vrijdag, april 19, 2024

Welke luidspreker kabel is geschikt?

Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168804
      Sipco WiersmaSipco Wiersma
      Deelnemer

      Ik heb de Buchardt S400 MK2 op mijn verlanglijstje staan en ben op zoek naar geschikte luidsprekerkabels bij deze speaker.
      Hoe dit aan te pakken? Er zijn zoveel soorten en maten speakerkabels. Ik heb een NAD 356BEE en houd van een neutrale klankkleur.
      Nu liggen er audioquest type 6 (20 jaar oud) aan mijn cobalt 806S.

    • #171300

      Er is zoveel keus. Ik zou beginnen met de kabel die je al hebt, ze ‘vergaan’ niet. Het is een goede koperkabel.

      Als je toch iets anders wilt proberen: ga naar een lokale HiFi winkel en vraag of je een aantal kabels mag proberen, dan kan je horen of iets beter bevalt dan je bestaande kabel.

    • #171301
      Sipco WiersmaSipco Wiersma
      Deelnemer

      Hoi Martijn,

      Dank voor je reactie en advies.

    • #171303
      Anoniem
      Inactief

      Wat Martijn al zei. De kabel die je al bezit is prima en vergaat niet. Alleen als je een luidsprekerkabel aan schaft die veel zilverdraden bezit, zal je merken dat het hoog anders klinkt. Soms zelfs te veel.
      Persoonlijk zal ik in jouw geval het zo laten. Over het algemeen wordt “koper”, in klank als aangenaam ervaren.

    • #171569
      Sipco WiersmaSipco Wiersma
      Deelnemer

      Heb inmiddels de Buchardt s400 mk2 aangeschaft, was niet in mij nopjes met de NAD. Dus afgelopen half jaar gaan luisteren!

      Ben zo bij NaimXS3 terecht gekomen en de Driade flow 405 en heb ook mijn Bluesound node n130 een voedingsupgrade gegeven (Fidelity Audio) met reference upgrade. Het kon nog beter naar mijn smaak dus ben ik in de bekabeling gedoken wat een Audioquest Z-3 en Z-2 en powerquest Q3 is geworden voor mijn Naim en de voeding van Fidelity Audio. Ook mijn analoge interlink is van audioquest Red River maar hier ben ik niet geheel tevreden mee. Wordt vervolgd.

      In de Naim nam ik een brom waar en heb daar een ifi dc blocker tussen gezet met als resultaat – stilte!

      Ik moet zeggen dat de Buchardt en de Naim erg goed samengaat! Wat klinkt dat goed zeg!

Weergave van 4 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×