dinsdag, maart 19, 2024

Supra lorad legt beperking speakers bloot…goede (nieuwe) match voor CXA61?!

Weergave van 8 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168810
      Guus ZijlstraGuus Zijlstra
      Deelnemer

      Ik heb mezelf onlangs voor mijn verjaardag een nieuwe power supply cadeau gedaan. Dit werd de Supra lorad 2.5 mk2. De kabel had alleen wel heel veel effect. Er werd meer dan een spreekwoordelijk gordijn opengetrokken mbt de weergave. Met als gevolg dat er nu veel meer hoog (+ midden) maar soms ook met een schel randje. Sowieso komt er veel meer detail door en is de laagweergave gortdroog geworden. Kortom, een tweak met erg veel effect. Nou lijkt me dit het ideale moment om de weergevers te vervangen door een paar goede monitors. Dit omdat ik al langer het gevoel heb dat de opticons niet echt super matchen met de rest van de set. Budget ligt rond € 1000,-. Ik denk zelf aan de volgende kandidaten: Opticon 2 mk2, B&W 706 S2….Ik zoek dus (monitor)speakers die de scherpte uit mijn set halen (mbt midden en hoog). Op basis van mijn versterker (CA CXA61) wat zou een goede match zijn?

    • #171344
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      Als je budget rond de 1000 zit. Kan ik alleen aanraden om eens 2de hans te zoeken. Voor 1000 euro kan je wel leuke dingen vinden. Maar je zult eerst moeten en willen weten welke sound je fijn vind. Dali’s zijn all roundish okay. Meer weet ik er niet van. Hou je van snel en detail en warm en muzikaal. Ben je meer naar soundstage opzoek? Kan allemaal maar niet niet allemaal tegelijk. Denk dat je dan naar een andere prijs kijkt.

      Matchen is proberen. Dus ik zal altijd wanneer mogelijk een luister sessie doen thuis.

      Ik heb nog wel leuk adres voor je voor 2de hans. PM me maar als je geïnteresseerd bent.

      Veel plezier in het zoeken van nieuwe monitors.

    • #171345
      Guus ZijlstraGuus Zijlstra
      Deelnemer

      Bedankt voor je reactie T Harskamp. Ik heb een afspraak gemaakt om vrijdag in Leiden naar een paar Dynaudio’s (Evoke 10/20) te luisteren. Probleem is wel dat deze single wired zijn. Ik heb een goede JKE luidsprekerkabel die bi-wired is…Overstappen naar paar goede monitors wordt zo toch een dure excercitie. Dan komen er ook nog een paar stands bij….Kortom, mijn vrouw ziet de bui al weer (terecht) hangen.

      Gisteren naar Hifi Klubben geweest in Haarlem. Die konden me niet helpen, zij hebben voornamelijk Dali en B&W monitors staan. De B&W’s (706 S2)had ik wel op mijn shortlist, alleen zou die volgens hen ook niet goed matchen met mijn CA CXA61 (te bijterig in hoog).

      Als iemand nog goede suggesties heeft mbt een stel mooie en betaalbare monitors die ik nog niet op mijn shortlist heb staan?

    • #171346
      Michael MoesmanMichael Moesman
      Deelnemer

      Zoals je al schrijft had je al je twijfels over het huwelijk tussen de Opticon’s en Cambridge Audio en vervolgens versterk je dat nog met een niet goed passende Supra Lorad. Dat lijkt mij wel een heel dynamisch/droog geheel. Persoonlijk zou ik even terug gaan naar de basis en de Supra verwijderen. Een veel gemaakte combi met de Cambridge is met Martin Logan bijvoorbeeld Motion 35XTi’s. Ik zou vooral veel bij dealers (en thuis) wat speakers gaan beluisteren.

    • #171347
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      Tja, andere speakers… volgt andere speaker kabels. Maar Biware doet niet heel veel bij veel merken. Alleen BW word gezegd dat een Biwire werkelijk hoorbaar is.

      Ik heb een link gegeven in een PM. Zag dat ze bijna geen monitors hadden staan.

      Powercables moet echt testen. Als droge bas hebt en je vind dat fijn. Prima.. Gaat er om wat jij mooi vind. Als meer bass zoekt raad ik meer solidcore powercords aan. Zoals van Audioquest, PS Audio.

    • #171350
      Guus ZijlstraGuus Zijlstra
      Deelnemer

      Inmiddels een hoop gebeurd. Ik kreeg de kans om een paar hele mooie dynaudio evoke monitor speakers inclusief stands te bemachtigen. Mijn Dali opticon speakers staan inmiddels in de verkoop. Mocht iemand interesse hebben in mijn Dali speakers, stuur een pm. Bedankt voor het meedenken!

    • #171363
      Guus ZijlstraGuus Zijlstra
      Deelnemer

      Change of plans, de dynaudio’s gingen helaas niet door. Bij een van de speakers was de tweeter lichtjes ingedeukt. Dus die heb ik laten staan. Uiteindelijk ben ik geslaagd met een paar audio physics classic 5. Was een hele goede deal en ze combineren super met mijn CXA61. Qua plaatsing, vocalen en laag een enorme verbetering tov mijn Dali’s. Het bij tijd en wijle scherpe middengebied is verleden tijd.

      Trouwens gekocht bij een klein bedrijf in Zutphen, Taste for Audio. Een aanrader, ze verkopen tweedehands en demo HIFI apparatuur.

    • #171364
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      Altijd fijn als toch iets moois hebt gevonden. Maar de audio physics classic 5 zijn vloerstanders niet heel groot dacht ik.

      Enjoy!

    • #171365
      Guus ZijlstraGuus Zijlstra
      Deelnemer

      Thx, zijn idd rank en slank…;-)

Weergave van 8 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.