-
Onderwerp
-
Beste hifi liefhebber,
Ik heb onlangs de Tellurium Q Black II luidsprekerkabel aangeschaft. Een uitermate goede tweak in mijn systeem. Ik werd vervolgens door iemand gewezen op de speciale test cd van Tellurium Q. Deze kun je gebruiken om nieuwe kabels en apparatuur versneld te doen inspelen. Ook is er een track waarmee je je systeem in 10 minuten weer nieuw leven kunt inblazen. Of, zoals ze zelf op hun site zeggen: “Een snelle yogasessie voor je systeem om het wakker te maken en een beetje leven in je muziek te blazen.”
Ik stond hier eerlijk gezegd een beetje sceptisch tegenover, maar heb met gezonde tegenzin deze track afgespeeld. Hmm, of het suggestie is of echt, ik kon me hierna niet aan de indruk onttrekken dat het ‘iets’ deed met mijn set. De reviews van deze test cd op hun site zijn in ieder geval lovend.
Ik ben benieuwd of meerdere forumleden hier ervaring mee hebben en of dergelijke test tracks echt iets doen mbt inspelen en verbeteren van de algemene afspeelkwaliteit. Zou interessant zijn hier verder aandacht aan te besteden door bijvoorbeeld blind te luisteren en metingen te verrichten.
Ben benieuwd!
Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren.