woensdag, april 24, 2024

Zijn er “audiofiele” switches met een fibre uplink?

Weergave van 7 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168775
      pst pskpst psk
      Deelnemer

      Hallo,
      Ik ben al een tijdje van plan om een zgn “audiofiele” switch aan te schaffen. Om zoveel mogelijk storing buiten te houden zou ik het liefst een “audiofiele” switch met een fibre uplink gebruiken.

      Ik heb gezocht, maar kan tot dusver niet een dergelijke switch vinden. Wellicht jullie wel?

      THNX, Peter.

    • #170867
      HarHar
      Deelnemer

      Hoi Peter,
      Ik gebruik hiervoor de “TP-LINK T2500G-10TS Managed L2 Gigabit S”.
      Dit werkt super.
      Maar SOTM heeft een audiofiele switch met SFP port.

    • #170868
      Anoniem
      Inactief

      Hey Peter,
      de Uptone Audio etherregen.

    • #170869
      Michael MoesmanMichael Moesman
      Deelnemer

      Melco S100 of de technisch vergelijkbare buffalo bs-gs2016 met wat aanpassingen. Firmware van de Melco werkt gewoon op de buffalo en de klok en voeding zijn eenvoudig aan te passen.

    • #170870
      pst pskpst psk
      Deelnemer

      Allen dank!!

      Ik ga al jullie voorbeelden zsm bekijken.

    • #170871

      Ik gebruik zelf 2 Cisco Meraki MS120. Beide (12V) aangesloten op een HDPLEX 300W Linear Power Supply. Op de 1e Meraki komen de NAS, (glasvezel) intenetRouter en Roon Core (Apple MacMini M1) binnen. Op de 2e Meraki zit een Highend-PC geoptimaliseerde Lenovo Thinkpad met Windows 2019 server core met daarop de Roon client.

      Tussen de 2 Meraki switches zit op de SFP poorten 3 meter Fibre. Dit was een aanzienlijk verschil dan met cat6 koper et tussen.

    • #170878
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      MS220-8P Meraki’s zijn een goede upgrade en heel betaalbaar. Door de hype zijn wat duurder op MP maar zeker nog goed verkrijgkaar.

      Als op een budget zit zal ik voor deze fiber oplossing gaan.

      Ik heb 3 audioswitches mogen testen van 600 euro plus. Helaas waren die niet zo goed als de Meraki. Dit is natuurlijk wel gebaseerd op hoe ik graag muziek hoor.

    • #170879
      Simon KiiSimon Kii
      Deelnemer

      De EtherRegen, ik gebruik deze met een Farad super 3 power supply en een BG7TBL 10mhz klok. Waanzinnig wat de klok nog extra toevoegt.
      De glasvezel gaat vanaf de EtherRegen naar de OpticalRendu.

    • #170877
      pst pskpst psk
      Deelnemer

      Mooie opzet! Die liniaire powersupply helpt ook goed vermoed ik. Zelf gebruik ik momenteel een sBooster om een TP-Link converter te voeden, maar ik ben toch benieuwd wat een “echte audiofiele” switch zou kunnen brengen.

      Hier is het netwerk opgebouwd met vnl Unifi componenten van Ubiquiti. Daar waar nuttig heb ik deze aan elkaar geknoopt met fibre. Naar de audioketen loopt het van een Unifi switch via fibre naar de genoemde TP-Link converter. Daar hangt een Auralic Aries 2.1 aan, naar een Chord MScaler/Dave combo. Zoals je ziet is de digitale keten behoorlijk op orde, maar zoals gezegd ben ik benieuwd of een “audiefiele” switch nog iets uitmaakt. Ook al omdat ik naast de Auralic misschien nog wel een of twee componenten op het netwerk wil aansluiten.

      Voor nu heb ik besloten om de switch van SoTM te bestellen. Dat was het meest kort door de bocht voor nu, want momenteel heb ik niet zoveel tijd om te knutselen.

      Ik heb hem nog niet binnen, maar als het zover is en ik heb geluisterd dan zal ik hier een comment posten.

Weergave van 7 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×