vrijdag, april 19, 2024

Tidal Connect

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168714
      Brian from SpaceBrian from Space
      Deelnemer

      Net een jaar lid hier en enthousiast geraakt door alle reviews en discussies. Inmiddels een mooie hifi woonkamer systeem en desktop hoofdtelefoon systeem geinstalleerd. Heb een Roon server neergezet thuis om Tidal MQA mee te streamen naar een Cambridge Audio 851N, galvanisch (optisch) ontkoppeld, de hele mikmak.

      Nu kwam ik een artikel op What Hifi tegen dat Tidal connect uit is! MQA streamen direct naar een Tidal connect apparaat. De tidal app word dan een afstandsbediening voor de streamer. Dit is voor mij wel een uitkomst. Heb altijd met Airplay gewerkt en voor mij is dat toch iets fijner werken; vanuit de streaming app zelf tov Roon. Ik heb geen muziek ergens opgeslagen thuis, dus heb geen Roon nodig. Roon had ik perse voor het hifi/MQA streamen.

      Merken als Cambridge Audio, veel van de Bluesound compatible producten (ook van NAD), Kef, etc. gaan Tidal connect ondersteunen. Voor mij echt een reden om van Roon af te stappen, mede ook door de hoge abbo prijs en geen added value voor mij. Gelukkig heb ik nog een half jaar abbo voor een goeie overgangs periode. Iemand een NUC 10 Roon Rock kopen ? 🙂

      Dit is het artikel:

      https://www.whathifi.com/news/tidal-connect-one-touch-casting-of-hi-res-and-dolby-atmos-music

      (Sorry, weet niet of we links mogen delen hier.)

    • #170457
      Peter BruinsmaPeter Bruinsma
      Deelnemer

      Via Hifi.nl is er een actie opgezet om Tidal ‘Premium’ te verkrijgen, 2 jaar voor € 200 dit zou nog geen € 8,35 per maand betekenen. Hoop dat veel mensen zich aanmelden voor dit initiatief en dat dit bericht veel gedeeld gaat worden!! Zou het ook goed vinden als Alpha Audio dit initiatief zou steunen, door hier ruchtbaarheid aan te geven, het komt uiteindelijk de gebruiker te goede!

    • #170459
      Peter BruinsmaPeter Bruinsma
      Deelnemer

      UPDATE zaterdag 16.00 uur: deze actie is nog nét geen 48 uur live, maar het lijkt erop dat we de ondergrens (in aantal inschrijvingen) in de loop van vandaag al gaan bereiken(!). Dat betekent dat we in de komende week al contact op zullen nemen over de lancering van de webshop en de verdere invulling van de administratie.

      HIFI Powerbuy: tweejarig TIDAL HiFi abonnement
      De HIFI Powerbuy heeft betrekking op 24 maanden TIDAL HiFi ter waarde van 480 euro, die we vanuit deze collectieve actie voor slechts 200 euro rond kunnen krijgen. Een serieuze aanbieding die je toegang verschaft tot de gehele TIDAL muziekcatalogus in de hoogste resolutie, inclusief TIDAL Master! Je betaalt dan omgerekend twee jaar lang geen € 19,99 per maand maar slechts € 8,34.

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×