Review Denon AH-GC30

• Minder muzikaal dan gewenst
  • Prijs: € 349

Comfort
    AHGC30

Bellen en muziek

Om een realistische test neer zetten, gaan we de Denon AH-GC30 een volle werkdag gebruiken. Onze maandag begint om 08:00 uur.

In de auto worden we al gebeld, vervolgens zijn we 15 minuten verder. Op kantoor moeten we eerst verplicht sociaal doen, vragen naar hoe het weekend was; u kent het wel. Twee esspresso verder en we kunnen aan de slag achter de pc. De Denon AH-GC30 gaat op en we kiezen een jaren 80 pop playlist op spotify. Dit werkt geweldig.

De noise cancelling aan. Die heeft drie standen: vliegtuig, stad of kantoor. Nou moeten wij eerlijk toegeven dat wij niet direct het verschil horen. Maar dan zouden we ook de test moeten afnemen in een vliegtuig. De noise cancelling werkt perfect. Telefoneren met de Denon AH-GC30 heeft een gek psycholigisch effect. Dit heeft vooral te maken met het feit dat wij nauwelijks iets van onze omgeving horen en de oorschelpen comfortabel aanvoelen. We wanen ons bijna in een privékantoor.

Muziek

Qua muziek spelen we eigenlijk de hele dag door opgewekte muziek. Mede om onze lunchdip te lijf te gaan, schakelen we over naar Reggeaton. Al blijkt dit niet stevig genoeg. Dus na een half uur trekken we hardrock en metal uit de kast.

Dat zorgt voor een productieve middag. De geluidskwaliteit is goed. Wij horen de juiste balans en de elementen in de muziek zijn goed hoorbaar. Voor een grondige test, besluiten een nieuwe favoriet van ons op te zetten; Danny Vera – Roller coaster. Wat opvalt is dat de muzikale beleving afstandelijk overkomt. Alsof het getemd is, maar er niet uitkomt.

Wij krijgen sterk de indruk dat er meer muziek inzit, maar dat de Denon AH-GC30 zich inhoud. Dit lijkt de rode draad te zijn. Het maakt namelijk niet uit wat we luisteren, het klinkt goed maar het komt gematigd over. En zeker bij Danny Vera weten wij hoeveel emotie er in zijn stem kan zitten. Dit vinden wij jammer van de Denon AH-GC30.

Na een lange werkdag komen we thuis voor de warme hap. Om een uur of 2030 uur, ploffen we neer op de bank en pakken de Ipad erbij. Een film op Netflix? Onze keuze valt op The Dark Knight Rises. Dat is meer dan 2,5 uur dikke actie met Batman. Wij zijn dan ook fan van Christian Bale in de rol van Batman. Door het draagcomfort en de afsluiting van de hooftelefoon, worden opgeslokt door de actie in het verhaal. Hier merken we nauwelijks wat van de getemde prestatie zoals bij de muziek. Na de film was de accu nog steeds niet leeg. Uit eindelijk zijn de nog 2 dagen doorgegaan op 1 laadcyclus. De 20 uur hebben we makkelijk gehaald. Dat is een enorm groot plus punt.