dinsdag, april 16, 2024

Spanning stijgt!

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168524
      Pieter de VriesPieter de Vries
      Deelnemer

      Jawel, 15 maart kom ik na 2,5 maanden weer thuis na weer een lange werkperiode in Saoedi Arabie. Net voor de jaarwisseling heb ik de NAD C368 aangeschaft en nog niet echt op de Kef LS50 weergevers kunnen beoordelen. Mijn vrouw heeft continu de internet radio aan staan, dus de NAD heeft nu voldoende inspeeluren achter de rug.
      Vanaf de aankoopdatum wacht ik wel nog steeds op de MDC Bluos module, maar wordt rond de 22e maart bij HiFi Klubben te Alkmaar verwacht. Meteen uitproberen dus. Wel alvast online een coaxje van RU connected aangeschaft om de van Medevoort SA 230 aan te sluiten op de NAD.
      Wordt een luister vakantie dus.
      Laat jullie via dit medium mijn bevindingen weten.
      Mvg.
      Pieter de Vries

    • #169346
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Piet!

      Welkom thuis weer :).

      Moet tocht wel fijn gaan klinken als ik het zo hoor! Hou ons zeker op de hoogte!

    • #169381
      Pieter de VriesPieter de Vries
      Deelnemer

      Eindelijk thuis!

      Kortgeleden aangeschaft:
      NAD C386 versterker/verzender van muziek
      Na thuiskomst aangeschaft een Marantz UD7007 alles speler. Dit als vervanger voor de defecte Van Medevoort speler.

      Aangesloten op KEF LS 50 luidsprekers geplaatst op zand gevulde Dynaudio standaards.

      Vanuit het niet al te warme Saoedi-Arabië naar huis. Lekker genieten van het frisse klimaat, de vrouw des huizes en het samenzijn met de directe familie. Na alweer twee maanden in Saoedi-Arabië is het wel weer eens tijd om de inmiddels ingespeelde NAD te beluisteren.
      Meteen de volgende dag na thuiskomst de MDC Bluesound module bij Hifi Klubben te Alkmaar opgehaald en thuis in de NAD ingebouwd. Een fluitje van een cent. Na een opwaardering van de NAD en de Bluesound module te hebben uitgevoerd kon het feest beginnen.

      Om meteen maar met de deur in huis te vallen, ik ben positief geschokt. Geschokt omdat ik niet had verwacht dat er tussen een losse Bluesound Node 2 module en de MDC module qua geluid verschillen hoorbaar zouden zijn. In mijn beleving is dit dus wel het geval en valt waarschijnlijk te wijten aan een andere DAC in de NAD. Duidelijk waarneembaar via de Kefjes.

      De NAD speelt met de Kefjes. Ik heb nooit het gevoel gehad vermogen te kort te komen bij welke volume stand ook. Het geluid blijft mooi in balans en wordt nooit schel.
      Met mooi in balans bedoel ik in het bijzonder de dynamiek. Wanneer je gewend bent aan plotselinge wakker maak momenten in het middengebied of hoog dan is de kans dat je met de NAD blijft slapen groter. Niet dat de NAD niet dynamisch klinkt, maar de balans in het geluid maakt het uitermate geschikt om langdurig naar je muziek te luisteren.
      Qua plaatsing, ruimtelijkheid en lucht tussen de snaren, ook niets te klagen.
      Het was genieten. Via mijn muziek collectie op de Nas in FLAC, DSD en in mindere mate MQA formaat, variërend van klassiek, pop en jazz heb ik menig uurtje zitten luisteren.
      Genoeg kippenvel momenten gehad en dat zegt genoeg.

      Ik neem met moeite afscheid van deze muziekbeleving vakantie en ben wanneer ik dit schrijf weer terug in Saoedi-Arabië.

      Tot de volgende muziek beleving!

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×