dinsdag, maart 19, 2024

Wat ziet u graag getest worden?

Weergave van 285 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168531
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We zijn benieuwd wat u als Alpha Lezer graag getest ziet worden.

      We krijgen natuurlijk wel wat verzoekjes…
      maar om het even centraal te houden: plaats hieronder uw ideeën. Mag ook een leuk achtergrond stuk zijn natuurlijk!

    • #169383
      jvlieshoutjvlieshout
      Deelnemer

      Nu de Heos AVR en de nieuwe soundbar zijn gearriveerd, ben ik wel benieuwd hoe de diverse multiroom streaming oplossingen zich gedragen op het moment dat ze in een surround opstelling worden gebruikt.

      Dus de Sonos Playbar/Playbase met achterspeakers vs de vergelijkbare Heos en de Bluesound lijn.

    • #169395

      Heel oldschool benaderd, zou ik Alpha Audio eens een opstelling met Roksan willen zien reviewen. En dan hun analoge producten zoals de Xerxes draaitafel.

    • #169401
      Frans CallebautFrans Callebaut
      Deelnemer

      hallo,
      ik zou graag de oppo udp-205 4k speler en de nieuwe cambridge audio 4k speler in een vergelijkende test zien.
      mvg,
      frans callebaut

    • #169460
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      Een Raspberry Pi met geluidskaartje (bv Hifiberry Digi+ Pro) als streamer.

    • #169470
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      De uitstekende recentie van de Sony HT ST5000 soundbar bij What HIFI heeft mij nieuwsgierig gemaakt, met name omdat deze soundbar ook Spotify en ChromeCast ondersteund.
      Ik ben vooral benieuwd naar de muziekale kwaliteiten in vergelijk met de BlueSound en Yamaha 2700.

      Barend de Haan

    • #169484
      Henri VerbruggenHenri Verbruggen
      Deelnemer

      Ik zou graag de nieuwe SOTM 200 ultra getest willen laten worden en eventueel vergelijk met de auralic aries femto en of micro rendu als netwerk streamers.

    • #169500
      esdoorn8esdoorn8
      Deelnemer

      Mijn huidige speakers de Wharfedale Diamond 250.

    • #169501
      Gabor VanemanGabor Vaneman
      Deelnemer

      Ik ben wel benieuwd naar de Hegel Röst versus (bijvoorbeeld) de Dion Audio Se125.

    • #169509

      Om in stijl te blijven met AA, ben ik wel benieuwd naar Van Meedevoort versterking in combinatie met mogelijk matchende KEF luidsprekers. De prijs range van ongeveer €4000 tot €8000.

      Een bron, om het voor ieder type audiogebruiker aantrekkelijk te maken:
      streamen, vinyl, en cd.

    • #169512
      bjhoogeveenbjhoogeveen
      Deelnemer

      Misschien een NAD C368 of Cambridge CXA80

    • #169514
      Gast AuteurGast Auteur
      Deelnemer

      Ha Jaap,

      Ik zou persoonlijk wel eens een goede DAC vergelijking willen zien, bijvoorbeeld tussen de T& A DAC8 DSD, de Luxman DA-250, Chord Hugo enzo. Vooral de eerste twee hebben mijn warme belangstelling.

    • #169515
      superstaal50superstaal50
      Deelnemer

      ik wil graag de lg sj9 soundbar wel graag getest ziet er namelijk mooi uit.gr ake

    • #169517
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ben erg benieuwd naar de prestaties van het Blu Mk.2 upscaling CD-Transport van Chord, dat gebruik maakt van de FPGA technologie van Rob Watts. Praktisch nadeel is wel dat je hem moet combineren met een Chord Dave waardoor er dan een setje staat dat zo’n € 20K moet kosten…

    • #169527
      peter koopmanspeter koopmans
      Deelnemer

      Goedemorgen,

      dit weekend heb ik een groot aantal luidsprekers getest bij een hifi zaak ter vervanging van mijn oude b&w P6 speakers.
      Ik had mijn eigen versterker meegenomen en een aantal uren geluisterd.

      Heel opmerkelijk is het dat ik de Elipson Prestige Facet 14 heel erg goed vond klinken. Deze redelijk nieuwe speakers stonden naast de Focal area 926, Tannoy Revolution XT 6 F, monitor audio bronze/Silver,Roksan K2 TR-5 en nog een aantal anderen.
      De Elipson prestige facet 14 kost als set 1000 euro.

      Willen jullie die Elipson Prestige Facet 14 een keer goed aan de tand voelen?
      Ik kan vrijwel geen reviews vinden van dit product…

    • #169537
      WilcoWilco
      Deelnemer

      Iets (weer?) eens van iFi, hebben diverse leuke en goede dingen uitgebracht.

      Ook een hernieuwd/herziend groot overzicht van de bijgeleverde bedienings-Apps voor streamers van de diverse Hifi-fabrikanten, die waren voorheen vaak niet helemaal je-van-het qua bruikbaarheid e.d., maar nu schijnt dat wellicht beter geworden te zijn.
      (zoals met Yamaha, Marantz of Cambridge)

    • #169539
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik zou graag willen zien dat jullie de veranderingen belichten van wasapi V3.3 tegenover V3.2.3 van Foobar2000 1.3.16
      Er is nog niets over te vinden, waarschijnlijk omdat de update vrij nieuw is (19-06-2017).

    • #169544
      superstaal50superstaal50
      Deelnemer

      nou er komt een nieuwe yamaha r-n303d uit,die wil ik graag getest zien gr ake.

    • #169545
      Rob MullerRob Muller
      Deelnemer

      Graag wat van Exposure, met name de 2010 serie is prijstechnisch heel interessant.

    • #169555
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      De BBC LS3/5 monitoren en het verhaal (de mythe?) er achter

      Er zijn wel een aantal fabrikanten die in hun uitingen refereren naar de BBC klassieker zoals:

      Falcon LS3/5A
      ProAc Tablette 10
      Spendor Classic 3/5
      Harbeth P3ESR
      Stirling LS3/5A V2
      Graham Audio BBC LS3/5 Chartwell
      Rogers bestaat niet meer volgens mij.

      Ook KEF verwijst er nog naar bij de LS50.

      Wellicht kunnen jullie een échte klassieker uit de jaren 70/80 bemachtigen in een onderling vergelijk.

      Ook wel benieuwd hoe een ATC SCM7/SCM11 of Totem Sky het doet naast deze speakers bij gewoon huiskamer gebruik.

    • #169557
      superstaal50superstaal50
      Deelnemer

      hallo ik zou graag e monitor audio soundbar sb-2 of de sb-3 over deze soundbars is nagenoeg niks bekend terwijl het interessante soundbars zijn.jullie zullen de eerste zijn met een review.

    • #169579
      EddieEddie
      Deelnemer

      Jaap c.s.,

      Ik volg jullie bevindingen met plezier. Wellicht kunnen de actieve speakers van ATC een keer op de testbank. Ik ben benieuwd naar de kwaliteitsverhouding ten opzicht van de reeds besproken passieve modellen. In het verlengde hiervan: pro-audio modellen van Focal of Dynaudio.

      groet,

      Eddie

    • #169582
      RuudRuud
      Deelnemer

      Ben heel benieuwd naar een vergelijktest van een Aurender Streamer met een Melco of Auralic Aries G2 en een goede HTPC van b.v. de Maijstro Vita Streamer. Ik moet eerlijk bekennen dat het vergelijken van een Streamer heel moeilijk is, omdat deze bijna altijd onderdeel uitmaakt van een geheel andere weergave keten. Ik ben niet geoefend genoeg om dan nog aantoonbare verschillen te horen omdat je telkens naar compleet andere installaties luistert. (en vrijwel altijd ook met top componenten)
      Het liefst zou ik dit op mijn eigen installatie willen beluisteren. Maar dat is geen realistische vraag.

      Daarbij speelt tevens mee de afweging dat je een trend ziet van integratie van Streamer met DAC, dan wel DAC in de versterker. Ook daar vraag ik mij af hoe b.v. een All-in-One van hoog niveau (Moon, Hegel, Naim) zich staande houdt ten opzichte van de losse componenten in vergelijkbare prijsklasse. (dus een goede HTPC met losse DAC)

      Maar de vraag naar testervaringen / verschillen met de genoemde Streamers vind ik het meest interessant.

    • #169584
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Pro-Ject Pre Box S2 Digital, ifi nano IDSD black label, 660s, Bifrost (gen 5 4490 nu standard), IE800s, fostex TH610,

    • #169590
      SenergySenergy
      Deelnemer

      Hallo,

      Ik zou graag de Audiovector QR3 vloerstaande speakers getest willen zien. Zouden erg goed te combineren zijn met lichtere (buizen) versterkers of de Triangle Elara LN07.

      Over versterkers gesproken, zou een test van de Pathos Acoustics TT hier ook niet misstaan.

      Groetjes

    • #169591
      JingeJinge
      Deelnemer

      Oeh, de nieuwe versie radiogram all-in-1 van Ruark Audio: Ruark Audio R7 MK3. Net een maand op de markt. Erg benieuwd hoe deze presteert ten opzichte van een losse set in dezelfde prijsklasse.

    • #169595
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Wat ideetjes:

      – McIntosh MA5300
      – Music Providers (Qobuz, Spotify, Amazon, Tidal, Deezer) en dan in het bijzonder de geluidskwaliteit
      – Dirac live 1.2
      – Beste AVR voor Hifi waarbij verschillende AVRs getest worden.

      Niet echt iets wat getest kan worden, maar missschien een ideetje voor een stragegieworkshop of artikel over hoe je een… Uhm.. Investeringsplan maakt voor upgrades. Stel, je hebt een aardig gematchet setje van ongeveer 10k en je wilt op een verantwoorde manier upgraden, zonder dat je thuis met een verhaal komt: ‘Ja, het geluid is goed, maar om het echt leuk te maken, moeten we nog een keer 10k neerleggen’ haha

      Een mogelijke oplossing die ik zie is bijvoorbeeld, dat je een geintegreerde voorversterker te gebruiken als voorversterker en monoblokken of een eindversterker koopt waarmee het geluid significant verbeterd wordt. Ik weet niet of dit ergens op slaat, maar het is een ideetje.

    • #169596
      superstaal50superstaal50
      Deelnemer

      hallo ik zou graag de pioneer fs-w50 fayola wel eens getest zien, een heel interessante set is dit.

    • #169604
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik heb het al bij de “multitest betaalbare streaming bridges” geschreven, maar een vergelijk tussen de nieuwe Bryston BDP-3 en de eveneens nieuwe Auralic Aries G2 zou mij zeer interesseren. Beide zijn qua prijs ook nog eens aan elkaar gewaagd.

    • #169609
      RalphRalph
      Deelnemer

      Als de Elac DMP-1 Digital Music Player al beschikbaar is / leverbaar, dan zou een review leuk zijn.

      Dit zou de highend streamer zijn tov de wat goedkopere Elac Discovery.
      De DMP-1 zou ook highres en DSD aankunnen tov mijn Discovery.

      En ik ben ook benieuwd of er echt merkbaar een audiofieler geluid in zit, timing, ruimtelijker of niet etc.

    • #169611
      Ger NotenboomGer Notenboom
      Deelnemer

      Ik zou wel rondstralers getest willen zien bv de Duevel Planets of de Compound speakers van Backustic.
      Misschien is dit een keer mogelijk.

    • #169621
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Power cords in diverse prijsklassen?
      Net zoals enige tijd terug met speaker cables en interlinks!

      Ciao, Huite

    • #169622
      Frans CallebautFrans Callebaut
      Deelnemer

      hallo,
      ik zou graag de sugarcube vinyl ruis, tik- en krakenonderdrukker getest zien.
      mvg,

      frans callebaut

    • #169633
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      Luidsprekers: Quad Z4, Revel F206 en F208.

    • #169634
      Henri VerbruggenHenri Verbruggen
      Deelnemer

      Ik ben al een poosje op zoek naar een mooie versterker voor mijnB&W 804 D3 luidsprekers. Op aanraden van alle recensies een Hegel H 360 geprobeerd. Mooi strak en evenwichtige klank maar niet om enthousiast over te worden?
      Daarna een arcam a49. Veel warmer maar ook wat “rommelig” in het midden gebied. Dit weekend geluisterd naar de accuphase E470. Die klonk super. Mooi helder warm en heel gedetailleerd en wat een sound stage maamt deze versterker op deze luidsprekers. Ik zou jullie mening ook graag eens horen over deze versterker!
      Henri

    • #169648
      graspol61graspol61
      Deelnemer

      Geachte Alpha-Audio,

      IK ben sinds 1984 in bezit van een Philips eindversterker AH 578 .
      Het speelt nog steeds geweldig 🙂

      Een test daarover zou ik geweldig vinden omdat het ontwerp van 1978 is .

      Mijn dank hiervoor .

      Mvrg. Fred

    • #169649
      Frans CallebautFrans Callebaut
      Deelnemer

      ik zou graag de oppo udp-205 4k speler getest zien.
      mvg,
      frans callebaut

    • #169667
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Beste Jaap, misschien is het mogelijk om geen audiofiel maar pro aparatuur te testen. De betere actieve monitor speakers inclusief de bijbehorende actieve subwoofer. De S serie van Adam of de Genelec die er simpel uitzien, maar echt 5 sterren zijn. https://www.genelec.com/studio-monitors/sam-coaxial-studio-monitors https://www.genelec.com/studio-monitors/sam-studio-subwoofers https://www.adam-audio.com/en/s-series/ https://www.adam-audio.com/en/subwoofer/

    • #169668
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Volgens mij zien de importeur en de fabrikant het wel zitten. Na de review, als deze positief uitvalt, wordt de omzet groter.

    • #169669
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Die bestaat al sinds 1982 deze heet CD 😉

    • #169671

      Een test van de Supra LoRad kabels evt. met een artikel over het zelf maken van betaalbare voedingskabels.

    • #169675
      ChristopheVChristopheV
      Deelnemer

      Kennen jullie deze Old School Classic One ?

    • #169685
      ChristopheVChristopheV
      Deelnemer

      Sonus Faber Sonetto VIII ?

    • #169711
      Frans CallebautFrans Callebaut
      Deelnemer

      hallo ferdy bossy,
      klopt, maar daarmee zijn mijn duizenden platen niet ruis- en kraakvrij.
      mvg, frans callebaut

    • #169712
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Audio Grade Fuses?

    • #169713
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Beste Frans,
      Da’s waar misschien zijn die van heden beter. Had het jaren geleden geprobeerd maar vond het een afknapper.
      Met vriendelijke groet,
      Ferdy

    • #169717
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Deze https://www.buchardtaudio.com/shop/s400-black kost peanuts maar er wordt gesproken over een audiofielen?!!! weergave

    • #169747
      Rien OukesRien Oukes
      Deelnemer

      Ncore klasse d versterkers.
      Een bedrijfje uit het mooie Haren,vlakbij Groningen.
      Internet of music heet de internet site.
      Kijk op de site voor meer informatie.
      Zou wel een een test van deze versterkers willen zien

    • #169748
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Auralic Aries G2

    • #169753
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder
    • #169777
      Hans van HunnikHans van Hunnik
      Deelnemer

      Beste Alpha Audio, wat ik graag getest zou willen hebben is een groep test van hogere klasse phono versterkers en een groeptest van platenspelers voor mensen die vanuit de instap klasse nu willen upgraden naar een hogere klasse.

    • #169780
      Wouter KapteijnWouter Kapteijn
      Deelnemer

      Groep test van versterker streamers / netwerk versterkers:
      Bluesound powernode 2i
      Sonos Amp 2018
      NAD C338
      Yamaha R-N803D

    • #169781
      Frank .Frank .
      Deelnemer

      <quote>
      Groep test van versterker streamers / netwerk versterkers:
      Bluesound powernode 2i
      Sonos Amp 2018
      NAD C338
      Yamaha R-N803D
      </quote>

      Hier ben ik ook in geinteresseerd.

      De pre amp streamer/eindversterker combi Yamaha WXC-50 (330 euro) met
      XTZ edge a2-300 (500 euro) is ook een interessante optie voor bij zo’n groeptest.

      Een vergelijking met de goedkopere Denon Heos Amp HS2 en de reeds geteste Yamaha-WCA-50 zou de groep test helemaal compleet maken. 🙂

    • #169785
      wimpiewimpie
      Deelnemer

      Hoi Alpha Audio,

      Is het mogelijk op de Ifi Ipurifier AC eens te testen?
      Ben benieuwd of dit relatief kleine filter echt zo goed is als men beweert.

      mvg Wimpie

    • #169786

      Goed idee van Wimpie!

    • #169787
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Interessant product! We gaan er eens induiken.

    • #169788
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      NAD C338 is getest in de multitest versterkers tot 1000 euro. Sonos is aangevraagd. PowerNode 2i kunnen we zeker eens bekijken. Yamaha R-N803D is wel een leuke. Niet aan gedacht.

    • #169789
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We doen niet zoveel met phono. En zeker niet in de hogere klasse. Ik mis gewoonweg de expertise; ieder zijn ding… :-). Maar we kunnen het in de groep gooien!

    • #169790
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Interessant zeg! Ik ga ze eens benaderen.

    • #169791
      JingeJinge
      Deelnemer

      Hier nog een stem voor multitest stereo “receivers” €500-€1000. Powernode 2i, Yamaha R-N803D en WXA50, Onkyo RN855, NAD C338, noem maar op.

    • #169802
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      Streamen vanaf Synology: geluidskwaliteit vergeleken van de verschillende software pakketten (Minim, LMS, DS Audio). Roon even buiten beschouwing latend…

      en loont het om betere voeding te gebruiken voor de Synology? of andere verbetering tips??

    • #169817
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Jaap aub probeer de fabrikanten / leveranciers te porren, van Adam en Genelec dan wordt het professionele spul waarschijnlijk de standaard. Jij schrijft een review waar elke audiofiel houvast aan heeft.

    • #169822
      Wouter KapteijnWouter Kapteijn
      Deelnemer

      Om toe te voegen aan mijn streaming amplifier lijst, de nieuwste NAD m10!

    • #169845
      Gast AuteurGast Auteur
      Deelnemer

      Platenrecenties en misschien een of ander idee waar mensen tips kunnen geven over wat hij of zij mooie platen/cd’s vinden, bijvoorbeeld de 15 beste cd van label ECM of ACT etc. of per muzieksoort…..Mis een beetje de muziek bij Alpha audio, en daar gaat het toch allemaal om dacht ik……

    • #169846
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dat willen we zeker graag. Punt is: we hebben er geen auteur voor. Muziekrecensies zijn verrassend lastig. Maar wat we kunnen doen, is een Forum-draadje opzetten. Dus bij deze… aangemaakt!

      http://alpha-audio.nl/forums/alpha-forum/muziek/

    • #169850
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      NAD C658

    • #169851
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      On the way!

    • #169853
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Er wordt hier soms gesproken over actieve luidsprekerboxen, en de audiofiel lijkt een beetje op Kodak, gebruikte vroeger standaard de 12DIN/25ASA film, omdat deze geen korrels bij uitvergroting vertoonde. Tuurlijk net zoals bij de digitale fotografie de pixel zichtbaar wordt, gebeurt dit ook met analoge fotografie. Het lijkt net of passieve luidsprekerbox de standaard blijft, maar deze heeft zijn langste tijd gehad. Daarom zou ik het zeer op prijs stellen als de actieve luidsprekerboxen ook de professionele, op alpha-audio meer aandacht en ook getest worden. Ben zelf zeer te spreken over de KRK 12s actieve subwoofer. Qua specs is het niets bijzonders,maar bij mij is de weergave kwaliteit het belangrijkste. En het resultaat met deze sub, tilt de weergave van de QUAD ESL57 naar een ander niveau, nee niet harder, maar weergegeven wat de ESL mist. De reviews op deze site zijn eerlijk. Niet wij maar de fabrikant zoekt naar de juiste versterker(s) en op alpha-audio wordt de klasse bepaald.

    • #169863
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      https://www.coolblue.nl/product/822634/bluesound-pulse-2i-zwart.html

      Het kost weinig en ziet er minder gelikt uit.
      Maar, voor de lezers met wat minder euries.

      Volgens mij verslaat deze menige vloerstaander.
      Want het gebruik van Digitale Sound Processors verricht volgens mij wonderen met geluid.

    • #169864
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Bedoel natuurlijk twee Bluesound Pulse 2i speakers

    • #169873
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      de TEAC 500 serie, jullie hebben de aankondiging gemaakt maar verder geen recensie: zeker leuk omdat er een aparte chipset in zit tov veel andere spelers…

      TEAC presenteert nieuwe Reference serie

    • #169893
      RokxRokx
      Deelnemer

      Ik zou graag een keer een speaker review zien van Nederlandse bodem, Hepta speakers, klonk vandaag goed op hifi show in AZ stadion .

      Of van Millon speakers, of ze daadwerkelijk zo goed zijn als ze zelf beweren ?.

    • #169904
      JanJan
      Deelnemer

      Netfilters die geen gebruik maken van randaarde. Niet iedereen heeft stopcontacten met randaarde.

    • #169912
      Henk RoefsHenk Roefs
      Deelnemer

      de Mosaic DAC MOS 16 van EC Designs.Huh?
      Op een obscuur Amerikaans forum tijdens mijn zoektocht naar een echt goed DAC stootte ik op deze. Recensies -niet veel, wel grondig- waren dermate positief dat mijn nieuwsgierigheid gewekt was. Zeker toen bleek dat ze ‘m ‘om de hoek’ (Beringe, Limburg) maken. ‘Ze’ zijn de broers Gordon. Al 15 jaar plegen ze fundamenteel onderzoek naar de allerbeste (dus schoon, transparant, ongestoord) digitale muziekweergave. Ik was er vanmorgen voor de 2e keer. En schafte de genoemde DAC aan. Na een lange precieze, technisch onnavolgbare uitleg trok een luistertest me direct over de streep. Dit DACje (maatje sigarendoos) speelt mn Schiit Yggdrasil eruit. Kost €363, 7x minder dan mn Yggi. Echt waar? Kan niet, krijg ik als reactie. Tot de sceptici ‘m horen.
      De Gordon brothers produceerde inmiddels ook ‘n 24 bits DAC 9 (De MOS 16 is , inderdaad..), ‘n amp (monoblocks) en ‘n streamer. Allemaal van onwaarschijnlijke muzikale kwaliteit. Voor ‘n prik…
      Ik zou zeggen: snel op je pijnbank Jaap. Opdat ook jij je oren niet kan geloven. Schat ik.

    • #169913
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ben benieuwd naar een eventuele test!

    • #169914
      superstaal50superstaal50
      Deelnemer

      Hallo ik zou graag de canton dm 101 graag getest zien.gr ake

    • #169915
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      Maar geen NAS gebaseerde streamer…

    • #169916
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Zou graag de nieuwe Monitor Audio Gold 100 getest zien worden!

    • #169917
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Wat ik graag getest zie worden zijn (luidspreker) kabels van JKE Hifi. Dit bedrijfje dat gevestigd is op Overflakee maakt producten voor een schappelijke prijs. Graag jullie mening over deze producten. https://www.jkehifi.nl/nl/

    • #169918
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Op deze site is de review of test geen reclamefolder maar gewoon de waarheid.

      Ben reuze benieuwd naar de test van deLumin U1Mini (geen DAC), die via de AES/EBU uitgang wordt aangesloten op (bijvoorbeeld) de aktieve speakers van Adam.

    • #169931
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      Wanneer volgt de test van de NAD C658 (zeker nu er een belangrijke update is geweest)?

      Lees hier

    • #169989
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      arcam sa30 (geïntrigeerd eindversterker) multitest nad c658/bryston 3B3
      of een Hegel
      Arcam suggereert tenslotte A klasse (40 watt)
      Ben benieuwd of de fabrikanten dit aandurven
      Samen met de Focal Sopra 1
      Jaap ik denk dat ik niet de enigste bent die benieuwd is 🙂

    • #170005
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Waarom is er zo weinig aandacht voor het professionele setje?
      Het kan beslist niet liggen aan het prijskaartje.
      Hoe is het mogelijk dat geen van de lezers van alpha-audio benieuwd is naar ‘n vergelijking tussen de huidige refence vergelijkings apparatuur met bijvoorbeeld:

      https://nl.yamaha.com/nl/products/audio_visual/speaker_systems/ns-5000/index.html Deze krijgt echt te weinig aandacht
      Geef toe ziet er uit als ‘n 13 in ‘n dozijn boekenkast luidsprekerboxje die wel mooi gespoten is, en weten tenslotte allemaal Yamaha is niet duur, dus €15.000,– moet wel een bijzondere luidsprekerbox zijn.

      De NS-5000 is passief maar dat is de Focal Sopra nr1 net zoals de meest besproken/geteste boxen van alpha-audio zijn
      En vooral en DIT IS ECHT WAAR de rest moet ook de rest ***** zijn

      Dus Jaap laat ons weten, hoeveel minder de weergave is van
      https://www.genelec.com/studio-monitors/sam-studio-monitors/1236a-sam-studio-monitor
      Weet niet wat deze kost maar weet zeker dat de
      https://www.genelec.com/8351 betaalbaar is
      Moet natuurlijk ook ‘n sub bij
      https://www.genelec.com/studio-monitors/sam-studio-subwoofers/7382-sam-studio-subwoofer is waarschijnlijk te duur
      Of Adam die heeft ook leuke monitors
      https://www.adam-audio.com/en/s-series/s5h/

      Volgens mij wint de NS5000 met Bryston
      want Yamaha claimt dat het hoog/midden hoog klinkt als de elektrostaten maar dan met meer sprankeling
      Reuze benieuwd of de fabrikant/leverancier de multitest aandurft.

    • #170010
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Het valt mij op dat https://www.genelec.com/studio-monitors/sam-studio-monitors/8260a-sam-studio-monitor al niet meer in het assortiment zit van
      https://www.bax-shop.nl/ en de reviews van alpha-audio zijn eerlijk
      Beslist geen reclamefolder, dat de fabrikant/leverancier zelf niet doorheeft dat, een vergelijking met de apparatuur van de concurrent niet aandurven absoluut geen positieve reclame is.

      De 3 Stemvorken (Yamaha) is ‘n merk dat beslist niets te vrezen heeft
      De vleugels van Yamaha zijn fantastisch, weet zeker dat de kennis inzake de weergavekwaliteit niet alleen voor de vleugels benut wordt.

      Het is voor mij iets teveel euries, maar de concurrentie zal beslist niet blij zijn als de NS5000 ‘n multitest ondergaat
      Wil er gaarne aan toevoegen dat het inderdaad echt waar is
      De specificaties van audiofiele apparatuur ook van de luidsprekerbox en kabels niets zeggen
      De NS-5000 laat pas horen hoe ‘n orkest live klinkt (zonder microfoons) als de rest van de audio set ook ****** heelveel Euries 🙁

      Maar de liefhebbers die het kunnen betalen zetten hun huidige speakers op marktplaats.

    • #170012
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ga absoluut niet luisteren naar de NS-5000 omdat ik beslist niet meer dan €10.000′– wil uitgeven voor de combinatie boxen en versterker.

      Yamaha gaat zich niet belachelijk maken, in testen wordt beweerd dat het middehoog vergelijkbaar is met de electrostaat, maar met wat meer sprankeling en een strakkere basweergave.
      Dan is de €15.000,– echt geen cent teveel, maar de overige (ook kabels) apparatuur ook
      in de high-end klasse b.v. een Bryston 2×500 watt etc. etc.
      Dat betekent bijna 3x meer:-(

      Het liefst rijden we allemaal in ‘n Rolls-Royce maar het moet wel betaalbaar zijn.
      Volgens mij zit je, je straks af te vragen, hoe is het mogelijk dat ‘n gewone?!!! 3 weg boekenkast luidsprekerboxje en één ***** weergave?

    • #170013
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in het optisch filteren van ethernet aansluitingen zou de Gigafoil V4 interessant kunnen zijn: https://www.djmelectronics.com/gigafoilv4-inline-ethernet-filter.html
      Misschien op A-A eens testen?

    • #170016
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder
    • #170029
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      – NAD C658

      – de TEAC 500 serie, jullie hebben de aankondiging gemaakt maar verder geen recensie: zeker leuk omdat er een aparte chipset in zit tov veel andere spelers…

      TEAC presenteert nieuwe Reference serie

      – Limetree bridge en/of network

      Is alleen productartikel (geen review mbt een firmwareupdate)

      Lindemann Limetree klaar voor de aloude CD

    • #170048
      Wouter KapteijnWouter Kapteijn
      Deelnemer

      Arcam SA30, cambridge cxa-81

    • #170052
      Henk RoefsHenk Roefs
      Deelnemer

      De silent angel Bonn n 8 en wat andere audiofiele switches. En of ze er nog toe doen na een ‘glasvezel omleiding’
      De furutech dps-4.1 en andere nieuwe stroom kabels.
      De Inakustik ls 4004 en andere bijzondere ls kabels.
      To mention a few.
      En natuurlijk die gigafoil die pas het toneel betrad

    • #170055
      Mark LabeeMark Labee
      Deelnemer

      +1 voor de Silent Angel Bonn N8

    • #170061
      Wouter KapteijnWouter Kapteijn
      Deelnemer

      Het ziet er naar uit dat jullie druk zat zijn met alle lopende aanvragen. Maar toch ben ik erg benieuwd geworden naar de bluesound powerbode 2i HMDMI (gezien er tussen model 2 en 2i wezelijk geluidskwaliteit verschil in zat of er dat nu weer waarneembaar is).

      Daarnaast is marantz met de pm7000n gekomen die zeer goede reviews voooralsnog krijgen en zo goed als mijn ideale specificaties heeft voor de prijs.

      Komen jullie met een review voor arcam hun SA30? Voor mij te hoog gegrepen qua prijs maar lijkt mij een directe concurrent voor de NAD M10 waar jullie erg van onder de indruk waren.

    • #170064
      Wouter KapteijnWouter Kapteijn
      Deelnemer

      Test test. Hopelijk werkt het

      Ik zou graag de argon audio forte a55 actieve speakers met dsp getest zien. Voor mij als alles in 1, voor een wat milder budget, een eventueel interessant pareltje.

    • #170065
      Hans van HunnikHans van Hunnik
      Deelnemer

      Ben heel erg benieuwd naar de nieuwe Robin Hood luidsprekerkabel van Audio Quest.
      Liefst een vergelijking met de Purecable Ultimate luidsprekerkabel.

      Daarnaast een high-end platenspeler vergelijkingstest.

    • #170067
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Staat al in aanvraag!

    • #170070
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      Ben heel benieuwd: Krijg ‘m niet als reactie op dat jullie de NAD C658 nu ter test hebben…

    • #170104
      EricdEricd
      Deelnemer

      De NAD M33

    • #170111
      KalverdaKalverda
      Deelnemer

      Ik zou graag eens meer informatie willen over de combinatie monitor speaker met een sub. Het lijkt mij dat dit een perfecte combinatie is maar is dat ook zo?
      Ik heb nu monitor audio 300 gold speakers icm met musical fidelity m6si. Prachtig maar wil wel weer eens een upgrade.

      door het laag los te koppelen van mid en hoog zou er, lijkt me, iets heel moois kunnen gebeuren. Ik zie het bijna niet en lees er ook niet over. Mogelijk kan het niet of is het niet aan te bevelen.

      afijn… ben benieuwd.

      Met vriendelijke groet: Carel Kalverda.

    • #170116

      Kunnen jullie eens een vergelijk doen met bijvoorbeeld
      1. complete set uit NAD M10 + Dali Rubicon 6 (totaal ongeveer 6.800 euro)
      <versus>
      2.Active luidsprekers Rubicon 6c + Soudhub+BluOs module (totaal ongeveer 6.800 euro)

      Beide sets uit rusten met gelijkwaarde kabels/stekkerdoos van totaal ca. 10% v/d setprijs

      Normaliter wordt gezegd, dat een set met actieve speakers qua prijs/kwaliteitsverhouding
      een stuk gunstiger is, dan opgebouwd rond passieve speakers.
      Met deze set is een zeer goede vergelijkende test uit te voeren omdat bij beide sets zijn opgebouwd uit componenten uit het zelfde huis en qua klanksignatuur wellicht dicht bij elkaar liggen. Wellicht presteren de actieve Rubicons 6c wel wat beter dan hun passieve variant maar deze kunnen in hun set wellicht profiteren van de Dirac uit de NAD M10

    • #170126
      Chris EekelsChris Eekels
      Deelnemer

      Ik ben benieuwd naar een test van 5.1. , 7.1 gemixte cd’s. Surround bij dvd / blue-ray kwaliteitsverschillen

    • #170132
      Osman AliOsman Ali
      Deelnemer

      Beste Jaap,

      Ga jullie binnenkort de Naim supernait 3 testen?

      Met vriendelijke groet,
      Osman

    • #170133
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Osman,

      We hebben net de XS3 getest: review staat hier. De SuperNait komt er zeker ook aan. We hebben deze wel al gehoord tijdens de factory toer bij Naim. Mooi ding.

    • #170134
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Daar hebben we de middelen niet echt voor. Tenminste: weinig bronmateriaal. :-).

    • #170135
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Review van de Dali Rubicon 2C is bijna af. Callisto hebben we eerder getest.

    • #170136
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Interessante materie. Gaan we wat mee doen.

    • #170137
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Is nog niet beschikbaar. Maar we krijgen die zeker als hij er is!

    • #170138
      Wouter KapteijnWouter Kapteijn
      Deelnemer

      Goedemorgen, de smart (5.1) amp van Canton, is dit iets wat jullie gaan testen?

    • #170139
      groendicgroendic
      Deelnemer

      Goedemiddag,

      Ik zou graag een luistertest zien van Schiit voor-en eindversterkers.

      Met vriendelijke groet,
      Dick Groenhart

    • #170140
      Wim Van WinsenWim Van Winsen
      Deelnemer

      Goede middag,

      In het kader van de DAC test lijkt het mij erg interessant om ook een product van Audio GD mee te nemen, bij voorkeur de R7 2020. Er zijn vaak veel verschillende meningen over de kwaliteit van Chinese producten. Ik ben zelf Audio GD fan en van mening dat de prijs/kwaliteit erg goed is. Met een (blinde) test kunnen we weer wat ruis wegnemen. We hebben een Nederlandse dealer Magna Hifi die vast wel geïnteresseerd is.

      Groeten,

      Wim van Winsen

    • #170149

      Goedenavond ik zou een test willen lezen hier van Vortex hifi producten en Keces producten vooral de scheidingstransformatoren die van bijvoorbeeld de 1200 VA uitvoering alles is te koop bij Kemp elektroniks heb er zelf goede resultaten mee. Ben benieuwd als jullie het ook zullen gaan hebben

      Met vriendelijke groet Teun van den Oever

    • #170150
      Martijn ZijlstraMartijn Zijlstra
      Deelnemer

      Over 10 maanden komt de Heaven 11 Billie Mark 2 uit maar de huidige versie heb ik nergens getest zien worden. De Billie maakt gebruik van de ICE versterker module in combinatie met buizen voorversterker. De combinatie phono, optisch, bluetooth met klasse D en buizen lijkt me een leuke test ter vergelijking… Mijn huidige PS Audio maakt ook gebruik van de zelfde ICE module…

      Groet Martijn Zijlstra.

    • #170151
      Chris EekelsChris Eekels
      Deelnemer

      Ik heb zelf zeer goede ervaring met V-Moda koptelefoons cross-fade 2, maar heel Nederland zwijgt hierover. Waarom? Sublieme kwaliteit voor een goede prijs. Nu hebben ze weer een nieuwe uitgebracht de M-200, graag een test.

    • #170152
      superstaal50superstaal50
      Deelnemer

      ik zou graag de nieuwe Revox studioart a100 met de p100 graag getest zien lijken mij hele goede speakers toe

    • #170156
      M. van de PasM. van de Pas
      Deelnemer

      De Truebluebox versterker op basis van de Axign-chip. Uiterlijk en naam van deze versterker zijn echt … f???* ????…maar t geluid vind ik echt super goed. Het concept is niet gevoelig voor ‘vieze stroom’, wat deze versterker nog eens extra interessant maakt in mijn ogen. Ben benieuwd naar wat Alpha-audio vindt van dit concept.

    • #170165
      KalverdaKalverda
      Deelnemer

      Fijn, ben benieuwd naar bijv de gold 100 met een mooie sub als zo’n svs. Zou dat een upgrade zijn tov de gold 300 (of vergelijkbare speakers).

    • #170166
      superstaal50superstaal50
      Deelnemer

      hallo ik wil graag de lyngdorf mh-3 speakers graag getest zien ,volgens de fabrikant klein maar erg goed, zodoende graag getest zien.gr ake

    • #170168
      Gijs OostveenGijs Oostveen
      Deelnemer

      Monitor audio Silver 500 speaker…
      De 300 staat goed aangeschreven maar of his big brother beter is of net zo goed vraag ik mij af?

    • #170173
      ariescholtenariescholten
      Deelnemer

      De melco S100. deze heb ik nu staan en zou bij jullie in de reverentie-set moeten staan. Streamers vanaf €500,- krijgen hierdoor al een belachelijke goede update. Maar op de naim ndx2 met xps-dr voeding en de melco S100 schiet de geluidskwaliteit gewoon richting de nd555 waar geen Melco s100 aangesloten zit. Het signaal komt vanuit het Ethernet zonder digitale ruis, storing e.a. je Streamer in. maar ook de roon-nuc zet je op een 1gb poort en regelt alles beter zonder wachttijden.Je tv netflix stabieler en ook beter geluid naar de dac van ndx2. De muziek staat breder, de percussie, trommels zelfs zacht op de achtergrond supersnel. grote bekkens zingen nog even na tot achterin de opgenomen ruimte. drie gitaren in 1e, 2e en 3e stem niet alleen navolgbaar maar ook overweldigend mooi. Ik had de AQvox gewone versie en ik heb alle andere switchsen geprobeerd maar filteren en afknijpen daar houdt naim niet van. de bonn n8 zou ik nog steeds testen maar die waren steeds met de klanten mee of uitverkocht. Eindelijk de n8 (silent angel) getest nieuw uit doos. veels te schel. Toen hoorde ik dat de Melco S100 kwam en deze gelijk blind besteld. geen spijt van gehad en velen zullen volgen. bv. met het nummer homeless van Simon.

    • #170174
      Gijs OostveenGijs Oostveen
      Deelnemer

      Misschien iets van Schiit..

      Een dac bijvoorbeeld en dan kijken hoe goed hij is…

      En dan misschien ook een phono versterker er van…

      Ben benieuwd ?

    • #170175
      Jos GroothuijseJos Groothuijse
      Deelnemer

      Beste Jaap,

      Zou je de Primare NP5 streamer(bridge) willen testen? Ik heb van
      deze streamer nog nergens een test gezien. Een andere reden is dat er
      niet zo heel veel streamers zonder DAC op de Nederlandse markt
      zijn. Veel muziekliefhebbers hebben al een goede tot zeer DAC in
      hun bezit.
      Met een hartelijke groet,
      Jos Groothuijse

    • #170176
      RonaldvRonaldv
      Deelnemer

      De denafrips terminator zou ik wel getest wil zien.

    • #170179
      frank oprinsenfrank oprinsen
      Deelnemer

      Trinnov ST-2 HiFi vergelijken met meer recente DSP. Zelfs in zeer goed HiFi set bracht dit apparaat een wereld van verschil. Ik las/hoorde laatst dat MQA in “detrimental bypass” heeft (staat in whitepaper wordt beweerd). Daardoor klinkt muziek slechter in de “bypass stand”. Het instant focus effect van de Trinnov, die alle fase problemen (plus frequentie curve, plus enkele room modes) rechttrekt ter hoogte van jouw oor (want daar stond de 3D microfoon eerst), doet je waarachtig denken dat de bypass stand een “verslechterend pad” volgt. Zo groot is het verschil.

    • #170188
      Wouter KapteijnWouter Kapteijn
      Deelnemer

      De nieuwe wharfedale evo 4.3 vloerstaander. Amper verkrijgbaar in Nederland maar de nieuwe serie gooit hoge ogen naar het schijnt

    • #170189
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We hebben inmiddels contact met de distri. Ben ook wel benieuwd wat het doet!

    • #170190
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      MQA heeft inderdaad een ‘degraded signalpath / bypass’. Heel bizar. We gaan daar nog onderzoek naar doen. Er zijn merken – Sonnet / Metrum / dCS – die een keiharde bypass doen. Lastig, maar mogelijk.

    • #170191
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We gaan hem vragen.

    • #170192
      Mario de RoosMario de Roos
      Deelnemer

      Ik zou graag een eerlijk en diepgaand review willen zien van de Arcam AV40 processor.

    • #170194
      Ger NotenboomGer Notenboom
      Deelnemer

      Hallo Jaap is het mogelijk om de nieuwe Magnepan lRS eens te testen, ziet er mooi uit de kleine Magnepan, ik begrijp dat deze speciaal is ontwikkeld om met hoogwaardige apparatuur te worden aangestuurd.
      Lijkt mij heel tof.

    • #170196
      René AezRené Aez
      Deelnemer

      In het drukker wordende klasse D versterker veld, lijkt mij wel interessant om mono versterkers met Purifi modules getest te zien. Bijvoorbeeld de Apollon Audio 1ET400A (https://www.apollonaudio.com/purifi-1et400a-apollon-audio-monoblock/).

      De ontwerper Bruno Putzeys staat natuurlijk erg goed bekend op klasse D gebied en ook bij de ontwerpen zoals de Kii Three luidsprekers.

      Nou ja, dat dus 😀

    • #170198
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Een Lyngdorf SDA 2400. Gezien het feit dat ik er een Luxman (Klasse-A) voor ingeruild heb, die destijds een Pass Labs verving, zegt dat toch wel iets over de kwaliteiten van deze versterker (en mijn oren wellicht 🙂 )

    • #170218
      Wouter KapteijnWouter Kapteijn
      Deelnemer

      Zo te zien is op wharfedale.eu een direct sale website gestart voor consumenten.

    • #170221
      René AezRené Aez
      Deelnemer

      Zo te zien is op wharfedale.eu een direct sale website gestart voor consumenten.

      Wil je die getest zien? 🙂

    • #170233
      richard12richard12
      Deelnemer

      Een Raspberry Boss Dac zoals hiervoor ook gevraagd, maar dan graag wel met een isolatieboardje ertussen. Mijn ervaring met de Allo Boss Dac en de Hifiberry Digi+ (spdif/I2S output) is dat beiden een sprong vooruit maken als het Allo isolatiebordje er tussen zit.

    • #170235
      RuudRuud
      Deelnemer

      Je ziet de laatste tijd een opkomst van goede geïntegreerde versterkers met een DAC. Leuk maar ook jammer. Voor de groep hifi liefhebbers die hun DAC in de streaming hebben gekozen (Aurender, Auralic, Lumin) blijft het belangrijk te weten welke goede geïntegreerde versterkers zonder DAC op de markt zijn. Ik ben erg benieuwd naar vergelijkingen in de categorie rond de € 3.000-6.000 en de categorie € 7.000 – 10.000. En nog mooier is wanneer tussen deze beide categorieën subtiel de verschillen en ‘value for money’ duidelijk worden. Dus: Moon, Accuphase, Audio Analoqy, Luxman, Esoteric. Om er maar een paar te noemen.

      Gr. Ruud de Bree

    • #170236

      De Sonnet Hermes vs Metrum Ambre. Inmiddels staat de Hermes alweer een paar dagen te spelen en persoonlijk denk ik dat hij vooral iets ‘schoner’ klinkt.

    • #170243
      René HendriksRené Hendriks
      Deelnemer

      De nieuwste Lyngdorf TDAI 1120 zou ik wel graag getest zien worden in relatie tot bijv de NAD M10.

    • #170244
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      Overbodig om te vragen: Hermes

    • #170245
      Ger NotenboomGer Notenboom
      Deelnemer

      De Dali Menuet SE zou ik graag getest zien.

    • #170246
      Thei DouvenThei Douven
      Deelnemer

      Ik heb na vele jaren mijn Belden 46380 Ls kabels gewisseld voor de Supra ply 3.4/S en het hoorbare erg positieve verschil maakt mij nieuwsgierig naar de hogere klasse ls kabels van Supra.
      Ik zou graag een test zien van de Xl Annorum en liefst in een directe vergelijking met de sply 3.4/S

    • #170254
      Theo TheoTheo Theo
      Deelnemer

      Van Nederlandse bodem, De Truebluebox, compact klasse D verstetker met Dac, weegt slechts 2,5 kg.

    • #170262
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Hello!

      I like listening to music. Besides, I want to share something with you.

      If you need high-quality assistance on your term paper, simply turn to http://www.essay-company.com/.

    • #170263
      Mario de RoosMario de Roos
      Deelnemer

      Ik zou wel eens een special willen zien van het mooie merk Audio-GD

    • #170264
      Thei DouvenThei Douven
      Deelnemer

      De Hegel H590 vs de H390 en de nieuwe dynaudio contour 30i vs de contour 30

    • #170280
      YoriYori
      Deelnemer

      Beste Jaap,

      Bij deze twee test vragen, 1 bij stereo en 1 bij surround:
      *Stereo=
      De Pure direct functie op een versterker aan of uit wat zijn de eventueel hoorbare cq meetbare verschillen?!
      *Surround=
      Je ruimte afregelen door bepaling d.m.v. audyssey multEQ xt32.
      Bij sommige systemen heb je wel 8 meetpunten, zodat je in de ruimte op bijvoorbeeld een bank meerdere luisterposities kan realiseren.
      Hierbij het idee niet 1 sweetspot hebt, maar op de gehele bank kan genieten van de surround effecten.
      Graag in deze dus een test wat zijn de eventueel hoorbare cq meetbare verschillen?!
      Dat als je bijvoorbeeld 8 meetpunten over de gehele bank doet of dus alleen 3 meetpunten alleen bij de sweetspot.
      Dus 1 op de sweetspot, 1 bij op het voeteneind sweetspot en 1 vlak achter de sweetspot.

      Ik ben heel benieuwd naar het, door jouw uitgevoerde onderzoek hierin en de ervaringen te kunnen delen.

      Mvrgr,
      Yori van Gelderop

    • #170341
      Arjan MeijerArjan Meijer
      Deelnemer

      Goedendag, de zin of onzin van audiophile zekeringen ? lijkt me leuk om meer van te weten.

    • #170361
      Werner HutWerner Hut
      Deelnemer

      Beste Alpha Audio,

      Het lijkt mij interessant ook eens een test te zien tussen verschillende power kabels. Met een power filter of zonder een ertussen.
      In vergelijking met de standaard stroomkabel die erbij word geleverd.
      Een beetje in dezelfde sfeer als de audio kabel test lijkt me wel fijn om te zien.
      Ik heb zelf nu een Siltech spx20 stroomkabel ertussen en het lijkt wel wat scherper te klinken allemaal.
      Ben benieuwd naar de NRG serie van Audioquest bijvoorbeeld of andere Siltech power kabels.

    • #170372
      WOUTWOUT
      Deelnemer

      Sugden A21 of Sugden A21SE. Dat zijn klasse A versterkers uit de UK.
      Weleens van gehoord mannen?

    • #170379
      Thei DouvenThei Douven
      Deelnemer

      Ik zou heel graag een een test zien hier van de Puritan psm 136.
      Het betreft een power cleaner die volgens Paul Rigby en HifiChoice heel goed is echter een Nederlandse review is mij niet bekend van dit jonge nóg onbekende merk.

    • #170383
      jvd2000jvd2000
      Deelnemer

      Ik zou graag een vergelijk zien van een serie producten van een fabrikant. Wat brengt een type “ hoger” nu voor meerwaarde. Bedoel een vergelijk van bv Marantz de hele linie van PM versterkers of Cambridge cxa61 vs cxa81.

    • #170384
      Pieter ClaesPieter Claes
      Deelnemer

      De audioquest powerquest 2 en 3 met metingen. Dure stekkerdoos of toch wat technologie die filtert ? Grtjs Pieter

    • #170385
      Thei DouvenThei Douven
      Deelnemer

      De power optimiser Puritan psm136 en het losse phritan netsnoer.

    • #170386
      Frank DeclerckFrank Declerck
      Deelnemer

      Naim Uniti Nova vs NAD M33

    • #170387
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Daar ben ik ook erg benieuwd naar. In de prijsklasse tot 500,- Euro heb je ook de Taga PF-500 lazen we pasgeleden op deze site en heb je bijvoorbeeld de KEMP Powerstrip. De KEMP Powerstrip heeft stevige sterbedrading, dus die lijkt op het eerste gezicht het meest degelijk. Maar hoe zit het nou echt?

    • #170401
      Ronald SmitRonald Smit
      Deelnemer

      Denon Pma-2500 ne versus Denon pma-A110.

      Mvg Ronald Oudijn

    • #170414
      Jasper RoelofsJasper Roelofs
      Deelnemer

      Ook ik zou graag een vergelijking willen zien van de “budget” powerconditioners zoals de Audioquest Powerquest, Dynavox X7000b in combinatie met de zogenaamde insteek powerconditioners zoals van ifi.

    • #170415

      De streamer Arcam ST60, die op het punt staat om in de verkoop te komen, zou ik graag getest zien. Deze zou Roon ready zijn en volledige MQA ondersteunen.

    • #170416
      R. RosbergenR. Rosbergen
      Deelnemer

      Wat ik graag getest zou zien zijn Hi-Res Pc insteek geluidskaarten, dus de 24/32bit exemplaren en hoe deze presteren ten opzichte van externe kaarten en DAC’s. Wat zijn de voor of nadelen? wat is bijvoorbeeld hun nativ ,dus echte resolutie? ASIO drivers? In hoeverre zijn ze geschikt om als meetkaart te dienen? Vele hobbyisten en ook wel professionals gebruiken ze als meetkaarten voor geluidsmetingen of andere geluid/studio software. In hoeverre zijn ze daar geschikt voor? Veelal worden ze aangeprezen als gaming geluidskaarten maar ik denk dat ze meer in hun mars hebben. Ik bedoel hier niet de professionele kaarten van duizenden euro’s maar zeg kaartjes van 30 tot een paar honderd euro.

    • #170420
      Ed van LeentEd van Leent
      Deelnemer

      Ik heb zelf een Accuphase E-213 geïntegreerde versterker met daaraan 2 x Kef Reference 205/2 luidsprekers. Van beide heb ik nooit een recensie of test kunnen vinden en tja, het is natuurlijk ook al wat gedateerd maar zo degelijk dat ik op dat front geen vervanging noodzakelijk acht. Momenteel op zoek naar een goede CD/SACD-speler maar de nieuwe Marantz 30 SACD is (nog) wel een tikkeltje prijzig. Primare en Yamaha zijn wellicht ook een optie.
      Vraag: Wat is jullie advies m.b.t. CD cq SACD-speler en zijn er testverslagen e.d. in jullie bezit over de hierboven genoemde apparatuur? Zijn er nog verbeteringen mogelijk? Ter verdere info, luidspr.kabel is van Ocos en interlink van Audioquest (Panther).

    • #170421
      Bart (bvdr)Bart (bvdr)
      Deelnemer

      Dag Jaap,

      In verband met de test die eraan komt voor studio monitors op 31 okt heb ik enkele vragen.
      Gaat het enkel over passieve of ook actieve monitors?
      Is er een prijs plafond vastgelegd?
      Kan er een combinatie gemaakt worden van professionele studio monitors en hifi monitors?
      Het zou heel interessant zijn om als leek eens het verschil te horen tussen beide monitor groepen met heel eigen en verschillende klank eigenschappen.
      Is de keuze van studio monitors reeds gemaakt? Is het mogelijk om hier nog enkele suggesties te doen? Ik heb wel enkele voorkeuren.
      Zoals
      Actieve monitors
      Buchardt A500
      Kef LS50 wireless 2
      B&W formation duo
      PSI audio Active 17-M
      Focal Solo 6 be
      Passieve monitors
      ATC SCM20PSL PRO
      ATC SCM20PSL classic
      ATC SCM12 PRO
      ATC SCM19
      ATC SCM11
      ATC SCM7

      Bedankt voor de interessante testen en waardevolle commentaren!

      Gr
      Bart

    • #170422
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We hebben de actieve monitors al aangevraagd. Het gaat om pro-audio monitors. De Grimm LS1be, ATC SCM50A en waarschijnlijk nog een set PMC en Quested.

    • #170423
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Voor Alpha is het niet écht nuttig om niet-courante modellen te testen. Vandaar… :-).

    • #170424
      bert van vuurenbert van vuuren
      Deelnemer

      vloerstaand —— Opera Callas Diva vs focal kanta 2

    • #170425
      Thei DouvenThei Douven
      Deelnemer

      Ik gaf het reeds eerder aan, maar gezien U vraag, bij deze nogmaals:
      Ik kijk uit naar een Nederlandse test van de Puritan power Conditioner PSM136 met daarop aangesloten een Hegel H590 all in versterker.

    • #170426
      Wouter KapteijnWouter Kapteijn
      Deelnemer

      NORD THREE PURIFI 1ET400A POWER AMPLIFIER en wellicht gelijk de vergelijking tussen die en de NAD C298 gezien het op dezelfde purify techniek werkt

    • #170427
      Wouter KapteijnWouter Kapteijn
      Deelnemer

      verder heb je ook apollon audio die versterkers maakt gebaseerd op purifyi.

    • #170428
      StevenSteven
      Deelnemer

      Bluesounds Node 2&2i met fidelity audio voedings PCB en een fidelity audio LPSU/Sbooster/Farad
      TeraDak LPSU 12V 200W voor NAS
      HDPlex 200W PSU
      Alternatieve NAS voeding
      Alternatieve Router voeding IFI = te licht Sbooster is forse investering
      Viborg (VE80/Kabel/Pluggen)

    • #170429
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik ben zeer benieuwd naar de ATC SCM19. Interessant merk waarover ik lovende kritieken lees. Daarnaast is het een betaalbare luidspreker.

    • #170430
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Heb je gezocht op Alpha Audio? We hebben deze getest en het is zelfs de referentie-speaker van auteur Geoffrey.

    • #170431
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We hebben een uitgebreide voedingentest gedaan en het nut van after-market voedingen aangetoond.

    • #170432
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ja, die willen we graag testen!

    • #170433
      StevenSteven
      Deelnemer

      Topping D90

    • #170434
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Bedankt Jaap. Helpt mij weer verder in de zoektocht

    • #170435
      Brian from SpaceBrian from Space
      Deelnemer

      Topping A90
      Burson Soloist 3XP
      en andere Hoofdtelefoon versterkers met XLR uit, sub 2K.

    • #170440
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      Graag een test van voorversterkers in de prijsklasse van 1000 – 3000 euro, en dan doel ik op losse voorsterkers (eventueel uitbreidbaar met een DAC-module) dus niet op DAC’s of streamers met een voorversterkingsfunctionaliteit ingebouwd.

      Versterkers, DAC’s en Streamers komen hier vaak genoeg voorbij. Af en toe een losse review van een voorversterker (soms zijn dat gewoon persberichten vanuit de fabrikant) komt wel eens voor, maar een brede voorverstekertest niet.

      Dat terwijl er veel highend gebruikers zijn die zeggen de voorversterker 1 van de belangrijkste zaken uit de hele audioketen te vinden (iets meer dan alleen volume en bronkeuze regelen : )

    • #170441
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Pre-amps bestaan bijna niet. Dat zit vaak nu in een DAC. De doelgroep voor een losse pre-amp is echt heel erg klein. Dus een multitest van deze categorie is niet heel erg nuttig ;-).

    • #170442
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      Er zijn meer mensen dan je denkt met een losse voorversterker (zelfs Hobo en Hifi klubben verkoopt ze, niet alleen een Rhapsody…)

    • #170443
      Mario de RoosMario de Roos
      Deelnemer

      Ik denk juist nu met de losse NCore en Purifi eindversterkers de voorversterker aan een opmars bezig is, ik draai zelf zinds kort met een Audio-GD Master-1 Vacuum XLR pre op NCore eindversterkers en ben daar meer dan tevreden over.

    • #170444
      Hans BogaertHans Bogaert
      Deelnemer

      de ISO regen van Uptone Audio zou ik graag getest willen zien.
      Ik heb hem gekocht en ben zeer enthousiast. Het past ook wel in het straatje zoals ik naar Alpha Audio kijk. Het verbeteren van de keten( net als met de optische isolatie).
      Ik hoor een duidelijke verbetering met de Uptone ISO regen.
      Het digital krantje is weg en het klinkt allemaal meer open en analoog.
      Het effect van reclocken en de galvanische scheiding doen er blijkbaar toe?. Echter er zijn ook reviews die het onderdeel maar nep vinden. Dus…. wil ik het horen en heb ik last van een placebo effect of is het echt ?

    • #170445

      Best leuk een voorversterker test. Volgens mij worden er nog veel voorversterkers gebruikt. Dat heeft ook veel voordelen omdat deze meestal veel ingangen hebben. Zelf ben ik nu met m’n 3e voorversterker bezig: Na een NAD C165BEE en een Arcam C30 draai ik nu met grote tevredenheid met een Parasound Halo P7. Heerlijk apparaat!
      Digitaal-Analoog conversie doe ik met losse DAC’s: een Cyenne CY5100 en een ADL Furutech Esprit. Net als bij losse voorversterkers hebben losse DAC’s toch vaak meer mogelijkheden. De Cyenne heeft filters en de Esprit kan ook digitaliseren. Ik ben het er dus NIET mee eens dat losse voorversterkers een niche zijn.

    • #170446
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      @Emiel: er zeker nog genoeg gebruikers van voorversterker (pre-amps zoals Jaap ze noemt).

      Zelfs Alpha Audio gebruikt er 1 (weliswaar een Pass Labs, wie gebruikt die nou om te testen voor groter publiek terwijl de massa geïntegreerde versterkers gebruikt? @ Alpha audio: volgende keer gewoon testen met apparatuur die de meeste mensen ook gebruiken. Geen niche producten gebruiken?)

    • #170447
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      De reden dat wij een Pass Labs XP-12 hebben staan is heel eenvoudig: voor ons is het een stuk gereedschap. Een transparante schakeldoos zodat we meerdere apparaten kunnen aansluiten en kunnen beluisteren. Thuis heb ik – Jaap – een Adagio staan; een dac met volumeregeling. Veel handiger. En kostentechnisch veel efficienter. En het klinkt ook nog beter; namelijk een schakel minder.

    • #170448

      Beste Alpha Audio,

      Ik zou het heel cool vinden als de Audeze LCD 4Z uitgebreid wordt getest en daar een gave review van komt op de website.

      Vriendelijke Groeten Wessel uit Zuidland

    • #170449
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      @Alpha audio: ik denk dat er vele Alpha Audio bezoekers zijn die een voorversterker gebruiken om toch nog even wat meer te halen uit een misschien extra schakel die wel vaak beter is opgebouwd dan een voorversterkerfunctionaliteit in een DAC (schakelen en volume regelen is niet zo eenvoudig als het lijkt).

      En als er een markt is voor audiofiele switches (en reviews daarover) geloof ik ook dat er ZEKER een markt is voor voorversterkers (zeker als je meerdere bronnen aan te sluiten hebt).

    • #170450
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We zullen er eens naar kijken. Eerste tube-amps, een lading speakers en een in-depth switch test (ja, hopelijk de laatste die we hoeven te doen ;-)). Hij gaat op het lijstje.

    • #170451
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      OK!

    • #170452
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      @Jaap: ook hele interessante materie (speakers/tube-amps en weer die switches ; )
      Ben benieuwd naar de lijst pre-amps, want jullie zijn toch wel de plaats op het NL-se net waar je leuke en goede reviews kan vinden over onze onuitputtelijke hobby.

      Keep up the good work!

    • #170453

      Parasound heeft hele mooie voorversterkers: het lijkt me leuk als de Halo JC2 BP of de P5 eens langs de audiofiele meetlat worden gelegd.

    • #170454

      Ik lees de laatste maanden altijd jullie nieuwsflits. Dit doe ik vooral omdat ik een nieuwe versterker wil aanschaffen , het liefst een buizenversterker. De vraag is: Welke? Wat ik nog niet tegengekomen ben in de testen is een test van een buizenversterker, dat zou ik graag willen lezen.

    • #170455
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      29 november gaan we een Live Test doen van zeven buizenversterkers.

    • #170456
      Frans CallebautFrans Callebaut
      Deelnemer

      hallo,
      ik zou graag de audèze mobius koptelefoon eens getest zien.

    • #170462
      Wouter KapteijnWouter Kapteijn
      Deelnemer

      Mini dsp shd power

    • #170463
      Wouter KapteijnWouter Kapteijn
      Deelnemer

      Arcam SA30

    • #170466

      Dag, ik zou het leuk vinden om de Rockna audio Wavedream (signature?) DAC getest te zien worden samen met de nieuwe Wavelight server.

    • #170467
      Justin -Justin –
      Deelnemer

      Hi!,

      Met jullie nieuwe studio worden nu veel product tests gedaan waarbij de kijkers/luisteraars echt de studio ingetrokken worden. Super tof natuurlijk! Ik zou benieuwd zijn naar een informatieve test die de verschillen tussen single wire en bi-wire en single- en bi amping aantoont. Om te horen wat verschillende technieken voor de luister ervaring kunnen doen.

      Als daar al audio opnames van zijn dan hoor ik dat ook graag.

    • #170475
      Bas HaenraetsBas Haenraets
      Deelnemer

      Ik lees raving reviews over de Buchardt A500. Een actieve speaker met ingebouwde versterking, daar willen veel audiofielen misschien niet aan: het beperkt ons immers in onze tweakmogelijkheden. *) We kunnen niet meer matchen met versterkers en kabels en voedingen en noem maar op. Vinden we het dan nog wel leuk?

      Maar uiteindelijk prediken we allemaal dat we op zoek zijn naar kwalitatief hoogwaardig geluid. Dus als we nou onze ogen dicht doen en gewoon luisteren, moeten we dan misschien tandenknarsend toegeven dat het toch wel erg goed klinkt? Of zijn de reviews overhyped? Ik zou erg benieuwd zijn naar de mening van Alpha Audio.

      *) De A500’s bieden wel zogenaamde ‘master tunings’, waarmee je het geluid naar smaak kunt aanpassen.

    • #170478
      SenergySenergy
      Deelnemer

      Een multitest met meerdere audio streamers in verschillende prijsklassen zoals de test van 2 jaar geleden.

    • #170480

      Of het zin heeft om naast een streamer met daar in een dac er mag een aparte dac tussen te plaatsen ?
      apparaten zoals Yamaha steamers

    • #170510
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Goedemorgen Jaap,

      Ik zou het wel interessant vinden als de nieuwe Ultra Streamer van Pink Faun getest zou worden. Misschien in combinatie met een paar andere streamers?

      Groeten,
      Wijnand

    • #170512
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We hebben een Multitest planning gemaakt voor 2021. Daarin staan uiteraard ook streamers! We gaan Pink Faun ook aanschrijven. Geen probleem!

    • #170514
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Super! Dat wordt een interessante test.

    • #170515
      Jerry van DijkJerry van Dijk
      Deelnemer

      Ik zou graag een multitest zien van actieve speakers, Dynaudio Xeo/Focus XD, B&W Formation Duo, Buchardt A500, Elac Navis, Dali Calisto enz.
      Ik speel zelf met een setje Dynaudio Xeo 30 en een NAD C658 Streaming DAC. Met verschillende tweaks in power cables, het netwerk en recent ook de Cisco Meraki switch heb ik de SQ wat omhoog gekrikt.
      Maar ik ben benieuwd hoe dat nog beter kan en hoe de verschillende actieve speakers zich t.o.v. elkaar verhouden.

    • #170521
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Hello everyone) I’m a student. Future doctor. Divorce Husky. There is never enough time. Was looking for authors to write essays. I found an excellent service https://expert-writers.net/ I recommend it, I am very pleased with their professionalism. Who needs help great guys.

    • #170526
      Jerry van DijkJerry van Dijk
      Deelnemer

      Goedemorgen Jaap,

      Kunnen jullie de Gold Note DS-10 meenemen in de multi streamer test? Ik ben van mijn actieve set afgestapt en ga weer passief, dus stap voor stap mijn componenten aan het vervangen.

      De DS-10 staat nu hier in te spelen, en het is nu al wauw! Het schijnt nog beter te worden met de externe voeding PSU-10 voeding van Gold Note, dus die staat nog op de verlanglijst. Ben benieuwd hoe de Gold Note presteert t.o.v. de concurrentie.

      Groeten,

      Jerry

    • #170536
      Brian from SpaceBrian from Space
      Deelnemer

      Hedd Type 20 MKII icm Metrum Ambre. De nieuwe Hedd’s hebben een DAC erin met een AES input. Volgens mij een heel gaaf Roon setje, voor ieder wat wils van de type 05 tot de 30’s. Ook nog een sub aan te sluiten als je je buren niet aardig vind.

      En dit dan even tegenover een Hifi setje. Gewoon een leuke vergelijk.

    • #170547
      looklook
      Deelnemer

      Vers van de pers zullen we maar zeggen, deze week een bericht van Cambridge Audio met twee nieuwe All-in-one’s, de Evo 75 en de Evo 150.

    • #170548
      Frans CallebautFrans Callebaut
      Deelnemer

      audeze mobius hoofdtelefoon en sweetvinyl sugarcube sc-1 plus.

    • #170549
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      Musician Pegasus R2R ladder DAC (betaalbaar!)

    • #170550
      Thei DouvenThei Douven
      Deelnemer

      De Dynaudio Confidence 30

    • #170551
      Hermann JägerHermann Jäger
      Deelnemer

      Goedenavond Jaap,

      Ik zou graag een vergelijkende test van streamers zonder eigen dac willen zien.
      Het prettige van de tests door Alpha-Audio is deze professioneel en zonder last of ruggespraak cq commerciële belangen plaatsvinden.

      Hartelijke groet,
      Hermann Jaeger.

    • #170552
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We hebben een live-test van streamers op de rol staan. We gaan ons best doen, die rond 9 mei te houden. Een streaming-bridge test is ook zeker interessant. We gaan er eens naar kijken!

    • #170553
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We hebben een live-test van streamers op de rol staan. We gaan ons best doen, die rond 9 mei te houden. Een streaming-bridge test is ook zeker interessant. We gaan er eens naar kijken!

    • #170554
      Anoniem
      Inactief

      ECDesign UPL96ETL + ECDesign Fractal DAC

    • #170559

      https://www.networkacoustics.com/
      De Network Accoustics Eno vergeleken met switches (in geluidssamples). Het klinkt als snake oil, maar verschillende mensen zijn er enthousiast over. Waaronder Hans Beekhuyzen. Hoe groot is het verschil? Netwerk en streamen is een specialiteit van Alpha en een Alpha oordeel zou fijn zijn.

    • #170560
      Wim van DijkWim van Dijk
      Deelnemer

      Ik ben benieuwd hoe de nieuwe REL T5/x | T7/x | T9/x presteren en in hoeverre deze wel of geen meerwaarde zijn in in hifi-set.

    • #170563
      IverIver
      Deelnemer

      IK zou het heel tof vinden als jullie de wat betere PowerConitioners eens kunnen vergelijk. Bv AudioQuest 3000/5000 vs Shunyata of IsoTek

    • #170564
      Guus ZijlstraGuus Zijlstra
      Deelnemer

      JKE Luidsprekerkabels (ook interlinks) uit Nederland, veel topmerken gehad, van Crystal, Audioquest, Van den Hul, maar geen een die zo’n indruk achterlaat als de door JKE afgemonteerde Van Damme black series (4 x 4 mm).

    • #170565
      Jerry van DijkJerry van Dijk
      Deelnemer

      Ik ben sinds een paar weken in het bezit van een Gold Note DS10 streamer, ik weet niet of deze in de groep van high-end streamers past, maar in andere reviews die ik heb gelezen, blijkt dat dit apparaat een klasse, zo niet een paar klassen hoger speelt. Ik ben benieuwd naar jullie visie hierop, het zou gaaf zijn als jullie de DS10 mee kunnen nemen in de streamer test.

      Verder speel ik thuis met een Gold Note PA-10 versterker en een set Davone Twist speakers. Voor mij een flinke upgrade vergeleken met mijn vorige set (Dynaudio Xeo 30 + Nad C658).
      Ik heb bij jullie nog geen testen gezien van Gold Note of Davone, dus dit zijn mijn test kandidaten.

    • #170568
      Hans van HunnikHans van Hunnik
      Deelnemer

      Hallo Jaap en Yung, jullie hebben een tijdje geleden de Primare R35 getest. Deze werd door jullie beoordeeld als een referentie phono voorversterker.
      Nu is het zo dat Hegel ook een nieuwe phono heeft namelijk de V10.
      Deze valt in de dezelfde prijsklasse als de Primare R35.
      Aangezien ik de Hegel H190 versterker heb, is het verleidelijk om voor de V10 te gaan.

      Maar mijn vraag is vooral aan Yung of jullie een vergelijkingstest kunnen doen tussen de Hegel V10 en de Primare R35?

      Vast heel erg bedankt!
      Gr Hans van Hunnik

    • #170573

      Het Ludic Heimdall netfilter. Kan zoiets voor €169,00?

    • #170574
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik heb een half jaar geleden een set T&A B8 monitorluidsprekers gekocht. Deze zijn van aluminium gemaakt, twee weg en klinken in mijn oren fantastisch. Er is maar een Duitse review te vinden. Vandaar mijn vraag.
      T&A (Duits highend merk) maakt zeer mooie audio producten.

    • #170656
      ZoefferdZoefferd
      Deelnemer

      AudioAanZee Reference flow

    • #170657
      Theo SpeijersTheo Speijers
      Deelnemer

      Streaming software. Zijn er duidelijk hoorbare verschillend tussen bv:
      – JRiver Mediacenter
      – Roon
      – Audionirvana
      – MO4
      – etc

    • #170658
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Leuk idee. Maar héél erg lastig uit te voeren, omdat sommige software niet werkt met bepaalde streamers. Er is ook niet echt één streamer die het allemaal ondersteunt. Kortom: appels met peren in veel gevallen. Maar we gaan er eens induiken.

    • #170659
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      T+A heeft geen importeur in NL meer… helaas. Mooi merk idd.

    • #170660
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Onze relatie met de importeur is… minimaal op het moment. Maar we gaan eens een balletje opgooien.

    • #170661
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Die is al best oud naar mijn weten.

    • #170662
      Mario de RoosMario de Roos
      Deelnemer

      Ben erg benieuwd naar de rose rs250 streamer, gaat deze bij jullie de revue passeren?

    • #170664
      Mark BoumansMark Boumans
      Deelnemer

      Hoi Jaap, de Sonnet Kratos is/ zijn te koop. Zou je hem kunnen testen, evt vergelijken met bijvoorbeeld een buizeneindtrap, reguliere A/B en een Eigentakt/NAD 298?

    • #170670
      Anoniem
      Inactief

      Valvet E3 poweramp… Duitse degelijkheid en een wonderbaarlijk neutraal geluid.

    • #170671
      Frans CallebautFrans Callebaut
      Deelnemer

      een vergelijkende test tussen de audèze mobius en yamaha YH-L700A hoofdtelefoons

    • #170845

      Het Ludic Heimdall netfilter

    • #170846
      Frans CallebautFrans Callebaut
      Deelnemer

      JVC exofield XP-EXT 1 hoofdtelefoon

    • #170864

      Graag zou ik een test zien van het SPOTIFY HiFi abonnement zodra dat beschikbaar is. De algoritmes zijn interessant: ze zijn al vaak met waardevolle suggesties gekomen maar de geluidskwaliteit is vooralsnog ruk. Zodra de geluidskwaliteit zich kan meten met Tidal/Qobuz/Deezer wordt dit platform zeer de moeite waard. Even langs de Alpha meetlat leggen zou ik dus erg waarderen. Keep up the good work! Emiel

    • #170865
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      De geluidskwaliteit van Spotify kwalificeren al ‘ruk’ is niet zoals ik ‘t ervaar. Soms klinkt Spotify opvallend goed. Aan een blinde luistertest tussen het huidige Spotify en de andere platforms waag ik me dan ook niet. Uiteraard zijn anderen natuurlijk wel in staat om het gemis in nuances, subtiliteiten en abstracties in de muziek van Spotify te duiden.
      Een dingetje dat mij wel bezighoudt is de decoding van mqa bestanden van Tidal. Hoe werkt dat nu eigenlijk. Wat ik tot nu van begrepen heb is dat er een decoding software matig plaats vindt (tidal connect?) en hardware matige decoding (dac / speler). Maar je hebt beide nodig voor een optimaal resultaat. Wie kan mij dit uitleggen?

    • #170900
      Ferdy BossyFerdy Bossy
      Deelnemer

      Jaap had het al eerder gevraagd, maar denk dat velen het zeer op prijs gesteld wordt indien er een, vergelijking tussen de
      https://apos.audio/products/topping-d90se-da
      en de veel duurdere €899,– / €3249,–

      Pro iDSD Signature


      Maar waarschijnlijk durft de importeur van de
      Ifi Pro iDSDB Signature deze vergelijkende test niet aan te gaan.

    • #170902
      Thei DouvenThei Douven
      Deelnemer

      Hoi Jaap,
      Ik vroeg het al vaker en je beloofde ook al eens om daar eens naar te kijken, namelijk om ook eens een Puritan psm 136 netstroom optimiser, tevens dc blocker, hier te vergelijken met de vaak meer bekende en grote merken. Heeft het misschien met sponsoring te maken dat daarvoor geen tijd of amino schijnt te zijn?

    • #170905
      Thei DouvenThei Douven
      Deelnemer

      Audio BTQ heeft altijd o.a. een leen Puritan psm 136 op voorraad en die wordt gratis ter beschikking gesteld om thuis uitgebreid te testen.
      Het is gewoon een Nederlandse importeur van o.a. Puritan. Zie link:

      https://www.audiobtq.nl/product/599490/puritan-audio-labs-psm136-studio-master-mains-purifier-stroomfilter

    • #170908
      Thei DouvenThei Douven
      Deelnemer

      Volgens deze link is AudioBTQ hun Nederlandse importeur.

      http://www.puritanaudiolabs.com/buying/overseas-distributors/

    • #170910
      Jerome VisserJerome Visser
      Deelnemer

      T+A DAC200 en A200 combo
      Van den Hul 3T The Cloud Hybrid speaker kabels
      CAD GC1

    • #170911
      Mark BoumansMark Boumans
      Deelnemer

      De Topping PA5: op ASR wordt deze betaalbare versterker zeer goed ‘gemeten’, maar klinkt hij dan ook echt goed?

    • #170912
      Ferdy BossyFerdy Bossy
      Deelnemer

      https://www.denafrips.eu/search-results?q=pontus+r2r
      Op YouTube kwam ik deze tegen en maakte mij heel wat wijzer. De Topping D90SE is volgens de cijfers ‘JE VAN HET’ ;-( echt niet! De link verwijst naar apparatuur die minder?!! presteert. Er zijn betere maar dan worden het 4 ipv 3 cijfers voor de komma en klinkt het marginaal beter.
      Zelfs de https://www.bax-shop.nl/dac/rme-adi-2-dac-fs-dac-hoofdtelefoonversterker is gehoormatig beter dan de Topping.
      Schrijf (indien deze getest wordt) aub bij wie deze in NL te verkrijgen is.

    • #170916
      Jerry van DijkJerry van Dijk
      Deelnemer

      Feliks Audio Echo Mark II – OTL headphone amp
      Tago Studio T3-01 – closed back koptelefoon

      Vorige week heb ik na een lange luistersessie bij hoofdtelefoon walhala Headphone auditions in Amsterdam (aanrader overigens!) bovenstaande combinatie aangeschaft en ik kan niet stoppen met luisteren. Wat een geluid!
      Van de Tago is weinig te vinden, deze koptelefoon verdiend meer aandacht.

      Groet,
      Jerry

    • #170919

      De Nieuwe Meze Audio Liric Hoofdtelefoon. Erg benieuwd waar deze zich positioneert tussen de 99Classics en de (hopeloos dure) Empyrean.

    • #170921
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      Dit lijkt me toch een goede DAC voor z’n prijs:
      Echt goede tegenhanger van een Topping d90SE denk ik!

      Net uitgekomen:
      GUSTARD X18 DAC MQA ES9038 PRO Bluetooth 5.0 XU216 Processor LDAC HD PCM768kHz DSD512 High-Performance Audio Decoder

    • #170926
      Mark BoumansMark Boumans
      Deelnemer

      Hoi Jaap, klopt het dat de Pasithea in productie is gegaan? Test-candidaat?

    • #170930
      PP
      Deelnemer

      Sonus faber Maxima Amator; vloerstaander in walnoot en leder. Of de monitoren van de Heritage lijn van Sonus faber; Electa Amator 3 of de Minima Amator 2. Ik weet dat Jaap houdt van een neutrale sound (de meeste apparatuur die getest wordt door Alpha Audio lijkt gericht te zijn op accuraat en zo neutraal mogelijk) en daar is helemaal niks mis mee. Maar af en toe een luidspreker met een klein kleurtje is zó lekker. Kortom: het lijkt mij leuk om jullie mening te horen over deze luidsprekers in jullie luisterruimte. Succes!

    • #170931
      Ferdy BossyFerdy Bossy
      Deelnemer

      Iedere audiofiel weet, digitaal is bijna identiek aan analoog. Mits de DAC en liefst ook een DDC instaat zijn om dit uit te rekenen, het zijn niet de gemeten waarden of het prijskaartje. En de rest van de apparatuur navenant is. De Denafrips Pontus II is op een na de goedkoopste en volgens de specificaties niet zo geweldig. Maar een audiofiel is geen snob, en gaan wij voor hoe het klinkt. Jaap heeft het vaak over reclocken en vermindering USB audio jitter, nu dat en I2S maakt de Denafrips Iris DDC mogelijk. Hopelijk kan Jaap luisteren (na100 uur) hoe de weergave is.

    • #170935
      Ferdy BossyFerdy Bossy
      Deelnemer

      Ben reuze benieuwd, want weet nu pas (bijna 69) het waarom, het 3D effect en natuurgetrouwe geluidsweergave absoluut veel minder is, met wat ik in toen 1969 bij de buurman hoorde. Het waren niet de Quad ESLs het was de draaitafel/arm/MC element en de voor voorversterker. Trouwens dit fantoom effect viel mij ook op bij Stuut en Bruin (Den Haag) en Novotel (Rotterdam). De audiofiel heeft een goede installatie als je ogen niet begrijpen, wat je oren waarneemt. Dit wordt digitaal geëvenaard met een High-end DAC. Dom van hifistudio 79, dit bevestig alleen wat ik eerder aanhaalde, Topping A90/D90SE heeft goede cijfers, maar is gehoormatig niet zo geweldig. Jaap wens jouw fijne feestdagen en een gelukkig en gezond nieuwjaar.

    • #170936
      Ferdy BossyFerdy Bossy
      Deelnemer

      Beste Wilfried ik dacht net zo, maar neem van Jaap en mij aan. De specificaties (0,00005% vervorming) heeft absoluut niets te maken met de weergave. Ik weet, ook de gerenommeerde merken worden in China gemaakt.

    • #170940
      Ferdy BossyFerdy Bossy
      Deelnemer

      @Wilfried @Jaap Veenstra,heb veel reviews gelezen over de Denafrips Pontus II. En die hadden het ook, over de door jouw aangehaalde tekortkomingen. Hierin trad verbetering in, nadat de DAC 100 uur gespeeld had. En wanneer ook de Denafrips IRIS DDC werd aangesloten. Waarschijnlijk kost dit samen €2300,– inderdaad Denafrips heeft heeft ‘n betere DAC en DDC maar dat kan ik financieel niet aan voldoen. En noemde aan het begin ook de sleutel beheerder, omdat ik begrijp dat de DDC IRIS strikt noodzakelijk is, deze (IRIS) werd niet door Jaap genoemd. En de test zonder IRIS geen zin heeft. Denk dat de RME dan de beste oplossing is, wordt in studios gebruikt. Het enigste waar deze DAC niet aan voldoet is, weinig 3D effect en ruimte tussen de instrumenten. Maar heeft waarschijnlijk geen last van vervorming, via de Node 2i is klassiek absoluut onbruikbaar, je kunt bijvoorbeeld de tekst niet ontcijferen van de Mattheüs Passion, de stemmen en veel instrumenten zijn onnatuurlijk.

    • #170942
      Ferdy BossyFerdy Bossy
      Deelnemer

      @Jaap Veenstra

      Review: DENAFRIPS IRIS DDC (Digital-to-Digital Converter)

      Hier wordt duidelijk uitgelegd hoe een DDC de weergave van de DAC op veel fronten verbeterd.

      Dus als de Denafrips Pontus II DAC getest wordt dan is het volgens mij logisch om dit samen met DENAFRIPS IRIS DDC uit te voeren.

      Dit?!! is de goedkoopste DAC/DDC combinatie die voldoen aan audiofiel weergave.

    • #170943
      Mario de RoosMario de Roos
      Deelnemer

      Jaap, Welke DAC van Audio-GD hebben jullie al binnen?

    • #170947
      Ferdy BossyFerdy Bossy
      Deelnemer

      https://www.kadaudio.com/
      Denk dat KAD K7 waarschijnlijk de Dutch & Dutch 8c in de weergave overtreft. Ben benieuwd of deze vergeleken kan worden, met de Grimm audio LS1be Prijzen worden niet vermeld, maar als het prijskaartje 50% is van de eerder genoemde Grimm. Zeker weten dat DE audiofiel deze aanschaft!

    • #170948
      Ferdy BossyFerdy Bossy
      Deelnemer

      Goedenavond Jaap, doe mij een groot plezier indien je straks de DAC’s gaat testen. Luister ook eens naar https://open.spotify.com/playlist/6C6wAjTgM9SJbFUrMBT9aO?si=R7l5MjZSRq20Ods8iHIL1Q&utm_source=copy-link
      Wat mij enorm stoort aan de DAC van de node 2i,deze is niet instaat om het koor natuurgetrouw weer te geven. De vervorming lijkt op klippen, terwijl er van klippen geen sprake is. Deze CD

      vervormt niet. Lastig als je meer van klassiek houdt, onze smaak komt niet overeen, maar neem aub de moeite om ‘n minuutje naar dit werk te luisteren. En laat weten welke DAC instaat is om dit genre in audiofiel kwaliteit weer te geven.
      Met vriendelijke groet en alvast bedankt 😉

    • #170949
      Bart (bvdr)Bart (bvdr)
      Deelnemer

      Dag Ferdy,

      Je vraag aan Jaap intrigeerde mij.
      De link die je vermeld verwijst naar de Mattheus Passie van JS Bach van P.Herreweghe op Spotify.
      Ik heb die beluisterd met de koptelefoon op de laptop maar wel in lossless uitvoering op Qobuz. Ik heb immers geen betaald abonnement op Spotify voor lossless luisteren.
      Gehoormatig stel ik geen vervorming vast van het koor en ook via JRiver kan geen clipping worden vastgesteld.
      Ik hoop dat je niet geluisterd hebt via Spotify in een lossy weergave.
      Dit zou namelijk als een oorzaak kunnen zijn van vervorming.
      Heb je ook de mogelijkheid te luisteren via Qobuz in lossless dan moet je dit zeker eens proberen. Ik ben benieuwd of je nog vervorming vaststelt via de Node2i DAC.

      mvg
      Bart
      Gebruikersnaam :bvdr

    • #170950
      Ferdy BossyFerdy Bossy
      Deelnemer

      @Bvdr Goedenavond Bart, mijn dank dat je de moeite hebt genomen om te reageren. Ben benieuwd via welke DAC je geluisterd hebt (JRiver is toch software). Want de node 2i maakt ook van mijn FLAC bestanden brandhout. Dit geldt alleen bij veel data, want hoe meer orkestleden en zangers des temeer er van de DAC gevraagd wordt. Wens jouw alvast de beste wensen. Met vriendelijke groet, Ferdy

    • #170951
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      Toch jammer dat SMSL niet meedoet: ook hun duurdere model lijkt het behoorlijk goed te doen: https://soundnews.net/sources/dacs/smsl-vmv-d2-dac-review-class-leading-d-s-dac/

    • #170954
      Ferdy BossyFerdy Bossy
      Deelnemer

      Goedenavond Bart, bedankt voor het advies. Spotify is 320kbs dus niet Lossless. Maar Apple Lossless kost minder en mijn iPhone is antiek. De accu wordt minder betrouwbaar. Dus het wordt ‘n nieuwe iPhone waarmee via elke DAC (USB) Lossless mogelijk wordt. Als het dan nog steeds niet audiofiel klinkt, dan is de oorzaak misschien hiermee https://furutechwebshop.nl/winkel/furutech-e-tp80es/ verdwenen.
      Ben benieuwd naar de reviews van Jaap die gaat DAC’S testen.
      Mvg
      Ferdy

    • #170975
      Anoniem
      Inactief

      Holo Audio Spring 3 level KTE/2

    • #170976
      Ferdy BossyFerdy Bossy
      Deelnemer

      Vdvdv_1971 Da’s een hele goede tip, dacht dat Denafrips Pontus II de goedkoopste oplossing was. Maar denk dat dit ‘de’ referentie DAC wordt van Alpha-Audio.

    • #170978
      alex borstalex borst
      Deelnemer

      Ik zou graag eens een lyngdorf TDAi 3400 getest zien worden met en zonder RoomPerfect.
      in combinatie met de ingebouwde Tidal connect.
      Ben zelf in het bezit ven aan TDAI 2200 en daarbij heeft de RoomPerfect al een behoorlijk verschil.

    • #171001
      Ferdy BossyFerdy Bossy
      Deelnemer

      @Zeker denk dat dit bewijst dat apparatuur moet matchen. Waar Jaap ons vaak op attent maakt.

    • #171003
      Ferdy BossyFerdy Bossy
      Deelnemer

      @Zeker wat het probleem is weet ik niet, maar alle recensies die heb gelezen waren lovend.

    • #171004
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      Ik zou weleens de LINK II & VOLT PSU steamer vs Lumin U mini vs SotM getest willen zien. Allemaal streamers zonder dac.

      Anders wel een review van de LINK II & VOLT PSU

    • #171015

      Wellicht al eerder aan de orde geweest, maar de hoorbare verschillen tussen Asio, WASAPI, Jplay KS etc. Zelf ook uitvoerig mee aan de slag geweest met als streaming keten een (Glasvezel) modem – Meraki SW – Fiber – Meraki SW – HDPLEX H5 (I9) – Jcat XE network & USB – Fidelity Researh V-192 – Audio Note DAC – Audio Note VV – Audio Note mono blokken

    • #171061
      Ferdy BossyFerdy Bossy
      Deelnemer

      verschil in Geluidskwaliteit opslag/afspelen via HDD vs SSD

      Door de vraag van Marcella, was het antwoord op het ‘Waarom klinken mijn FLAC files zo slecht?’

      Vincent schreef dat de 5 1/4 floppy de beste weergave heeft, dacht dat het de snelheid lezen/schrijven is die de weergave kwaliteit bepaald.

      Een artikel die het hoe en waarom van de opname/weergave kwaliteit van FLAC files.

    • #171127
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      Hebben jullie ook wel eens de DAC3 modules in een Onyx uitgeprobeerd of hebben jullie geen Onyx (meer)??

    • #171132
      JanJan
      Deelnemer

      Testen van audiofiele glaszekeringen voor apparatuur.
      Heb in mijn Rega Brio versterker de standaard zekering vervangen voor een Hifi-Tuning Supreme 3 met een positief resultaat als gevolg.

    • #171134
      Marco LeeuwenMarco Leeuwen
      Deelnemer

      Testen verschil of er verschil ingeluids kwaliteit zit tussen IPv4 en IPv6 en dan met name met Roon.
      Na de laatste grote revisie van windows 10 geeft windows meer en meer de voorkeur aan IPv6 dit lijkt een goede ontwikkeling omdat QoS standaard in het protocol zit meegebakken echter heeft het veel meer overhead. Ik heb zelf nu Roon draaien in een windows 10 VM op de synology. omdat ik toch wat verbindings problemen had heb ik het IPv6 protocol disabeld in zowel de windows 10 VM als op de Synology. en ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat het geluidsbeeld rustiger is geworden. Nu kan dat alleen een windows dingetje zijn maar het zou ook zomaar voor de linux varianten kunnen gelden? dan zou het een hele goedkope tweak zijn 🙂 .
      (ik draai Roon onder windows omdat mono problemen met de hoeveelheid tracks heeft)

    • #171136

      Wel is er nog genoeg te halen uit de NIC instellingen, alsmede prioritering van services.

    • #171140
      Marco LeeuwenMarco Leeuwen
      Deelnemer

      Jaap ik ben het helemaal met je eens dat de stack aanzich geen invloed heeft, alleen de implementatie ervan wel. Ik heb dat stukje over QoS ook gelezen maar dat werkt aan de hand van poort prioriteit op de switch en zit niet in de ipv4 stack. in de ipv6 stack zit het ingebakken en werkt het op packet nivo en is dus heel wat anders.

    • #171143
      karelkarel
      Deelnemer

      hallo zouden jullie eventueel een holo spring dac kunnen testen bvd groetjes karel horseling

    • #171216
      Dick BodenDick Boden
      Deelnemer

      ik zou graag duevel bella luna speakers getest zien met bv de kora 140 versterker

    • #171217
      Dick BodenDick Boden
      Deelnemer

      heeft iemand ervaringen met heet aansturen van deze speakers?

    • #171218
      Theo SpeijersTheo Speijers
      Deelnemer

      De nieuwe NAD M23 in combinatie met de NAD M33.

    • #171274
      Bart (bvdr)Bart (bvdr)
      Deelnemer

      Dag Jaap
      Is het mogelijk de reference serie van Teac uit te testen
      UD701N netwerkspeler
      AP701 eindversterker
      Bedankt
      Bart

    • #171281
      Anoniem
      Inactief

      LessLoss C-MARC firewalls for loudspeakers

    • #171282

      Ik zou mijn eigen Heed Obelisk graag getest zien op een paar mooie speakers, want ik ben op zoek naar nieuwe.

    • #171292
      Sipco WiersmaSipco Wiersma
      Deelnemer

      Dag Jaap,
      Ik ben naar aanleiding van jullie leuke test met actieve speakers met onder andere de buchardt A500 eens verder gaan onderzoek wat dit bedrijf nog meer heeft te bieden.
      Ik ben op zoek naar een passieve bookshelf en de s400 MK2 vind ik erg interessant. Is het mogelijk om deze eens mee te nemen in een test.

    • #171294
      Sipco WiersmaSipco Wiersma
      Deelnemer

      Mooi, ik kijk ernaar uit!

    • #171299
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Rotel RA-1572 MKII. De specs lijken heel goed. Zouden de timing problemen die over de voorgaande modellen worden beschreven zijn opgelost? Kan hij concurreren met b.v. een NAD C388 of 399?

    • #171340
      Bart (bvdr)Bart (bvdr)
      Deelnemer

      Dag Jaap,
      Is er kans dat de nieuwe software van Audirvana Origin (eenmalige kost, enkel voor eigen bestanden) of Audirvana Studio (Abonnement, met inbegrip van externe streaming diensten) eens worden getest en geëvalueerd tegenover de Roon software.
      Audirvana biedt ook Kernel streaming en is volledig UPnP. Streaming kwaliteit is uitstekend naar mijn ervaring.
      Bij mijn weten is er bij Roon geen Kernel streaming mogelijk en ook geen UPnP.
      Een ander voordeel is de mogelijke toegang tot eigen bestanden in de bestaande folderstructuur.
      Is zeker een evaluatie waard.
      Bedankt.
      Bart

    • #171341
      Bart (bvdr)Bart (bvdr)
      Deelnemer

      Dag Jaap,
      Is er kans dat de nieuwe Lumin streamer U2 mini (vervanger van U1 mini) wordt getest?
      Specs zijn veelbelovend 🙂
      Bedankt.
      Bart

    • #171361
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      HiFi ROSE RS150B streamer zou ik wel getest zien worden.

    • #171410
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      Klasse D wordt meer en meer mainstream (Jaap heeft er ‘zelfs’ 1 thuis). Toch is er nog geen GAN based type getest. Ik zal niet gelijk vragen om een Merrill Audio te testen aangezien die waarschijnlijk boven jullie budget gaat, maar misschien is een Peachtree GAN400 of een Orchard wel iets wat te testen valt?
      Ben ook zeker benieuwd naar een vergelijk met een Purifi gebaseerde versterker…

      En wat te denken van tests waarbij er een andere Opamp gebruikt wordt dan de standaard Opamps die gebruikt worden (bv. van Burson, Staccato of Sparkos), vooropgesteld dat jullie de beschikking hebben over een versterker waarbij je de Opamp kan ‘swappen’.

    • #171412
      JosJos
      Deelnemer

      Ik ben ook wel benieuwd naar de sonnet Kratos monoblokken

    • #169385
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Jvlieshout,

      Die gaan eraan komen! Net als de Playbase!

    • #171394
      Ben DalesBen Dales
      Deelnemer

      Dag Jaap

      De vivid Kaya 25 Speaker vind ik de allermooiste speaker
      om te zien
      Die mogen jullie van mij wel een keer testen
      M.v.g
      Ben

    • #169397
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Zeker interessant om eens te bekijken! Gaan we doen!

    • #169402
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Frans,

      We zijn bezig met de OPPO 203 speler. Cambridge kan ik zeker aanvragen.

    • #169461
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Zeker leuk om eens te testen. We hebben eerder al de Dion Audio Loco onder handen gehad. Soorgelijk… maar dan ook nog met versterker erop!

    • #169462
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      Er zijn natuurlijk ook DAC uitgeruste versies van Hifiberry kaartjes, maar het is juist interessant denk ik om het eea zoveel mogelijk uitgekleed te testen (de erop aangesloten DAC zal al heel bepalend zijn in het totaalgeluid)…

    • #169475
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Onze ervaring met Sony soundbars is niet altijd even positief. Neemt niet weg dat we een test kunnen doen!

    • #169497
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We gaan zeker nog een keer kleinere, goedkopere streamers naast elkaar zetten. Dus komt goed!

    • #169529
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We willen dat wel graag doen natuurlijk, maar punt is: we kennen de importeur amper. En die zal wel mee moeten werken aan de review. Maar bedankt voor de tip!

    • #169533
      peter koopmanspeter koopmans
      Deelnemer

      dat is geen moeilijke importeur, ik denk dat die vraag wel positief zal worden beantwoord..

    • #169556
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dan ook nog graag op wat nieuwere versterkers als de Moon Neo240i, Hegel H90, Primare Prisma, Rotel RA1572.

    • #169576
      peter koopmanspeter koopmans
      Deelnemer

      en anders mag je ze van mij lenen, heb veel beluisterd maar inmiddels deze gekocht…

    • #169610
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      zo te lezen zit hier geen Roon software bij, zoals de ‘uitgekledere’ versie ‘Discovery’ wel heeft maar welke lange tijd niet geupgradet is…

    • #169632
      Corretje61Corretje61
      Deelnemer

      de Roksan Xerxes 20 is leuk,maar misschien kun je eens iets meer gericht op toonarmen,en dan vooral wat er nu te krijgen is,want vinyl leeft wat mij betreft,en klinkt zeker beter dan streaming of CD al heb ik met mijn AudioNote dac 3(door Ed de Jong gemodificeerd)best wel goed geluid via cd.
      het is nog geen Nottingham met AudioNote V2 of Hadcock 242 arm,vandaar.

    • #170008
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We kunnen niet alles testen. En niet alle importeurs werken mee. Iemke Roos wil gewoon niets doen bij ons… dat is helaas hoe het soms werkt in de industrie.

      Yamaha is een ander verhaal. De NS5000 gaan we een keer oppakken. No worries.

    • #170009
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      ASAP… hij staat in de wacht… we staan op de lijst.

    • #170011
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Heb je de NS-5000 gehoord Ferdy? Je meldt zo stellig dat dit een geweldige speaker is. Ik heb hem alleen op shows gehoord, wat het praktisch onmogelijk maakt een conclusie te trekken. Vandaar dat we hem hebben aangevraagd.

    • #170014
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Ferdy,

      Mag ik je erop wijzen dat je in meerdere reacties zaken post als een ‘feit’ terwijl je zelf geen ervaring met het product hebt? Ik ga er vanuit dat het enthousiasme is. Maar wees daar voorzichtig mee.

      Je hebt de NS-5000 niet gehoord. Je weet dus helemaal niet uit eerste hand of dit een geweldig product is. Kan zomaar zijn dat het ontzettend tegenvalt.

    • #170015
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Zo… 550 dollar voor een optische ontkoppeling… moet het wel een verdomd indrukwekkend ding zijn…

    • #170017
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dat is één goed advies die ik beslist niet in de wind sla.

      Na het lezen van de review over de Grimm LS1 had je mij direct overtuigd, dat de electrostaat niet de enige is, maar kan de €36.000 niet ophoesten

      Zoals de meesten van ons, kunnen we vaak de luidsprekerboxen ook als deze zo DIK zijn als een deur, niet op de juiste plaats neer zetten.

      Jaap je doet mij een groot plezier als je mij de afstand voorzijde Sopra tot aan de achterwand geeft.
      Als je weet dat de vrije ruimte de (algemeen) bekende meter is, dan is 1 mtr voldoende

      Het is geen gezicht, om in een te kleine woonkamer ESL’s goed te plaatsen

      Dacht dat de https://twitter.com/RockoNCompany/status/808810065092218881?s=09 Genelec 8260a de oplossing was(is), minimale afstand 5 cm tussen achterwand en speaker
      Maar 50% korting en accessoires dat zet je wel aan het denken
      En alpha-audio mag ze niet?!!! testen

      Of is de reden van de slechte afzet te wijten aan:
      Kwam 2010 op de markt met XLR aansluiting dus zonder verloop (RCA) thuis niet aan te gebruiken
      Het is beslist géén meubelstuk lijkt meer op ‘n ei

      Maar volgens de specificaties
      29 Hz – 21 kHz (-/+1dB) en (-/+ 3dB) 26 Hz – 40 kHz (mijn 12 inch komt niet in de buurt)
      Ja ik weet cijfers zeggen niets
      Hoewel, er wordt in reviews geschreven dat alles DUS OOK DE FOUTEN worden weergegeven
      Elke luidspreker vervormd https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Luidspreker
      Deze 50 – 100 Hz is <1% en boven de 100 Hz minder dan 0,5%
      Dat kan toch niet slecht zijn?

      Met vriendelijke groet van DE muziekliefhebber

    • #170053
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Silent Angel zijn we mee bezig. De rest gaan we naar kijken!

    • #170062
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Hey Wouter! Het zou moeten werken. Heb je de browser-cache al geleegd?

    • #170063
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Al getest in onze multitest switches! Staat onder reviews van streaming audio:

      Zeven switches voor streaming audio getest – Blind!

    • #170068
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We hebben de C658 nu ter test!

    • #170901
      Ferdy BossyFerdy Bossy
      Deelnemer

      Hallo Emiel, Spotify heeft inderdaad een enorme collectie. Als je het kunt veroorloven is Roon, Tidal etc. het summum. Maar via de Mac / iPad of iPhone is Lossless-audio in Apple Music met elke goede DAC mogelijk. €9,99 geen 320kbps (Spotify) maar naast AAC is de gehele Apple Music-catalogus nu ook gecodeerd met ALAC, in resoluties variërend van 16 bits bij 44,1 kHz (cd-kwaliteit) tot 24 bits bij 192 kHz.
      Sinds ik mijn CD’s allemaal geript hebt, vallen de verschillen enorm op mp3 is echt heel veel minder. De verschillen A/B hoor je meteen.

    • #170903
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ligt ook aan verkrijgbaarheid. Als het alleen online te koop is en ik moet het dus aanschaffen, ligt het wat lastig. Het is geen onwil / desinteresse.

    • #170904
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik kan eens kijken. Topping is wel interessant schijnt.

    • #170906
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      Dan is een Gustard X26 Pro ook heel interessant (misschien wel interessanter omdat er weinig interessante DAC’s in het segment van 1000-2000 euro zitten)…

    • #170907
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag is een webshop en geen importeur. Probleem is dat ze een commercieel belang hebben wat voor conflicten kan zorgen. Maar ik zal het eens uitzoeken.

    • #170909
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dat betekent dat de importeur tevens spullen direct in zijn webshop verkoopt. Dat gebeurt wel vaker, maar je maakt er geen vrienden mee. Immers: dubbele marge… ;-).

    • #170913
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dat is altijd de vraag… metingen vertellen een deel van het verhaal.

    • #170914
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ja, die staan hoog op de lijst!

    • #170915
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We gaan ze eens checken. Staan al langer op de lijst voor review.

    • #170920
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We hebben inmiddels tien dacs in die klasse in aanvraag. Hopelijk krijgen we het stuk nog voor oud / nieuw online. Zou leuk zijn.

    • #170917
      Jerry van DijkJerry van Dijk
      Deelnemer

      Nog een toevoeging: als DAC gebruik ik zowel een SMSL SU-9 als een Chord Mojo.
      De Mojo, klinkt nog steeds het lekkerst, zeker in combinatie met de Feliks-Audio.

    • #170918
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik ken Tago niet. Maar ik ben ook geen specialist ;-). Felix Audio kennen we wel. Prima spul.

    • #170928
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We krijgen hem binnenkort!

    • #170932
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Er staan tien dacs in aanvraag op het moment. SMSL en Topping lijken af te haken – helaas; hifistudio79 wil niet meewerken. RME, Audiolab, AudioGD en IFI zijn al binnen.

    • #170933
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We gaan er eens naar kijken. Wordt wel na de Kerst ;-).

    • #170934
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      Jammer dat er geen ‘Chinees spul’ tussenzit van SMSL, Topping en Gustard. Zo blijft het een niche markt hier (als de dealer niet mee wil werken)…

    • #170937
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We hebben het gevraagd. Maar ja… nee is nee. En ik ga ze niet kopen. AudioGD komt er wel aan.

    • #170938
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      @Jaap: heb je ook een idee waarom ze niet willen doen?

    • #170939
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      @Ferdy: meten is niet het enige wat telt (dat weet ik maar al te goed. Vroeger een Musical Fidelity versterker gehad die meettechnisch niet het beste in z’n ‘league’ was, maar luistermatig was die dat zeker wel).

      Toch zeggen goede meetwaarden wel iets (veel). Kijk maar naar fabrikanten/ontwerpers als Grimm en Mola Mola.

      Terugkomend op Chinese DAC’s: er zijn genoeg reviews te vinden die goed te spreken zijn over bv. de Gustard X26 Pro (bv. Goldensoundreview en die van Soundnews).

      Zelf heb ik wel eens de Denafrips Pontus II beluisterd en ik moet zeggen dat ik van sommige kwaliteiten best onder de indruk was (detail, stereobeeld maar vooral diepte/gelaagdheid waren indrukwekkend), maar het laag leek minder diep te gaan dan dat ik gewend ben van goede DAC’s in deze prijsklasse (1500-2000 euro).

      Ben heel benieuwd naar de upcoming test van Alpha-audio…

    • #170941
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Ferdy,

      Is het een idee om even een nieuw topic aan te maken? Dit begint een beetje off topic te raken.

    • #170953
      Bart (bvdr)Bart (bvdr)
      Deelnemer

      @Ferdy Bossy

      Dag Ferdy

      Ik heb geluisterd via mijn laptop en Sennheiser koptelefoon.
      Rechtstreeks via Qobuz en ook via Qobuz die de stream doorgeeft aan JRiver (programma op laptop)
      De gebruikte dac is dus deze van de laptop en geen externe.
      Mijn suggestie was om eens niet via Spotify in lossy formaat maar via Qobuz lossless te luisteren.
      Geeft de Node2i dan nog altijd vervorming?

      Mvg
      Bart

    • #170977
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Schijnt goed te zijn. Helaas wat slechter verkrijgbaar op het moment.

    • #170979
      Anoniem
      Inactief

      Volgens mij heeft Magnahifi wel een demo exemplaar staan- ik neem aan dat je de contacten met hen aldaar wel hebt.

      Succes!

    • #171000
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik heb een Pontus II gehad, viel behoorlijk tegen. Als je wat langer luistert dan klinkt hij eigenlijk best wel saai. Het lijkt ook allemaal wel wat gecomprimeerd te klinken en in het laag best wel dun. Online vind je veel meldingen over problemen met usb streamers, de clock synchroniseert niet. Ook voor Android en Linux systemen.

    • #170980
      Anoniem
      Inactief

      Ik begreep dat de Audio-GD R1 DAC eerst op het programma staat (Y).

    • #170981
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Klopt. Die hebben we binnen. Holo Audio was niet op voorraad bij Magna. Komt ook nog wel.

    • #170982
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We hebben een Lyngdorf ter test op het moment. Weet even niet welk type, zo uit m’n hoofd.

    • #170983
      alex borstalex borst
      Deelnemer

      ik ben heel benieuwd !!

    • #171002
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Nou, is het clock synchronisatie probleem een verkeerde match of een tekortkoming?

    • #171128
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We hebben geen Onyx meer. Geoffrey speelt nu met de Morpheus. En ik zelf met de Pasithea. We houden de Pavane met DAC3 wel… die blijft wel érg fijn ;-).

    • #171135
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik vind het geweldig dat mensen hiermee gaan tweaken, maar als platform ga ik dat niet testen. Een IP-stack / protocol heeft geen klank. Sorry.

    • #171137
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dat is zeker zo. Daar hebben we ook over geschreven. Echter: overschakelen van IPv4 naar IPv6 heeft geen invloed.

    • #171212
      Anoniem
      Inactief

      Die gedachte heb ik ook lang gehad.. totdat je de wereld van Diretta betreedt, game changer uit Japan…. 😉

    • #171293
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We kunnen eens kijken naar de passieve modellen. No problem.

    • #171411
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We gaan er eens naar kijken!

Weergave van 285 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.