Review Acoustic Energy AE509 vloerstaanders

• Makkelijk te integreren
  • Makkelijk aan te sturen
  • Afwerking

• Geen
  • Prijs: € 2800 per paar

Acoustic Energy AE509

De Acoustic Energy AE509 vloerstaander gaat u niet onmiddellijk van uw sokken blazen of het moet door zijn bloedmooi laag zijn. Eerder zal hij u verleiden om album na album te spelen, track na track. En dat is wat een goede luidspreker doet. Hij laat je keer op keer genieten van al uw muziek. Hij integreert zich makkelijk in elke ruimte en ziet er fantastisch uit. De prijs is meer dan correct en de afwerking van een heel hoog niveau. Het totaalpakket klopt helemaal bij de AE509. Neem hem dus zeker in overweging als u in deze prijsklasse zoekt. Alpha Approved!

Acoustic Energy AE509

Helaas hebben we hier geen andere vloerstaander voor handen maar we hebben net een grote livestream gehouden met maar liefst acht vloerstaanders uit een iets hogere prijsklasse. Uw recensent is er vast van overtuigd dat deze AE509 er zonder blozen mag tussenstaan. Zowel qua sound als qua afwerking. Een mooie prestatie.

Deze slanke vloerstaanders vinden gemakkelijk een plaatsje in elke luisterruimte. Ze zijn prachtig afgewerkt en erg betaalbaar. Ze hebben een klein beetje ruimte nodig maar ze presteren geweldig goed in een ‘normale’ luisterruimte zonder speciale demping of dergelijke meer. Dat is meestal niet het geval bij andere merken. De AE509 zal ook in een kleinere ruimte goed klinken. Ze zijn ook gemakkelijk aan te sturen en hoeven geen peperdure versterking om te schitteren. Wie een hele grote ruimte heeft kan terecht bij de AE520.

Dit is geen luidspreker voor iemand die graag elk afzonderlijk detail analyseert en graag metersdiep in de opname wil kijken. Het is geen genadeloze speaker die enkel top opnames doet schitteren maar desondanks komen er enorm veel details door. Bijna alles klinkt geweldig goed door deze speakers. En ook dat is niet evident. Er zijn veel scherpe, vermoeiende luidsprekers op de markt met een artificieel hoog maar dat is de AE509 zeker niet.