vrijdag, april 26, 2024

Spotify en Squezelite over en uit

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
    Berichten
    • #168556
      RuudRuud
      Deelnemer

      Op 27 juli heeft Spotify haar App verwijderd uit de Mysqueezebox omgeving. Erg jammer want nu kun je niet meer afspelen op een goede highend streamer die met Linux Squeezelite draait. Alternatief wordt Airplay, wat in vergelijk daarmee toch iets minder klinkt. Ander alternatief is natuurlijk Tidal / Qobuz, maar dat zitten toch ook weer wat consequenties aan.

      Er zijn veel – toch redelijke dure – systemen die draaien op Linux Squeezelite. Die kunnen dus afspelen met Spotify Premium wel vergeten. Een vervelende zaak en wel iets om bij stil te staan.
      Mocht iemand nog een andere goede work-around weten, dan houd ik mij aanbevolen.

    • #169542
      RuudRuud
      Deelnemer

      Inmiddels weer een belangrijke stap verder: via forums en kennis (vooral kennissen) die er iets meer van weten dan ik de volgende oplossing: De plugin “Spotty” geïnstalleerd en het werkt prima. Moet wel de Perl SSL Pocket geïnstalleerd zijn. Dat betekende voor mij een update doen op Daphile. Ging uiteindelijk vrij makkelijk. Ik draai nu wel met LMS / Daphile op mijn streamer volledig met Spotify Premium. Eerlijk gezegd erg fijn !

Weergave van 1 reactie thread
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×