorry, maar waarom mag de geldwaarde geen topic zijn?????? Bizarre opmerking!
Wanneer voor 8 duizend euro een app niet goed werkt op Android is het gewoon rotzooi. Juist om die hoge prijs.
Vind het ongelooflijk brutaal zo’n prul dan in de markt te zetten.
MAAR: Apple gebruikers interesseert het functioneren niet, anders hadden ze geen Apple, en zijn gek op producten die alleen voor het narcistische deel van de doelgroep zijn gemaakt.
Tel uit je winst. Ik geef ze bij Esoteric helemaal gelijk. Wanneer je zo gemakkelijk en snel winst kunt maken, moet je het vooral niet laten. Bij de iPhone lukt het ook, dus waarom in de audiowereld niet?? En hoe het dan klinkt of werkt is totaal geen issue meer. Ik vind dit soort producten heerlijk……. Een soort van funniest audio devices:-)
Mijn geliefde NAIM begint dezelfde soort wegen in te slaan. (Steamer/dac voor 6100 euro) Vind ik erg jammer, maar de winstvraag is maatgevend, niet de audiokwaliteit. Dat is realiteit bij dit soort verkoopprijzen.
Wat betreft het filosoferen. Juist deze apparatuur hoort in die categorie thuis, want technisch valt er weinig zinnigs over te vertellen.
Ja Janwilco volledig met je eens!
Ik ben heel lang bezig geweest om nieuwe apparatuur te kopen veel versterkers beluisterd en bij toeval kwam ik bij het Chinese Audio GD terecht en wat bleek er was een nederlandse importeur, ik ben gaan luisteren en ik was verkocht,
Zeer betaalbaar mooi gebouwd en klinkt super, beter dan mijn vorige Sphinx apparatuur.
Deze importeur bouwt ook de Sonos connect om tot een hele goede streamer waar ik zeer blij mee ben even zo voor de versterker en DAC van dit Specifieke Chines merk.
Ligt het nu aan mij? Of zie ik dat goede audioproducten steeds absurdere prijzen aannemen? Aan de kosten van het beperkte aantal componenten kan het niet liggen. Zelfs aan de prijs van de nieuwe chipset niet.
Ik zou de producenten van hifi-producten willen uitdagen om voor rond de 2000 euro een geweldige streamer neer te zetten. Dan zet je een merk pas echt in de markt. Niet met een streamer van 8000 euro. In mijn ogen een over-priced product.
Voor de prijs van twee van deze – bijna lege kastjes – koop je een auto. Dat staat toch niet in verhouding? Ik snap wel hoe ze aan de naam Esoteric komen. Dat refereert aan de prijs…
Er zijn toch genoeg goede spullen voor 2000€…? Of iets overpriced is, is pas te zeggen na het gehoord te hebben en het productieproces en de afzetmarkt te hebben geanalyseerd.
Misschien een mooi apparaat?
Lotte ik zou eens verder kijken ik stream via een geupgrade Sonos Connect het wordt dan een Sonos Ultimo via een Ladder DAC van het merk Audio GD + versterker van dit merk via Magnepan 1.6.
Weet je het klinkt echt fantastisch!
Voor wat betreft de naam van de Lumin, met een tooltje moet er heel makkelijk de Host naam veranderd kunnen worden.
Ik kan dat ook doen bij de Amanero USB convertor.
Nu heb je het idee dat je vreemd gaat met audio.
Niet slim van Esoteric
Jep
Omdat we al enige tijd opzoek waren naar een capabele streamer en onze Audio dealer helemaal lyrisch was van deze esoteric N-05 hebben wij een anderhalve uur durende heen reis gemaakt. om deze machine te horen . Na de luistersessie waren we een illusie armer. Wat een teleurstelling was deze streamer . Het klonk zo emotie loos als een ijzerplaat .. En dat voor zoveel geld . Design en de kost prijs zeggen totaal niets over de kwaliteiten van om het even welk apparaat, wel wat men er voor wil hebben.
Dat herken ik totaal niet. Wellicht ongelukkige match?
Zou kunnen, apparaten met wel met elkaar matchen . al denk persoonlijk, dat het karakter van Esoteric in zijn algemeenheid wat aan de koele/ digitale kant is .
Maar beste Lotte, zo’n apparaat zou je alleen maar kunnen en moeten beoordelen in je eigen set. In een vreemde ruimte met een neem ik aan andere audioset heeft het beoordelen van zo’n apparaat net zoveel zin als het kiezen van een levenspartner op basis van een Tinderfoto. Op dit niveau mag je van je audiodealer verwachten dat je de gelegenheid krijgt om het apparaat in je eigen set, dus bij je thuis te proberen.
Zie ik ook zo!
Beste bertoling
Ik /we hebben de Esoteric beluisterd in combinatie met een mcintosh C2600 versterker. Ik denk , dat er 2 factoren een rol spelen.De eerste is dat zoals Jaap al aan gaf , de Apparaten moeten matchen . De tweede is het karakter /signatuur van de Esoteric .Ik ben verbaast te lezen, dat hij warm klinkt, dat doet een buizenversterker in de regel wel. Van de Esoteric kon ik dat niet zeggen .Eerder het tegen over gestelde . Maar dat is wel zoals wij dat ervaren hebben .Zal ook van men tot mens verschelen.
Ik vond de Esoteric opvallend soepel en vriendelijk. Totaal niet digitaal of analytisch.
Lastig: het zijn gewoon niet je eigen luidsprekers en versterker in je eigen ruimte. Weet wel dat ruimte, luidsprekers samen met de versterker voor meer dan 90% de kwaliteit van het geluid bepalen. Dus: als je op dit niveau apparatuur zoekt, vraag de dealer of je over een weekend deze netwerkspeler mag proberen, eventueel gekoppeld aan een goed alternatief – Aurender/Auralic om een paar te noemen.
Klopt Bert,
Als je soms de verschillen hoort tussen onze set in de werkruimte, of de luisterruimte, dan weet je wat akoestiek en bijvoorbeeld een ander setje speakers doet. Mede om die reden hebben we meerdere versterkers, speakers en dus een kleinere en grotere ruimte om te testen.
Zal voor het geld ongetwijfeld hemels klinken, maar de binnenzijde lijkt wel een knutselproject. Daar kunnen de Japanners (en zij niet alleen) nog wat leren van het Chinese Chinezen een van Auralic.
“van het Chinese Auralic” dus…
Vraag: als dit intern een Lumin platform gebruikt, wat is dan de meerwaarde van deze Esoteric? Zeker omdat deze bijna 4x zo veel kost?
Behuizing, voeding, dacs… sound…