vrijdag, april 26, 2024

Speakerkeuze leefkeuken op hoogte

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168835
      BerryBerry
      Deelnemer

      Beste,

      Mijn naam is Berry en we zijn bezig om onze leefkeuken af te werken.

      De keuken gebruiken we ook regelmatig om samen te zitten met vrienden en willen daar ook muziek kunnen luisteren dat lekker vol en warm klinkt.

      Het is een ruimte van 12,5 mtr x 4 mtr. Aan de kopse kant (4 mtr zijde) staat een hoge kastenwand. Hierop zou ik speakers willen plaatsen. Eventueel aangevuld met nog 2 speakers voor aan de andere kopse kant (op hoogte).

      Ik ben aan het twijfelen tussen zuilspeakers die ik plat op de kastenwand leg. Of wellicht 4 speakers rondom met een subwoofer.

      De plafondhoogte is circa 2,9 mtr waarbij de balken in het zicht liggen (industriële look). Ik kan me voorstellen dat de balken ongewenste reflecties geven dat het geluid nadelig beïnvloed.

      Vandaar dat ik hier graag wat advies wil inwinnen. Denken jullie dat speakerzuilen die plat gelegd worden een optie is? Of dien ik meer richting een 5.1 setje te gaan?

    • #171538

      Dag Berry. Speakers plat leggen is een slecht idee. Ik zou gaan kijken naar speakers die geschikt zijn voor wandmontage, plafond montage, of in een muur of plafond kunnen worden weggewerkt. Die zijn gemaakt om qua afstraalgedrag zo gemonteerd te worden.

    • #171539
      BerryBerry
      Deelnemer

      Bedankt voor de reactie. Ik wist niet dat het plat leggen van invloed kon zijn. Dacht altijd dat het geluid als een bolvorm vanuit de speakers kwam.
      Wat is je ervaring met een sub monteren op hoge kasten? En dan geen sub die naar de vloer blaast. Dan ben ik bang dat de glazen in de kast gaan rammelen.

      Zou ik dan een sub moeten nemen die naar voren blaast of krijg ik hiermee ook problemen en dient de sub aan beugels opgehangen te worden?

       

    • #171540
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Kijk eens naar Cornered Audio. Die hebben ook speciale subs voor tegen de muur. Heel plaat en fraai.

Weergave van 3 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×