zaterdag, april 20, 2024

Op zoek naar goeie info ;)

Weergave van 8 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168681
      Jeffrey HansJeffrey Hans
      Deelnemer

      Ik ben al sinds mijn kinderjaren in ‘hifi’ geïnteresseerd. Zijnde echt kunnen geniet van alle soort muziek (elke situatie/moment heeft zijn genre), hoe kan het dat geluid door luidsprekers komt en dan ook nog zo verschillend per installatie. Dan natuurlijk een nonkel hebben die van Nederland is met een ,voor mij toen, super goeie installatie had (ikke Belg natuurlijk). Ik kon niet geloven dat muziek echt zo goed kon klinken in een woonkamer.

      Nu vele jaren later ook een tijdje bezig met het bijeen brengen met een installatie.
      B&W 603 S3
      B&W Lcr 60 S3
      KEFF ‘eitjes’ voor achter
      Onkyo TX-nr609
      Chord Mojo

      Zoals je kunt zien begonnen met surround en hifi tegelijk vermits ik ook zeer graag films zie.

      De laatste toevoeging was de Mojo. Dit gaf me ook de mogelijkheid om met de laptop van goed kwaliteit te genieten. Voor stereo is de Mojo ook een verbetering ipv de dac in de Onkyo. Alleen nog iets verzinnen voor het streamen (nu de tv of pc).

      Muziek komt van Spotify/Tidal.

      Wat ik verder nog zoek is waar ik nog op kan verbeteren. Niet misverstaan met ontevredenheid want met mijn budget ben ik haal zeer content. Ik vraag me alleen af wat beter zou zijn muziek: betere suround versterker of “budget” versterker.

      Bij deze mijn introductie! Zal proberen nog wat foto’s toe te voegen.

      Goeie reviews trouwens! Echt genieten
      Jeffrey

    • #170195
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Welkom Jeffrey!

      Je schrijft “Alleen nog iets verzinnen voor het streamen (nu de tv of pc)”.
      Je hebt al een Chord Mojo. Dn ligt een Chord Poly voor het streamen toch voor de hand?

      Groeten, Huite

    • #170197
      Jeffrey HansJeffrey Hans
      Deelnemer

      Hey Huite,

      Ja dat zou je dan idd denken maar deze is redelijk duur voor mij (600€). Het kan zijn dat dit er in de toekomst wel komt maar ben nu aan het uitzien naar iets goedkoper zoals de usbirdge sig van allo bijvoorbeeld.

      Jeffrey

    • #170205
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Goed idee Jeffrey om deze site te gebruiken voor ervaringen en tips. Ik ben momenteel op zoek naar een goede streamer/dac of netwerkbridge om aan te sluiten op mijn Hegel H360. De Hegel is voorzien van een goede DAC dus ik twijfel tussen een streamer met DAC of een Netwerkbridge. Auralic en Lumin hebben mooie opties. Heeft iemand nog tips of ervaring met deze oplossing voor de Hegel H360?

    • #170206
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Beste Egbert,

      Als de DAC in de Hegel je bevalt zou ik zeker voor een bridge gaan. Want waarom betalen voor een DAC die je niet gebruikt of waar je (in theorie) zelfs last van kunt hebben.
      Weet niet aan welk budget je zit te denken qua bridge dus weet ik ook niet wat ik je kan adviseren!

    • #170207
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Hoi Huite,

      Budget rond 2000. Moon, Lumin en Auralic hebben mooie opties voor een bridge. Ik speel nu met een bleusound node2 via de DAC van de Hegel. Ik vermoed dat hier nog wat winst te halen is.

      Groet Egbert.

    • #170208
      Jeffrey HansJeffrey Hans
      Deelnemer

      Hey Egbert,

      Zelf heb ik niet veel ervaring met verschillende “high end” DAC/streamers. Aleen veel gelezen ?. Ik heb dus gelezen dat de Mytek Brooklyn DAC+ ook een goed optie is. En dan kan je zowel de DAC als de streamer testen en kijken welk geluid het beste bij je past.

      Zelf ben ik al heel blij met wat de Chord Mojo bied voor mijn systeem boven die van de interne DAC van mijn Onkyo (niet dat dit verbazingwekkend is). Nu nog de streamer…

      Omdat mijn Onkyo de “logische upgrade” is voor mijn systeem ga ik deze week een Roksan Kandy K2 halen. Ben zeer benieuwd hoe deze gaat klinken!

      Succes met de keuzen van streamer! Voor 2000 zal je er wel een goede vinden ?.

      Groet Jeffrey

    • #170209
      Jeffrey HansJeffrey Hans
      Deelnemer

      Hey Egbert,

      Zelf heb ik niet veel ervaring met verschillende “high end” DAC/streamers. Aleen veel gelezen ?. Ik heb dus gelezen dat de Mytek Brooklyn DAC+ ook een goed optie is. En dan kan je zowel de DAC als de streamer testen en kijken welk geluid het beste bij je past.

      Zelf ben ik al heel blij met wat de Chord Mojo bied voor mijn systeem boven die van de interne DAC van mijn Onkyo (niet dat dit verbazingwekkend is). Nu nog de streamer…

      Omdat mijn Onkyo de “logische upgrade” is voor mijn systeem ga ik deze week een Roksan Kandy K2 halen. Ben zeer benieuwd hoe deze gaat klinken!

      Succes met de keuzen van streamer! Voor 2000 zal je er wel een goede vinden ?.

      Groet Jeffrey

    • #170212
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik heb vandaag een AUralic Aries g1 op proef thuis. De eerste indruk is goed. Zeker is dat de bleusound vervangen wordt. Nog even puzzelen waarmee. Maar deze speler is een enorme stap vooruit. Vooral klassiek klinkt veel Heb echo gevoel in de concert aan te zitten.

Weergave van 8 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×