vrijdag, april 19, 2024

triangle borea CR08 zoekt versterker

Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168672
      Roger LinssenRoger Linssen
      Deelnemer

      Ik ben in de blijde verwachting van nieuwe Triangle Borea Cr08 speakers. Deze heb ik in de winkel uitgezocht op een Advance acoustic X-I75 versterker. Thuis heb ik nog een oude NAD 310 staan. Duidelijk deze heeft te weinig power om deze boxen goed aan te sturen (denk ik) dus ik zoek een bijpassende nieuwe versterker. Zelf denk ik aan de NAD c338. Is dat een goede match?

      Logische antwoord zou zijn waarom niet de Advance acoustic X-I75. Mijn antwoord hierop is dat dit een optie is, echter ik vind hem minder mooi staan bij mijn NAD Cd-speler (misschien voor sommige audioliefhebbers een slecht argument, maar ja niet alleen het oor maar ook het oog wil wat) en de streaming opties van de NAD C338 vind ik ook aantrekkijk.

      alvast bedankt voor jullie reacties
      roger

    • #170158
      richard12richard12
      Deelnemer

      Je bedoelt denk ik de BR08. Heb zelf deze week de BR03 mogen ontvangen en hoewel nog aan het inspelen al erg tevreden. Heb een Marantz PM8005 en een Yamaha WXA50 (all in one met digitale versterker) ter beschikking. Opvallend is de de fijne match met de WXA50, die net wat donkerder klikt dan de Marantz wat en goede match geeft. Ik vermoed dat de BR08 in het midden-hoog hetzelfde karakter heeft als de BR03 en zou dan zeker voor een niet te heldere versterker gaan. Die WXA-50 heeft overigens kracht genoeg om een paar laag rendement Boston Acoustics A350 (3-weg) aan te sturen. Dus de BR08 gaat die zeker goed aansturen. Het hoeft dus geen dure set te zijn om te genieten van je Triangles.

    • #170178

      Hoe klinken de triangle borea br08? Kan je de klank zo goed mogelijk beschrijven? Ik heb interesse in een rustige, emotionele, ietwat warme en gedetailleerde set vloerspeakers onder een budget van 1000 eur. Zeker geen vermoeiende speakers. Mijn idee ging naar Wharfedale Diamond 11.3 maar de Triangles springen qua design ook in het oog. Ik bezit momenteel een Denon pma720ae versterker maar ook deze zou ik willen upgraden. Deze keer één met bluetooth en digitale ingangen.

    • #170181
      Tabby CameoTabby Cameo
      Deelnemer

      Goedkope opties zijn de ucd400 in bv. een IMG Stageline 800d. Duurder en maar iets beter zijn Hypex NCore500 versterkers. Zelf speel ik met een AudioPhonics HPA-Q400ET, een Purifiversterker. Denk niet dat er iets beters te vinden met genoeg vermogen voor minder dan 5x het geld.

    • #170199
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Wat is je budget Roger? Hoe ziet je set er verder uit? Heb zelf een set Triangle Genese Quartet die ik aanstuur met een Lyngdorf SDA 2400 eindversterker. Als pre-amp/streamer de Atoll ST 200 Signature. Alle bekabeling van Harmonic Technology. Daarnaast W&M Tornado powercables en een Isotek GII sigmas. Daarnaast ook nog een omvangrijk analoog frontend, waaronder een Linn LP 12.

Weergave van 4 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×