dinsdag, april 16, 2024

Pioneer N 70 A of Cambridge CXN

Weergave van 15 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168474
      bert69bert69
      Deelnemer

      Met name over de Pioneer is er maar weinig te vinden op review gebied. Als ik de specs bekijk is dit geen verkeerde streamer. Anderzijds komt de Cambrigde zover ik kan zien ook aardig uit de bus.

      Qua vorm gaat de voorkeur uit naar de Pioneer, makkelijk te combineren qua uiterlijk met andere apparatuur. De voorversterker van de Cambridge is bij mij overbodig dus is geen pre.

      Iemand ervaring met een van deze streamers?

    • #169147
      bert69bert69
      Deelnemer

      Fideldideldompiedompiedom…………..ach misschien is tegen die tijd dat hier antwoord komt de opvolger van de M50 uit. Probleem opgelost (haha).

    • #169148

      Ik dacht dat de Cambridge beter uit de verf kwam. Maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

    • #169149
      bert69bert69
      Deelnemer

      Weet ik dus niet kan nergens een een-op-een vergelijk vinden. De hogere waardering voor de Cambridge op basis van het hebben van een voorversterker is bij mij niet van toepassing.

      Als ik naar het dac gedeelte kijk lijkt me toch de Pioneer de betere kaarten in handen te hebben.

    • #169153
      bert69bert69
      Deelnemer

      Bedankt heren, de opvolger van de M50 4,5K phhhf dat is een flinke prijsverhoging (zal wel gerechtvaardigd zijn) maar toch voor een opvolger of waarschijnlijk beter gezegd een compleet nieuw product.

      Blijf deze keuze ook lastig vinden, de Magic 6 V2 is er niet meer en dit model heeft zo’n eigen vorm/model dat ik hem minder vind passen bij mijn overige apparaten dan een Pioneer (oog wil ook wat). Slaap er nog een paar nachtjes over, dank jullie voor de input.

    • #169155
      jaaptinajaaptina
      Deelnemer

      Ik heb een Pioneer N-30. Fijn apparaat, maar vreselijke app. Super saai en geen album art. Ik gebruik daarom Bubbleupnp als vervanger voor de app. Bubbleupnp ziet er fantastisch uit en werkt erg goed. Eén nadeel, de Pioneer speelt alleen gapless af wanneer de eigen app gebruik wordt. Dat geldt naar mijn weten ook nog voor de nieuwe pioneer streamers. Andere moderne streamers zoals de Marantz NA6005 (en ik denk ook de CXN) die spelen ook gapless als ze met een niet eigen app bediend worden.

    • #169156
      bert69bert69
      Deelnemer

      Jaaptina, bedankt voor deze informatie, ik zal er eens induiken wat de N70A doet.
      Het gebruik van een standaard app is negen van de tien keer droevig en ik was er toch al uit, ongeacht welke speler het wordt, een goede betaalde app te zoeken.

    • #169157
      jaaptinajaaptina
      Deelnemer

      Ik ga mijn Pioneer N-30 binnenkort vervangen door een Auralic Aries Mini (denk ik). Het display kan ik wel missen. In mijn geval is een kleiner kastje beter in de stereo in te passen. En de geluidskwaliteit schijnt heel goed te zijn.

    • #169158
      bert69bert69
      Deelnemer

      Hmmm, voor dat geld dan toch liever een Node II.
      Ik vind het erg onduidelijk bij de Aries Mini hoe deze nu precies te bedienen is.

    • #169159
      NinoNino
      Deelnemer

      Ik heb een Marantz NA11 en een Pioneer N70A.

      Muziek van de Marantz klinkt mij beter in de oren maar op prijs en kwaliteit wint de Pioneer echt.

      Er is nauwelijks informatie te vinden over de Pioneer wat ik erg jammer vind voor zo een potent apparaat

      @Jaap, ik stel mijn N70A een paar weken beschikbaar voor een Apha review

    • #169181
      Theo van KolTheo van Kol
      Deelnemer

      ik ben zins een tijdje in het bezit van de node 2 en deze bevalt mij erg goed qua klank en bediening ik gebruik de dac van mijn hegel om mee af te spelen. zins kort heb ik de update om mqa bestanden af te spelen er op staan heb nog niet kunnen luisteren hoe het klinkt.

    • #169219
      Erwin SaltzmannErwin Saltzmann
      Deelnemer

      Heeft iemand weleens het verschil beluistert tussen de CXN en de Bluesound Node 2?

    • #169220
      bert69bert69
      Deelnemer

      Nope, ben uit eindelijke voor de Node 2 gegaan en heb er nog geen moment spijt van. Bediening vind ik erg belangrijk en dit is bij vele fabrikanten erg triest (de app dan). De Node 2 heeft een prima app en ook nog een app voor PC en Mac.

    • #169221
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ja, ken het verschil wel. Wel vergelijkbaar. App van Cambridge is echter aanzienlijk minder.

    • #169581
      Koen GeldermanKoen Gelderman
      Deelnemer

      Harro komt binnenkort met een grote streamertest 🙂

      Ik zit zelf ook nog in dubio. Bluesound Node, Aries Mini, cxn. Voorversterker in de cxn spreekt mij wel aan. Heb nu de Cxa80 staan maar de mogelijkheid deze dan een keer te kunnen vervangen door eventueel een power Amplifier (als bv de Cambridge 851W) is dan makkeijke stap.

      Hoop alleen dat ze toch nog eens de stap maken om Tidal en Deezer bv te implementeren in de CXN. Nu speel ik Tidal via Chromecast (met ifi voeding en purifier) of via Mac mini Audirvana via Usb naar dac van cxa.

      Grtz
      Koen

    • #169600
      Peter de KlerkPeter de Klerk
      Deelnemer

      Tidal wordt in januari geïmplementeerd door Cambridge.
      Gr. Peter

    • #169151
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      De opvolger van de M50 gaat zo’n 4500 euro kosten. Dus heel andere prijsklasse!

    • #169152
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Heel lastige deze. Auteur Harro heeft een N50 en is er heel blij mee. Ik weet toevallig dat de Pioneer heel gevoelig is voor netwerkkabels. (Vandaar dat Audioquest er demo’s mee doet…). De Cambridge heeft dat minder. Mijn voorkeur gaat uit naar de Cambridge. Vond de StreamMagic ook altijd een heel degelijk ding.

    • #169160
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dank voor het aanbod. Wij werken echter veelel via de importeurs of distributeurs. Handiger met verzekering :-). Maar mocht het niet lukken: we weten je te vinden!

Weergave van 15 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×