Wat wilt u dat we als volgende vraag behandelen?

Home Forums Algemeen Hifi Wat wilt u dat we als volgende vraag behandelen?

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Ferdy Bossy 3 maanden, 2 weken geleden.

• Auteur

Jaap Veenstra
    Sleutelbeheerder

We hebben een nieuw topic gemaakt op Alpha: de lezersvraag. Binnen deze categorie behandelen we interessante lezersvragen op video en in een artikel.

Onze vraag: wat wilt u dat we als volgende vraag behandelen? Barst lekker los! We zijn benieuwd!

Andy
    Bijdrager

Dag Jaap
    Ik heb waarschijnlijk de “eer en het genoegen” om als eerste te mogen van start gaan..

Mijn vraag is de volgende:

Ik heb 2 mono-blokken eindversterkers van Advance Acoustic (X-A220). Dit zijn klasse AB-versterkers. Mijn vraag is nu hoe snel versterkers kunnen degraderen (of slijten) als ze altijd in klasse A spelen tov klasse B? Ik heb me dit al dikwijls afgevraagd daar er in klasse A toch een serieuze hitte wordt ontwikkeld die wellicht invloed geeft op bepaalde componenten. Eigenlijk gaat het voor mij nu niet specifiek over louter en alleen maar mijn type versterker maar de vraag kan doorgetrokken worden naar alle types die in klasse A kunnen spelen.

Hartelijk dank bij voorbaat mochten jullie dit een interessante vraag vinden!

mvg

Andy

Jaap Veenstra
      Sleutelbeheerder

Dag Andy,

leuke vraag! Zeker interessant om op in te gaan. Staat genoteerd.

daytrader
    Bijdrager

Ik heb alle bezwaren gelezen mbt het gebruiken van een analoge interlink als digitale interlink. Niettemin klinkt mn analoge beter in die rol.
    Dat kan samenhangen met mn DAC V1 of de lengte van het kabeltje, met de middelmatige kwalitteit van mn speakers, etc. wie zal t zeggen. Ik denk dat t misschien gewoon stom toeval is dat dit toevallig zo uitpakt.
    t Gaat om 50 cm interlinks van Artspeak, analoog zowel als digitaal, ik heb al een lovende review geschreven over Artspeak luidsprekerkabels en de vraag zelf ook gesteld aan Louis, maar als algemeen dingetje ben ik toch benieuwd naar evt vrije associaties op dit onderwerp/verschijnsel

Jaap Veenstra
    Sleutelbeheerder

Test

Ferdy Bossy
    Bijdrager

Dag Jaap volgens mij is de geluidsweergave het beste wanneer:

Er wordt gekozen om de lengte kabel van monoblok naar luidspreker zo kort mogelijk te houden.

Wat ik niet begrijp waarom de eindversterkers of monoblokken niet standaard voorzien zijn van XLR & RCA misschien dat de makers van High End apparatuur wakker worden als het op deze site geopperd wordt. Het bestaat al 60 jaar https://www.bax-shop.nl/forum/f12-kennisbank/gebalanceerd-of-ongebalanceerd-faq-voor-dummies-5702.html

RCA zit overal op maar bij de PRO (b├╝hne e.d.) kom je het niet tegen.

En zelfs de jongens van de NPO / RTL etc. realisieren zich niet dat plaatsen van de monitoren bij het mengpaneel heel belangrijk is. Elke keer als een vrouw het woord heeft moet ik de TV zachter zetten. Wat bij films niet gebeurt. Haal dit aan dat het dubbeltje valt. Een LSB fout geplaatst verminderd midden en hoog.

Er worden spikes geadviseerd tussen LSB en marmeren plaat. Luister eens naar de LSB als deze staat op piepschuim.
    Jaap probeer het en deel jouw ervaring.

Misschien ook verstandig om in deze topic te behandelen. Vervorming ‘n klasse A is fantastisch maar misschien kan deze een keer hier vergeleken worden met een buizenbak.Volgens mij is de vervorming hier in het voordeel, de weergave wordt niet alleen warmer ook de akoestiek (reverb) wordt enorm versterkt.

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.