dinsdag, maart 19, 2024

Teufel Raumfeld Connector2 op versterker

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168562
      Tristan518Tristan518
      Deelnemer

      Beste mede audiofielen,

      Ik wil op mijn NAD cd speler en versterker (wat ouder C320BEE) met Mission boxen (waar ik heel tevreden over ben) een mediaspeler aansluiten waaraan ik een harde schijf kan hangen om hi-res files af te kunnen spelen. Streamen vanaf bv Tidal is secundair. Ik denk eraan een Teufel Raumfeld connector2 of een Heos Link aan te schaffen (want beide hebben de mogelijkheid voor een harde schijf). Wat zou de beste keuze mediaspeler zijn? Ik hoor ook nog verhalen over de Raumfeld connector in combinatie met een externe dac, zoals de High Fidelity V-dac-II. Is dat een goed idee? Zal ik dat horen? De Raumfeld heeft toch al een dac? En hoe sluit ik dat dan aan?

      Dank alvast voor jullie reacties!

      Tristan

    • #169577
      rolfsaudiorolfsaudio
      Deelnemer

      Hallo Bart, Ik bezit ook de Raumfeld als tijdelijke goedkope oplossing ipv Squeezebox en het speelt erg mooi voor de prijs. Een externe DAC is zonde van je geld. Ik had een Aune X1s DAC op de Raumfeld en kwam erachter dat de Raumfeld via zijn analoge output met een goede interlink nagenoeg het zelfde speelde als via de optical output naar de DAC en dan naar de versterker. Ik raad het dus af de Musical Fidelity Dac te investeren.Spaar lekker door voor een duurdere streamer zoals Cocktail-audio. Wat betreft je externe HD, dat doet de Cocktail-audiospeler allemaal oplossen. de x35 bijv. Succes als er vragen zijn hoor ik het wel.

    • #169578
      rolfsaudiorolfsaudio
      Deelnemer

      Ik heb overigens ook een externe HD op de Raumfeld aangesloten echter werkt deze niet echt stabiel, ik zie de index wel van de 127GB aan albums maar spelen doet hij vaker niet als wel. Welk formaat is jou HD geformatteerd?

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.