Review Denon HEOS BAR + subwoofer

Bediening
Weergave-film
Weergave-muziek
HEOS cinema soundbar

Film

HEOS cinema soundbar

Voor het testen van films, maken we graag gebruik van een goede Blu-ray of Netflix. Voor de liefhebber, wij dus, Star Wars Rogue one. Maar ook John Wick en Doctor Strange. In deze films zitten veel actie en geluidseffecten. Ideaal voor een test.

Bubbel

In de film John Wick rijdt Keanu Reeves in een Ford Mustang uit 1969. De auto klinkt heerlijk dankzij de subwoofer. We wisten al dat de Denon HEOS BAR soundbar met sub goed overweg kon met lage tonen, maar hier in de film komen ze echt tot hun recht. In de vele actiescenes vliegt het bloed, speeksel en tanden ons om de oren. We zitten midden in de actie. De Denon creëert een bubbel in de woonkamer en in die bubbel vindt alle actie plaats. Dat is een waar filmspektakel.

Veel van de soundbars maken gebruik van deze (DSP) techniek. Bij Star Wars horen we duidelijk de diepte. Een schip dat van rechts voor naar rechts midden vliegt en dan door schiet naar de linkerkant. Het is ons wel duidelijk dat de Denon HEOS BAR ook echt gemaakt is voor films. Zodra we Doctor Strange opzetten, worden vanaf het begin in de film meegenomen. De actie is duidelijk aanwezig en special effects zijn goed hoorbaar. Het zorgt voor een hele goede bioscoop ervaring. We kunnen zeggen dat het met de Denon HEOS BAR, een genot is om naar films te kijken.

Balans

We zijn eigenlijk best te spreken over de Denon HEOS BAR. Zeker als we kijken naar de prestaties op het gebied van film. Toch is daar de maar. De maar komt in de vorm van concurrentie. De Yamaha YSP-2700. Deze is ook door ons getest. De Yamaha is iets goedkoper en levert een geweldige film ervaring. Onderaan de streep is de Yamaha 400 euro goedkoper. Dat is een aardig bedrag.

Als we kijken naar de muziek prestaties, worden we iets minder vrolijk. De Denon scoort niet zo slecht als Sonos, maar voor de muziekprestaties hoeft u de Denon HEOS BAR niet aan te schaffen. Waar wij wel zeer tevreden over zijn is dat de Denon HEOS BAR niet geleverd wordt als een gemiddelde Duitse auto; u koopt een kaal stuk ijzer met wielen waarna u alle opties nog moet aanvinken. Zoals we al eerder zeiden, wordt de Denon HEOS BAR wordt compleet geleverd met vrijwel alle mogelijke kabels en zelfs steunen.

Puntjes

Ondanks dit is er nog steeds ruimte voor verbetering. Zo is de app qua gebruiksvriendelijkheid gewoon slecht. Als wij muziek aan het luisteren waren en we wilden schakelen naar een andere input, dan moeten in de app eerst terug naar het begin scherm. Pas dan kunnen we een andere input kiezen. Ook vinden we een account aanmaken om gebruik te kunnen maken van muziekdienst, waarvoor we al een account hebben, is een minder briljante ontwikkeling. Want wat wilt Denon met onze gegevens doen? En wat houden ze bij?

Tijdens de test kwamen we er ook achter dat de knoppen op de subwoofer uitnodigen om ingedrukt te worden. Kleine kinderen vinden ze fantastisch! Voor we het wisten, begon er een lampje te knipperen en was de verbinding tussen de subwoofer en de soundbar verbroken. Wellicht is het een optie om deze uit te schakelen?

In de praktijk is de zwarte stof van de Denon HEOS BAR een ware stofvanger. Dat is niet perse een probleem. Wij moesten de soundbar 2x per week schoonmaken met een kledingroller. Dit is een plakroller die al het stof en vuil van kleding afhaalt. In dit geval dus van de BAR.

Winkels met Denon

×