Tags: lp. vinyl, platenspeler
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 1 maand geleden door
Jaap Veenstra.
-
AanmakerOnderwerp
-
Quintijn Bulterman
Deelnemer -
AanmakerOnderwerp
-
AuteurAntwoorden
-
-
Jaap Veenstra
Sleutelbeheerder -
Yung Lie
Deelnemer::Dag Quintijn,
Wat goed dat je dit punt aankaart!
JA, ik heb een platenspeler, twee zelfs. Een STD 305D. Strathclyde is een Schots merk, net als Linn, dat in de jaren 80 een concurrent wilde zijn voor de Linn Sondek LP12. Het merk is inmiddels ter ziele maar ik heb een paar jaar geleden een platenspeler nieuw uit de doos kunnen krijgen. De toonarm is een Shure SME 3009, element een ADC TRX-2 MM. Phono voortrap een Yaqin MS12B buizenversterker.
Ik heb eens een LP van de Tower Of Power (Direct) met een AD-converter gedigitaliseerd en het klinkt beter dan de CD. We gaan nog eens een analoog versus digitaal shoot-out doen bij Alpha-Audio! -
Jaap Veenstra
Sleutelbeheerder -
Quintijn Bulterman
Deelnemer -
Jaap Veenstra
Sleutelbeheerder -
Quintijn Bulterman
Deelnemer -
WilcoVx
Deelnemer::Een kennis, maar inmiddels vriend, van me heeft mij in 2012 aangestoken om na 20 jaar weer eens iets met LP’s te gaan doen want hij is er sinds 2010 helemaal gek van. (Marantz TT-15S1)
Dussss… hé, een blast from the past! Nu ook nog vintage-retro…. Dual 505 uit ’82 [geheel nagezien] + CA 551P MM Phono setje voor als er weer een avond LP’s gedraaid mogen worden. 😉
LP`s: alleen maar oude jaren70, Prog/Folk-Rock & JazzRock-FunkFusion. (van muzikanten die ik over ‘t algemeen wel ken/heb maar nooit dat ene oude album van had, ook veel Live)
Het is toch best wel weer leuk om te doen en echt er voor gaan zitten luisteren hoor!Heb nu vinyl van: Phil Collins – face value, Steve Miller – fly like an eagle, Traffic – Live, Camel – a live record, Crosby/Stills/Nash&Young – 4way street, Jeff Beck – wired, Steely Dan – can’t buy a thrill, Al Di Meola – elegant gypsy, Stanley Clarke.
Zoiets dus?
-
Haico
Deelnemer::Wat mij zo interessant lijkt aan vinyl VS high res VS CD is een mogelijke reductie in de “loudness war”.
Ik heb verschillende artikelen gelezen dat LP’s minder populair klinkend gemasterd worden.
Zo heb ik bv een Amy Whinehouse vinyl rip welke heerlijk natuurlijk klinkt tov de retail cd versie. Als ik naar de cd van Kensington luister baal ik van de gruwelijke wijze waarop alles gemasterd is. Alles even hard en nergens meer nuances. Als LP’s gegarandeerd natuurlijker zouden klinken ruilde ik nu nog mijn HTPC in voor een mooie platen speler 🙂
Wel alleen nog alle nineties happy hardcore op LP zien te scoren….. -
Jaap Veenstra
Sleutelbeheerder -
Jaap Veenstra
Sleutelbeheerder -
Yung Lie
Deelnemer -
Jaap Veenstra
Sleutelbeheerder -
Quintijn Bulterman
Deelnemer -
Jaap Veenstra
Sleutelbeheerder -
Joske
Deelnemer::Mijn platenspeler is een
(externe voeding) voorzien van een
arm en het liefst zou ik er de
weer terug in hebben. Maar dat was een ramp om vinyl met de lichtste oneffenheid af te spelen vanwege de kleine afstand tussen naald en element. Dus zit er nu een Denon DL 103-r element in. De Schiit Mani functioneert als phono voorverstekerker met RIAA correctie.
-
MSH
Deelnemer::KickStarter project van nederlandse bodem: https://www.kickstarter.com/projects/865809794/wheel-by-miniot
(ik heb me inmiddels aangemeld voor dit zeer leuke project :)) -
Stoommachine
Deelnemer::Ik ben even gegaan naar Wheel, en dat was zeker de moeite waard!
Erg fraai die minimalistische draaitafel, of moet ik nu Wheel zeggen?
Echt een unieke innovatie op draaitafel gebied die snel hier op AA podium verdiend.
Ik hou er wel van, want mijn draaitafel is ook best mimimalistisch en spartaans.
-
thorens
Deelnemer::Hoi, helemaal nieuw hier en misschien wel niet helemaal op de juiste plek voor mijn vragen, maar ga het toch proberen.
Ik heb vorige week een thorens td170 aangeschaft omdat ik deze in verleden beluisterd had. Nu wil ik hem aansluiten en krijg ik er geen goed geluid uit. bromt wat en geluid moet echt erg omhoog….
stereo reciever NAD 352
Phono versterker NAD PP4
en een interlink vd hul mkIII
Kan het aan de interlink liggen. of ligt het aan het afstellen?
Dank-
Jaap Veenstra
Sleutelbeheerder
-
-
-
AuteurAntwoorden
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.