Review Aqua La Voce S3 Discrete Dac

• Discrete componenten

• Geen andere - extra - features
  • Geen afstandsbediening

Prijs: € 3870

Aqua La Voce S3 DAC

Set-up en luisteren

Omdat we een gloednieuw toestel binnenkrijgen (rechtstreeks vanuit de fabriek in Milaan!) laten we de dac een paar dagen rustig inspelen. De Aqua La Voce S3 vervangt een Metrum Onyx in onderstaande set:

• Bryston B60r
  • Nad M50
  • Audiovector Qr1/ Atc Scm 19V2
  • Iso Acoustics Aperta 155
  • Bekabeling: Grimm, Audioquest, Supra

Wij houden nogal van vrouwelijke vocalen en een stem die geregeld door de luisterruimte schalt is die van de Nieuw-Zeelandse Nadia Reid. Het was al eventjes geleden dat we haar debuutalbum “Listen to formation, look for the sign” nog hadden gespeeld en de La Voce S3 schetst een evenwichtig klankbeeld. Zo hoort het. We merken onmiddellijk dat de nogal pittige opname, er ligt wat nadruk op de s-klanken, verzacht wordt door de La Voce S3. Daarnaast klinkt de drumsectie voortreffelijk.

We openen een andere kast vol elektronische muziek en halen een cd uit van de Duitse Stefan Betke aka Pole. De passie voor elektronische muziek stamt uit onze jonge(re) jaren en doorheen de tijd hebben we een mooie collectie verzameld met de belangrijkste albums uit elk subgenre. De muziek van Pole zouden we omschrijven als minimalistische elektrodub waarbij de klemtoon op het ritme ligt. De bassen klinken zwoel en loom en zinderen heerlijk na. Het laag is prima in orde bij de La Voce S3, laat dat duidelijk zijn. De knisperende, krakende, klaterende effectjes die elk nummer ondersteunen horen we duidelijker dan anders. Zalig wat een goeie dac en dito luidsprekers allemaal laten horen.

Recenter werk nu met Tyler The Creator en zijn laatste album “Igor” (Tidal). Hij maakt, net als Kendrick Lamar en Blood Orange, erg eclectische muziek. Door invloeden uit soul, pop en jazz te combineren met rap en hiphop creërt hij een eigen universum waarin je telkens weer nieuwe elementen ontdekt. De soundstage is strak en de La Voce S3 heeft geen enkele moeite om de complexe ritmes te volgen. De muziek klinkt organisch of naturel zo u wil en niet koel of fris zoals bij sommige andere dacs. Afzonderlijke laagjes worden behoorlijk goed ontrafeld maar andere dacs zijn hier beter in. Deze dac laat het nummer eerder in zijn geheel schitteren. De La Voce S3 biedt nog niet de ultieme resolutie maar hij zit er toch al heel dicht bij. Globaal gezien laat deze dac dan ook erg weinig steken vallen.

Type test
Single Test
Ingangen