donderdag, april 18, 2024

toestel om gekraak en tikken bij weergave van vinylplaten weg te werken bij weer

Weergave van 5 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168574
      Frans CallebautFrans Callebaut
      Deelnemer

      hallo,
      ik ben op zoek naar een toestel dat bij weergave van vinylplaten(33-45-78- toeren) gekraak en getik wegwerkt zonder de geluidskwaliteit aan te tasten. kent iemand zulke toestellen ?
      mvg,
      frans callebaut

    • #169603
      fernand lambertfernand lambert
      Deelnemer

      Ik heb een rip-service en soms krijg ik de vraag op vinyl te digitaliseren en gebruik de software ‘vinylstudio’ en een KONIG USB Platenspeler voorversterker. Deze heb ik nu vervangen door een Nad PP4 en plaats binnenkort de Konig eens op marktplaats of zoiets.

    • #169605
      Frans CallebautFrans Callebaut
      Deelnemer

      hallo fernand,
      ik denk dat ik een andere oplossing wens dan jij me voorstelt. ik wil namelijk een toestel(geen computersituaties) zoals er ooit geweest zijn in de jaren zeventig en tachtig van ondermeer sae en dbx. dus, ik vat samen : ik zoek naar een toestel dat ruis, gekraak en getik van vinylplaten bij het afspelen van die platen kan wegwerken(33-45-78 toeren)
      mvg,
      frans callebaut

    • #169606
      fernand lambertfernand lambert
      Deelnemer

      Denk niet dat dit bestaat, alleen met ruisonderdrukking wel (dolby) maar gelijk hoe, het tikken van een vinylplaat door krasjes verwijderen zal zonder computer onmogelijk zijn zonder verlies.

    • #169607
      Frans CallebautFrans Callebaut
      Deelnemer

      hallo fernand,
      ik heb op google gezocht en het volgende gevonden: Sweet Vinyl-Sugarcube SC-1 en SC-2. zeggen die toestellen u iets ?
      mvg,
      frans callebaut

    • #169608
      fernand lambertfernand lambert
      Deelnemer

      Ik kende het niet en nu vlug eens bekeken, is eigenlijk ook een computer he, wel een prijzig ding vermoed ik, maar ziet er super uit. Kan je wel niet instellen op hoeveel procent hij ruis en/of tikjes mag wegnemen zo op het eerste gezicht

Weergave van 5 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×