Wat is de beste versterker die je hebt gehad?

Home Forums Puur Stereo Hifi Wat is de beste versterker die je hebt gehad?

Tags: 

Dit onderwerp bevat 12 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Ron 1 maand geleden.

• Auteur

Jaap Veenstra
    Sleutelbeheerder

Bij alpha Audio zijn we altijd benieuwd naar wat de pareltjes zijn van onze lezers. Dus bij deze de vraag? Wat is de beste versterker die je hebt gehad? Of… aan welke versterker heb je (letterlijk of niet) warme herinneringen?

Voor redacteur in kwestie is dit het lijstje:

– NAD 705. Eerste serieuze versterker (studententijd)

– Pass Labs X2.5 (Altijd mijn droom pre-amp geweest…)

– Van Medevoort MA350 (Heerlijke versterker. Lang met plezier naar geluisterd)

– NAD M12 (nu in bezit. Lekker schoon… lekker uitbreidbaar door MDC).

Lentus Audio
    Bijdrager

Mijn lijstje in chronologische volgorde vanaf het moment dat het wat “serieuzer” werd:
    1. Quad 303
    2. JK Acoustics Active 65SE
    3. JK Acoustics Active I MkII
    4. vM MA350
    5. vM CA350 / PA350
    5. vM CA460 / PA460m
    6a. Pass Labs XP-20 / XA100.5 (mijn huidige set optie 1)
    6b. Metrum Acoustics Adagio / Pass Labs XA100.5 (mijn huidige set optie 2)

Ook nog Metrum Acoustics Aurix koptelefoon versterker waarmee ik luister via de Sennheiser HD-424 en/of AKG Q-701 …

Jaap Veenstra
      Sleutelbeheerder

Mooi lijstje. Ben jaloers op je XP20 en XA-100. Prachtig.

Was wel even m’n eigen XP-10 vergeten… ook wel trots op :-).

Gydotron
    Bijdrager

Jeff Rowland Corus voorversterker, PSU voor Corus en Model 825 eindversterker.

Jaap Veenstra
      Sleutelbeheerder

Zeker mooi! Heb er alleen nog niet zoveel van getest. Hoor er wel goede dingen over.

bassmulders2
    Bijdrager

Beste Jaap,
    Ik ben op zoek naar een versterker die deze titel kan verdienen. Wat opvalt is dat zowel jij als Lentus de Van Medevoort MA350 benoemen. Op de site van VM zie ik nu de MA360 staan. Helaas lijkt het wat stil geworden rond dit merk. Heb je nog recente ervaringen?

Jaap Veenstra
      Sleutelbeheerder

Het is inderdaad erg stil rondom vM. Ik heb de 360 nooit getest of gehoord. Dus ik kan er niets van zeggen. Ik zou hem zeker proberen als je in de markt bent. De 350 is uitstekend bevallen.

Ron
        Bijdrager

Ik zie dat het bedrijf van Van Medevoort de laatste tijd wat meer adverteert met fefurbished / gemodificeerde oude apparatuur.
        Hoop toch niet dat dit een veeg teken is van een naderend einde van dit merk.
        Ik heb nl de indruk dat Van Medevoort wat achter blijft in de markt. Met name op het gebied van streaming biedt het jamnergenoeg nog niets.

Ron
        Van Medevoort CA 350 en MA 350.

Nick Seamore
    Bijdrager

Mijn beste versterker tot nu toe staat nog in te draaien en staat te wachten op de Naim HiCap DR, nieuwe speakers (Neat SX5i) en Chord Signature Reference speakerkabel. Ik heb het over de Naim Supernait 2 waar ik nu al erg tevreden en blij mee ben.

Jaap Veenstra
    Sleutelbeheerder

Oeee… lekker! Nieuwe DR’s zijn prachtig! Veel plezier!

Nick Seamore
    Bijdrager

Dat lukt elke dag beter na langer inspelen. Dank je!

bramsat
    Bijdrager

Luxman L410,Luxman L530,maar dat is al ± 35jr geleden en ik zou niet weten of ze anno nu beter of slechter zijn.
    Ik vermoed dat een yamaha A-S500 schoner en zuiverder klinkt dan een oldy zoals de luxxen of een accuphase 204,5 of 6 dus de kopers van oldy’s
    die voor een versterker oftewel een voor en eind
    bedragen uitgeven boven de 500 kunnen beter uitkijken naar een nieuwe versterker.

Ron
    Bijdrager

Ik twijfel om mijn Van Medevoort CA 350 en MA 350 voor- en eindversterker om te ruilen voor een NAD M12 en M22 voor- en eindversterker.
    Kom er niet goed uit of dit een goede beslissing is…

Ron

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.