zaterdag, april 20, 2024

OS Dell Thin Client 5040 voor Audio player op Windows

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168723
      Sven-Eef BlijdSven-Eef Blijd
      Deelnemer

      Hi beste muziek liefhebbers,

      Mijn naam is Sven Blijd en woon in Capelle aan den IJssel. Ik heb als hobby computer audio.
      In eerste instantie had ik de volgende set-up: via een PC met Fidelizer en de audio player Foobar2000 of JRiver naar de Beresford Caiman Seg Dac en door naar de Scansonic M6 BTL luidsprekers.
      Nu ben ik bezig met een andere set up en heb daar voor de Dell Thin Client 5040 gekocht om als audio computer te gebruiken.
      Tot mijn grootte schrik is het geen Windows PC en zijn de audio players die ik ken gebaseerd op het Windows of Apple platform.
      Is het mogelijk om van jullie de oplossing te krijgen hoe ik wel Windows programmas hier op kan afspelen?
      IK heb trouwens nu ook de Cocktail audio N15D, maar dat is een heel ander verhaal en heb ik geen problemen mee.
      Ben trouwens blij met Alpha audio, leuke onderwerpen en nu ook met de mogelijkheid om mijn vraagstuk bij jullie neer te leggen.

    • #170507
      Vincent KarsVincent Kars
      Deelnemer

      Ik vermoed dat het een Linux doosje is.
      Je zou eens kunnen kijken of je WINE aan de praat kunt krijgen.
      https://www.winehq.org/

      Kijken of je Linux audio apps kunt gebruiken.

      Er zit een Intel in, mogelijk kun je er Windows op installeren.

      Verkopen en gewoon een NUC aanschaffen lijkt mij het beste.

    • #170508
      Sven-Eef BlijdSven-Eef Blijd
      Deelnemer

      Dank je wel voor je reactie, Ik wil er het liefst windows op installeren.
      Mocht je een koper weten dan hoor ik het graag, de computer is nieuw via BVA veilingen gekocht. Hij mag weg voor € 225,00 dan kan ik inderdaad bezig met iets anders, maar het all in one concept is zo mooi. Nogmaals mijn dank Vincent misschien meld ik mij nog als ik meer info nodig heb.

    • #170528
      Sven-Eef BlijdSven-Eef Blijd
      Deelnemer

      Beste Vincent,

      Het is gelukt met wine installeren en daarna VLC er op. Hij draait perfect.
      Dank je wel voor je advies.

      met vr. gr. Sven Blijd

Weergave van 3 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×