nog wel eens CD gekocht in 2017? Of stream je rot?

Home Forums Algemeen Hifi nog wel eens CD gekocht in 2017? Of stream je rot?

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  fernand 2 weken, 1 dag geleden.

• Auteur

WilcoVx
    Bijdrager

Na het zien van de eindejaars-lijstjes, o.a. die van winkels Kroese-online, waarin vermeld wordt wat het meeste bij hun verkocht werd…
    vroeg ik mij af hoeveel van de HiFi-liefhebbers hier nu nog een echte nieuwe CD hebben gekocht dit jaar.
    Veel wordt er gesproken en uiteraard ‘streaming’ afgespeeld via de bekende Spotify & Tidal & Qobuz & AppleMusic & Deezer neem ik aan.

Is er nog plaats in huis voor een CompactDisk????

Zelf heb ik 3 CD’s, die van de Fleet Foxes en Kamasi Washinton en Sue The Night gekocht, verder enkele andere via Qobuz of Bandcamp waarbij vooral wat als in losse nummers.
    Een heel album is niet altijd meer interessant gek genoeg, voor de rest ook veel videoclips via de artiest zijn website enzo te horen&zien.

fernand
    Bijdrager

Jazeker, groepen of artiesten die echt goed zijn maar niet van de grond geraken kunnen het geld goed gebruiken. Als ik naar een concert ga en de artiest moet om rond te komen zijn cd staan te verkopen op de gang, soms rechtover de wc ingang dan koop ik zijn cd

Ralph
    Bijdrager

Ja heb wel Tidal abo op Elac streamer maar elke maand koop ik nog wat cd’s.
    Ik hou van ook tastbare opnames, gewoon cd’s verzamelen en in een kast rangschikken.
    Ik rip de gekochte cd’s wel voor op de ssd die aan de Elac Discovery hangt.

Kingfishers
    Bijdrager

Nee. Voor mij is een Qobuz subliem+ abonnement voldoende. Ook de Cd speler wordt alleen nog af en toe door mijn vriendin gebruikt, omdat ze geen zin heeft zich in de bluesound app te verdiepen.

fernand
    Bijdrager

Ik koop nog wel af en toe een cd, vooral na optredens van beginnende groepjes die ik goed vind, of groepen die het moeilijk hebben om bekend te geraken vanwege niet gedraaid op radio niet tegenstaande ze echt goede muziek maken, die kunnen het geld goed gebruiken om nieuwe opnames te maken

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.