Wat ziet u graag getest worden?

Home Forums Algemeen Hifi Wat ziet u graag getest worden?

Tags: , , ,

Dit onderwerp bevat 26 reacties, heeft 16 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  superstaal50 2 dagen, 12 uur geleden.

• Auteur

Jaap Veenstra
    Sleutelbeheerder

We zijn benieuwd wat u als Alpha Lezer graag getest ziet worden.

We krijgen natuurlijk wel wat verzoekjes…
    maar om het even centraal te houden: plaats hieronder uw ideeën. Mag ook een leuk achtergrond stuk zijn natuurlijk!

jvlieshout
    Bijdrager

Nu de Heos AVR en de nieuwe soundbar zijn gearriveerd, ben ik wel benieuwd hoe de diverse multiroom streaming oplossingen zich gedragen op het moment dat ze in een surround opstelling worden gebruikt.

Dus de Sonos Playbar/Playbase met achterspeakers vs de vergelijkbare Heos en de Bluesound lijn.

Jaap Veenstra
      Sleutelbeheerder

Dag Jvlieshout,

Die gaan eraan komen! Net als de Playbase!

Stoommachine
    Bijdrager

Heel oldschool benaderd, zou ik Alpha Audio eens een opstelling met Roksan willen zien reviewen. En dan hun analoge producten zoals de Xerxes draaitafel.

Jaap Veenstra
      Sleutelbeheerder

Zeker interessant om eens te bekijken! Gaan we doen!

Frans Callebaut
    Bijdrager

hallo,
    ik zou graag de oppo udp-205 4k speler en de nieuwe cambridge audio 4k speler in een vergelijkende test zien.
    mvg,
    frans callebaut

Jaap Veenstra
      Sleutelbeheerder

Dag Frans,

We zijn bezig met de OPPO 203 speler. Cambridge kan ik zeker aanvragen.

Wilfried
    Bijdrager

Een Raspberry Pi met geluidskaartje (bv Hifiberry Digi+ Pro) als streamer.

Jaap Veenstra
      Sleutelbeheerder

Zeker leuk om eens te testen. We hebben eerder al de Dion Audio Loco onder handen gehad. Soorgelijk… maar dan ook nog met versterker erop!

Wilfried
        Bijdrager

Er zijn natuurlijk ook DAC uitgeruste versies van Hifiberry kaartjes, maar het is juist interessant denk ik om het eea zoveel mogelijk uitgekleed te testen (de erop aangesloten DAC zal al heel bepalend zijn in het totaalgeluid)…

Barhaa
    Bijdrager

De uitstekende recentie van de Sony HT ST5000 soundbar bij What HIFI heeft mij nieuwsgierig gemaakt, met name omdat deze soundbar ook Spotify en ChromeCast ondersteund.
    Ik ben vooral benieuwd naar de muziekale kwaliteiten in vergelijk met de BlueSound en Yamaha 2700.

Barend de Haan

Jaap Veenstra
      Sleutelbeheerder

Onze ervaring met Sony soundbars is niet altijd even positief. Neemt niet weg dat we een test kunnen doen!

Ik zou graag de nieuwe SOTM 200 ultra getest willen laten worden en eventueel vergelijk met de auralic aries femto en of micro rendu als netwerk streamers.

Jaap Veenstra
      Sleutelbeheerder

We gaan zeker nog een keer kleinere, goedkopere streamers naast elkaar zetten. Dus komt goed!

esdoorn8
    Bijdrager

Mijn huidige speakers de Wharfedale Diamond 250.

Mrgab
    Bijdrager

Ik ben wel benieuwd naar de Hegel Röst versus (bijvoorbeeld) de Dion Audio Se125.

Stoommachine
    Bijdrager

Om in stijl te blijven met AA, ben ik wel benieuwd naar Van Meedevoort versterking in combinatie met mogelijk matchende KEF luidsprekers. De prijs range van ongeveer €4000 tot €8000.

Een bron, om het voor ieder type audiogebruiker aantrekkelijk te maken:
    streamen, vinyl, en cd.

bjhoogeveen
    Bijdrager

Misschien een NAD C368 of Cambridge CXA80

jgeffen
    Bijdrager

Ha Jaap,

Ik zou persoonlijk wel eens een goede DAC vergelijking willen zien, bijvoorbeeld tussen de T& A DAC8 DSD, de Luxman DA-250, Chord Hugo enzo. Vooral de eerste twee hebben mijn warme belangstelling.

superstaal50
    Bijdrager

ik wil graag de lg sj9 soundbar wel graag getest ziet er namelijk mooi uit.gr ake

Huite
    Bijdrager

Ben erg benieuwd naar de prestaties van het Blu Mk.2 upscaling CD-Transport van Chord, dat gebruik maakt van de FPGA technologie van Rob Watts. Praktisch nadeel is wel dat je hem moet combineren met een Chord Dave waardoor er dan een setje staat dat zo’n € 20K moet kosten…

sfinx333
    Bijdrager

Goedemorgen,

dit weekend heb ik een groot aantal luidsprekers getest bij een hifi zaak ter vervanging van mijn oude b&w P6 speakers.
    Ik had mijn eigen versterker meegenomen en een aantal uren geluisterd.

Heel opmerkelijk is het dat ik de Elipson Prestige Facet 14 heel erg goed vond klinken. Deze redelijk nieuwe speakers stonden naast de Focal area 926, Tannoy Revolution XT 6 F, monitor audio bronze/Silver,Roksan K2 TR-5 en nog een aantal anderen.
    De Elipson prestige facet 14 kost als set 1000 euro.

Willen jullie die Elipson Prestige Facet 14 een keer goed aan de tand voelen?
    Ik kan vrijwel geen reviews vinden van dit product…

Jaap Veenstra
      Sleutelbeheerder

We willen dat wel graag doen natuurlijk, maar punt is: we kennen de importeur amper. En die zal wel mee moeten werken aan de review. Maar bedankt voor de tip!

sfinx333
        Bijdrager

dat is geen moeilijke importeur, ik denk dat die vraag wel positief zal worden beantwoord..

WilcoVx
    Bijdrager

Iets (weer?) eens van iFi, hebben diverse leuke en goede dingen uitgebracht.

Ook een hernieuwd/herziend groot overzicht van de bijgeleverde bedienings-Apps voor streamers van de diverse Hifi-fabrikanten, die waren voorheen vaak niet helemaal je-van-het qua bruikbaarheid e.d., maar nu schijnt dat wellicht beter geworden te zijn.
    (zoals met Yamaha, Marantz of Cambridge)

Referens
    Bijdrager

Ik zou graag willen zien dat jullie de veranderingen belichten van wasapi V3.3 tegenover V3.2.3 van Foobar2000 1.3.16
    Er is nog niets over te vinden, waarschijnlijk omdat de update vrij nieuw is (19-06-2017).

superstaal50
    Bijdrager

nou er komt een nieuwe yamaha r-n303d uit,die wil ik graag getest zien gr ake.

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.