donderdag, maart 28, 2024

Roon en de Synology DS418+

Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168680
      Justin -Justin –
      Deelnemer

      Hi!

      Sinds een paar maanden heb ik een Synology DS418+ in huis om al mijn films en muziek te dragen. Dit gebruik ik nu ook voor mijn Bluesound systeem als netwerk bibliotheek en dat werkt prima! Nu ben ik alleen nog niet 100% tevreden met de Bluesound app. Er zijn allemaal kleine dingetjes die gewoon niet helemaal soepel werken in mijn ervaring. Sinds we nu inmiddels ruim een maand thuis werken is de tijd die ik op internet besteed wat toegenomen en dan kom je een en ander tegen wat de interesse wekt. Roon is zo’n ding. De interface ziet er goed uit en de extra features m.b.t. artiest info, de algoritmes naar soortgelijke artiesten/producers/labels etc. lijken me tof. Ik heb gezien dat Roon twee weken gratis aanbiedt om te proberen maar dat de software bij voorkeur op een SSD geinstalleerd moet worden voor een soepel resultaat. Heeft iemand ervaring met Roon op een DS418+ en een SSD? Ik zou het zonde vinden om een SSD aan te schaffen om er vervolgens achter te komen dat de DS418+ niet snel genoeg is ofzo.

      Ik hoor het graag!

    • #170184

      Hallo Justin,

      Weet je zeker dat je een DS418+ in huis hebt? Overigens is een moderne NAS bij standaard Roon gebruik al voldoende om soepel muziek te luisteren. Heb je een extreem grote bibliotheek en wil je DSP gaan gebruiken dan is een minder snelle NAS niet geschikt en geeft alleen maar ergenis.

    • #170185
      Justin -Justin –
      Deelnemer

      Hi Mark,

      Bedankt voor de reactie en hulp. Goed dat je die vraag even gesteld hebt. Ik heb inderdaad geen Plus maar een Play! Daar zit een Celeron processor in (wel 64bit zag ik) Zou dat alsnog voldoende zijn?

      Specs:
      CPU-model: Intel Celeron J3355
      CPU-architectuur: 64-bit
      CPU-frequentie: Dual Core 2.0 (basis) / 2.5 (burst) GHz
      Geheugen: 2GB (Uitbreidbaar tot 6GB)

      Mijn bibliotheek bestaat volledig uit FLAC bestanden maar is (nog) niet zo groot. (Tussen de 200 en 250 albums)
      DSP ben ik niet goed van op de hoogte. Dat betekend dat de NAS processor de audio hercodeerd in een ander formaat (en dus meer CPU power vraagt)? Volgens mij gebruik ik dat niet. Althans, ik heb daar niets over ingesteld.

      Nogmaals bedankt voor de hulp!

    • #170186
      bbill billbbill bill
      Deelnemer

      mijn ervaring:
      Hardware : DS918 = Celeron J3455 + 4GB + 3HDD + 1SDD (Roon)
      het werkt perfect (met of zonder transcodering maar zonder convolutie)

    • #170187
      koen Seminckkoen Seminck
      Deelnemer

      He,
      ik heb een ds718+ met 2 keer 8tb (in mirror,vol met flac, alac en wave) .Die is geconnecteerd met Innuos zen 2TB SSD .Roon draait op Innuos op de SSD . Dus grote bib op de NAS maar perfect doenbaar.Tip : Ik doe wel in roon de refresh(update nieuwe muziek ) om de week tijd laten doen ipv constant .

Weergave van 4 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.