• Meer rust

• Enkel voor de Frérot
  • Enkel hoorbaar op een serieuze set
  • Prijzig
  • Prijs: € 690

Merason Audio POW1

De Merason Audio Pow1 voeding maakt de reeds uitstekende Merason Audio Frérot d/a converter nog beter. Meer autoriteit in het laag, meer openheid in het midden en iets meer rust. Echter is deze voeding enkel geschikt voor de Frérot en is zijn inzetbaarheid dus erg beperkt. Daarnaast is de Pow1 best prijzig en zijn de subtiele verbeteringen pas hoorbaar in een serieuze set. Zorg er dus voor dat u de Pow1 vooraf test in uw eigen set en ruimte. Wij vinden de ‘standaard’ Frérot sowieso al een geweldige d/a converter en zien de Pow1 voeding eerder als de spreekwoordelijke kers op de taart.

De Sound

Merason Audio POW1

Deze keer geen dag en nacht verschillen zoals met de Brooklyn maar we krijgen wel meer van wat de Frérot al in zich heeft. Meer autoriteit in het laag bijvoorbeeld. We horen dit duidelijk bij Simin Tander, geweldige stem, op het nummer “Sta Lorey”. Er is zit meer fundament op de elektrische bas en drums. Ook op het geweldige nieuwe album van Crowded House merken we duidelijk een meer volwassen geluid. Daarnaast trekt het middengebied iets meer open wat de imaging ten goede komt. Dit merken we op “The road” van het Belgische Sohnarr. Deze atmosferische muziek is een streling voor het oor en is prachtig opgenomen. Er zit ook net wat meer rust in de stille passages waardoor deze muziek nog meer betovert.

Deze verbeteringen zijn subtiel dus als u eraan denkt uw dac, streamer of versterker te upgraden met een aparte voeding luister dan altijd eerst vooraf op uw systeem.

Onze referentie, de Sonnet Digital Audio Morpheus, kost 3400 euro. De Frérot met Merason Audio Pow1 voeding komt samen op 1790 euro. Ongeveer de helft van de Morpheus dus. De Morpheus heeft echter een fijne volumeregeling, AES en I2S als mogelijke aansluitingen, een led-scherm en een afstandsbediening. Daarnaast gebruikt Cees Ruytenberg ‘custom made’ dac chips, nu inmiddels in Dac3 versie. Ja, het gaat maar door.

We sluiten beide dacs ongebalanceerd aan op de HPA4 met Grimm TPR rca kabels en zorgen dat het volume gelijkgesteld is. De Morpheus is een wonderlijke d/a converter maar de Frérot met Pow1 voeding zit er nu wel dicht tegenaan. Toch is het hoog van de Morpheus nog wat verfijnder en het midden iets inzichtelijker. Op onze Revels vinden we ook het laag van de Morpheus meer in balans. We hebben het nu opnieuw over subtiele verschillen bij een direct vergelijk. Wanneer we gewoon een tijdje met de Frérot (met of zonder voeding) spelen hebben we niet het gevoel dat we iets missen en hebben we ook geen last van luistermoeheid.