Home Forums Algemeen Hifi Algemeen audio advies Verzekeren van dure high end apparatuur

laatst bijgewerkt door Jeffrey 2 jaren, 7 maanden geleden
7 stemmen
9 reacties
  • Aanmaker
    Onderwerp
    Sander Schipper
    Deelnemer
    Up
    0
    Down
    ::

Hallo. Standaard inboedelverzekeringen keren een max bedrag uit voor audio/video apparatuur. Bij mijn verzekering max 7500. Dit is echter een fractie van de waarde. Heeft er iemand misschien ervaring met speciale verzekeringen voor dit soort apparatuur?

• Auteur
    Antwoorden
      Anoniem
      Inactief
      Up
      0
      Down

Speciale verzekeringen voor dit doel ken ik niet. Gewone verzekeringen willen meestal wel verder gaan dan €7500 maar eisen dan een gecertificeerd alarmsysteem (met aansluiting op een meldkamer) én vragen daar bovenop fors meer premie. Al met al een lastige keuze.

Sander Schipper
      Deelnemer
      Up
      0
      Down

Bij mijn verzekering is dat niet mogelijk. En ik heb inderdaad een gecertificeerd alarm met abonnement bij Securitas. Ben niet echt bang voor diefstal, maar meer voor brand of iets dergelijks. Ik blijf verder zoeken, maar vrees dat het lastig wordt, of onbetaalbaar….
      Bedankt voor je antwoord.

Vincent Kars
      Deelnemer
      Up
      0
      Down

De meeste verzekeraars hebben een Kostbaarhedenverzekering
      Die dekt meestal ook AV apparatuur.

martin.010
      Deelnemer
      Up
      0
      Down

Bij mijn verzekering kan ik tot 30k gaan zonder een extra voorzieningen te treffen. Maar dat dekt nog steeds niet de lading.

Jeffrey
      Deelnemer
      Up
      0
      Down

Informeer eens bij SNS bank verzekeringen. Bij mij is de audio apparatuur volledig gedekt.
      Succes!

Sander Schipper
      Deelnemer
      Up
      0
      Down

Hmmmm. Dat is interessant. Daar ga ik achteraan. Bedankt jeffrey.

tommd64
      Deelnemer
      Up
      0
      Down

Ik heb eea bij Unive gedekt met een kostbaarheden verzekering. Er komt eenmalig een verzekeringsman bij je thuis en daarna moet je regelmatig bijv updates sturen van de waarde; het liefste met koopbon. Hoor je echter niets binnen 14 dagen zijn zij akkoord en ben je weer een jaar gedekt.

Wilfried
      Deelnemer
      Up
      0
      Down

[quote: martin 010]
      Bij mijn verzekering kan ik tot 30k gaan zonder een extra voorzieningen te treffen. Maar dat dekt nog steeds niet de lading.
      [/quote]

Handig als je misschien even meldt welke verzekering dat is?…

Jeffrey
      Deelnemer
      Up
      0
      Down

Beste Wilfried,

De vraag werd niet aan mij gesteld maar bij mijn SNS bank verzekering betreft het de inboedel verzekering. Ik ga er vanuit dat dit voor nagenoeg alle reacties geldt.

Onderwerp tags

Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren.