items over Personal Audio Reviews

Zie ook: Personal Audio (231) | Reviews (631) | Personal Audio Reviews (98) | Mobiele spelers (16) | Video-cast (209) |
Mobiel gebruik van audio is in rap tempo ongelooflijk populair geworden. En dat is helemaal niet gek als u bedenkt dat u voor een prikkie een ongekend hoog niveau kunt behalen. Denk aan een mooie mobiele dac met een fijne hoofdtelefoon. Prik de dac in uw smartphone en genieten maar!

High End

Maar ook mobiele audio – personal audio – is richting high-end aan het gaan. Vrijwel alle grote merken hebben wel een fraaie dac met hoofdtelefoon-uitgang. Of wat te denken van de prachtige mobiele spelers met discrete dacs erin?

Tests

We testen steeds meer personal audio accessoires. Denk aan hoofdtelefoons, mobiele spelers, mobiele dacs of andersoortige producten. Browse lekker door de categorie om te vinden wat u zoekt!

All-in-one Toon alle items

Alles-in-één audio-oplossingen zijn in korte tijd bijzonder interessant geworden. Ja: er zijn nog ‘crappy’ bluetooth-speakers op de markt, maar gelukkig komen er ook steeds meer wél interessante producten op de plank in de winkel. En het zijn lang niet altijd de grote merken die dat voor elkaar krijgen. Wij testen vooral de wél goede spullen, zodat u weet waar u voor kunt / moet gaan bij de aanschaf van een all-in-one.

Voor overal

De kracht van een all-in-one is met name dat hij mee op pad kan. Tenminste: volgens onze definitie is een all-in-one vooral een draagbare, kant en klare oplossing. Al dan niet met een accu. Het apparaat beschikt over een input, versterker, speaker(s) en het liefst ook bluetooth. Het mooiste zijn zijn dat er een accu in zit en wellicht wifi voor streaming. Maar dat is geen vereiste.

Hoofdtelefoons Toon alle items

Hoofdtelefoons zijn in rap tempo een heel groot stuk van de markt aan het veroveren. Dit is mede te danken aan het succes van de Beats by Dr Dre. Een merk, opgezet door Monster en nu in handen van Apple, dat het gepresteerd heeft hoofdtelefoons van honderden Euro’s aan de man te brengen. Iets wat in die tijd ongekend was.

Soorten hoofdtelefoons

Er zijn in basis drie soorten hoofdtelefoons: in-ear, on-ear en over-ear. Wat beter is, is niet te zeggen, want het is smaak. De ene gebruiker vindt in-ears geweldig een ander zweert weer bij on- of over-ear. Daarnaast is wel een parel te vinden in elk segment. Er zijn geweldige in-ear monitoren en prachtige on- en over-ears. Van dynamisch tot elektrostatisch en planar.

Voor veel mensen is een headphone iets dat mee gaat op pad. En in dat geval zal de hoofdtelefoon gebruikt worden met een smartphone of mobiele speler. Het is belangrijk dat de speler de in-, on of over-ears kan aansturen. Dat heeft vooral te maken met de weestand van de hoofdtelefoon. Bij een mobiele speler is rond de 32 Ohm wenselijk. Iets hoger kan nog, maar probeer niet een model met een weerstand van 300 Ohm of meer aan te sturen met een smartphone of mobiele speler. Tenzij deze specifiek voor dat doel is ontworpen.

Hoe wij testen

Wij testen hoofdtelefoons altijd vrij grondig. Is deze nieuw, dan spelen we hem eerst goed in. Bij voorkeur leggen we ze 200 uur aan ons hoofdtelefoonversterker – een Sennheiser HDAV 800. Na die 200 uur gaan we – indien mogelijk – het model doormeten met onze Harry Headphone test-opstelling. Dat is in feite een computer, verbonden met een usb-interface met een microfoon-versterker en testsoftware. Die software kan sweep, ruis en vervormingsmetingen doen. We proberen dat in een zo stil mogelijke ruimte te doen. We hadden de Void, maar die is na de verhuizing helaas niet meer beschikbaar (ruimtegebrek).Behalve de metingen, gaan we natuurlijk ook gewoon luisteren. Dit doen we met diverse spelers. Van smartphones tot mobiele spelers en hoofdtelefoonversterkers.

Hoofdtelefoonversterkers Toon alle items

Het is een interessant stuk van de markt. Want u kunt voor relatief weinig geld een ongelooflijk goed resultaat boeken met een hoofdtelefoon en een degelijke versterker, speciaal voor hoofdtelefoons. Mede vanwege de grotere interesse stappen steeds meer fabrikanten in deze markt. Inclusief de ‘high-enders’.

Mobiele spelers Toon alle items

De walkman is natuurlijk verleden tijd. Net als de discman. Wat is er nu dan op de markt? MP3-spelers? Dacht het niet! Wat dacht u van mobiele high-res spelers!