donderdag, april 25, 2024

Verzekeren van dure high end apparatuur

Weergave van 9 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168705
      Sander SchipperSander Schipper
      Deelnemer

      Hallo. Standaard inboedelverzekeringen keren een max bedrag uit voor audio/video apparatuur. Bij mijn verzekering max 7500. Dit is echter een fractie van de waarde. Heeft er iemand misschien ervaring met speciale verzekeringen voor dit soort apparatuur?

    • #170373
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Speciale verzekeringen voor dit doel ken ik niet. Gewone verzekeringen willen meestal wel verder gaan dan €7500 maar eisen dan een gecertificeerd alarmsysteem (met aansluiting op een meldkamer) én vragen daar bovenop fors meer premie. Al met al een lastige keuze.

    • #170374
      Sander SchipperSander Schipper
      Deelnemer

      Bij mijn verzekering is dat niet mogelijk. En ik heb inderdaad een gecertificeerd alarm met abonnement bij Securitas. Ben niet echt bang voor diefstal, maar meer voor brand of iets dergelijks. Ik blijf verder zoeken, maar vrees dat het lastig wordt, of onbetaalbaar….
      Bedankt voor je antwoord.

    • #170375
      Vincent KarsVincent Kars
      Deelnemer

      De meeste verzekeraars hebben een Kostbaarhedenverzekering
      Die dekt meestal ook AV apparatuur.

    • #170376
      martin.010martin.010
      Deelnemer

      Bij mijn verzekering kan ik tot 30k gaan zonder een extra voorzieningen te treffen. Maar dat dekt nog steeds niet de lading.

    • #170377
      JeffreyJeffrey
      Deelnemer

      Informeer eens bij SNS bank verzekeringen. Bij mij is de audio apparatuur volledig gedekt.
      Succes!

    • #170378
      Sander SchipperSander Schipper
      Deelnemer

      Hmmmm. Dat is interessant. Daar ga ik achteraan. Bedankt jeffrey.

    • #170380
      Tom Tommd64Tom Tommd64
      Deelnemer

      Ik heb eea bij Unive gedekt met een kostbaarheden verzekering. Er komt eenmalig een verzekeringsman bij je thuis en daarna moet je regelmatig bijv updates sturen van de waarde; het liefste met koopbon. Hoor je echter niets binnen 14 dagen zijn zij akkoord en ben je weer een jaar gedekt.

    • #170381
      WilfriedWilfried
      Deelnemer

      [quote: martin 010]
      Bij mijn verzekering kan ik tot 30k gaan zonder een extra voorzieningen te treffen. Maar dat dekt nog steeds niet de lading.
      [/quote]

      Handig als je misschien even meldt welke verzekering dat is?…

    • #170382
      JeffreyJeffrey
      Deelnemer

      Beste Wilfried,

      De vraag werd niet aan mij gesteld maar bij mijn SNS bank verzekering betreft het de inboedel verzekering. Ik ga er vanuit dat dit voor nagenoeg alle reacties geldt.

Weergave van 9 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×