woensdag, april 24, 2024

nog wel eens CD gekocht in 2017? Of stream je rot?

Weergave van 7 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168571
      WilcoWilco
      Deelnemer

      Na het zien van de eindejaars-lijstjes, o.a. die van winkels Kroese-online, waarin vermeld wordt wat het meeste bij hun verkocht werd…
      vroeg ik mij af hoeveel van de HiFi-liefhebbers hier nu nog een echte nieuwe CD hebben gekocht dit jaar.
      Veel wordt er gesproken en uiteraard ‘streaming’ afgespeeld via de bekende Spotify & Tidal & Qobuz & AppleMusic & Deezer neem ik aan.

      Is er nog plaats in huis voor een CompactDisk????

      Zelf heb ik 3 CD’s, die van de Fleet Foxes en Kamasi Washinton en Sue The Night gekocht, verder enkele andere via Qobuz of Bandcamp waarbij vooral wat als in losse nummers.
      Een heel album is niet altijd meer interessant gek genoeg, voor de rest ook veel videoclips via de artiest zijn website enzo te horen&zien.

    • #169598
      fernand lambertfernand lambert
      Deelnemer

      Jazeker, groepen of artiesten die echt goed zijn maar niet van de grond geraken kunnen het geld goed gebruiken. Als ik naar een concert ga en de artiest moet om rond te komen zijn cd staan te verkopen op de gang, soms rechtover de wc ingang dan koop ik zijn cd

    • #169599
      RalphRalph
      Deelnemer

      Ja heb wel Tidal abo op Elac streamer maar elke maand koop ik nog wat cd’s.
      Ik hou van ook tastbare opnames, gewoon cd’s verzamelen en in een kast rangschikken.
      Ik rip de gekochte cd’s wel voor op de ssd die aan de Elac Discovery hangt.

    • #169655
      JosJos
      Deelnemer

      Nee. Voor mij is een Qobuz subliem+ abonnement voldoende. Ook de Cd speler wordt alleen nog af en toe door mijn vriendin gebruikt, omdat ze geen zin heeft zich in de bluesound app te verdiepen.

    • #169656
      fernand lambertfernand lambert
      Deelnemer

      Ik koop nog wel af en toe een cd, vooral na optredens van beginnende groepjes die ik goed vind, of groepen die het moeilijk hebben om bekend te geraken vanwege niet gedraaid op radio niet tegenstaande ze echt goede muziek maken, die kunnen het geld goed gebruiken om nieuwe opnames te maken

    • #169704
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik stream me rot en ben uitermate tevreden over Spotify, 320kbps is ruim voldoende. Trouwens de ChromeCast heeft ook een geweldig geluidsweergave. Heb CD’s, LP’s, cassettebandjes en op Hardeschijf staat ook ontiegelijk veel. Deze muziekliefhebber staat perplex (mits een goede opname) van de kwaliteit die je kunt bereiken met een goedkope streamer, de WXC-50 klinkt echt High End 🙂

    • #169705
      fernand lambertfernand lambert
      Deelnemer

      Ik stream ook meestal, eigenlijk doe ik niets anders, maar met spotify en mp3 kan je echt niet van high-end spreken hoor

    • #169706
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Mijn oren foppen mij niet, ik dacht vroeger dat Maria Callas niet zo’n mooie stem had. En ben gewend aan de klank van muziekinstrumenten (mijn vader was pianist en er kwamen vaak muzikanten over de vloer, dan weet je echt hoe live muziek (instrumenten) klinkt. En je kunt op http://www.nordkeyboards.com/sound-libraries hier ook diverse instrumenten horen. En de ESL 57 is echt instaat om de verschillen duidelijk hoorbaar te maken. De meeste bezoekers van deze site, luisteren weinig naar aria’s van een sopraan, smaken verschillen, maar ik houdt van vele soorten muziek genres, dus ook van o.a. Callas. En ook de sopraan klinkt levensecht. Ik begrijp echt niet wat er aan de weergave kwaliteit verbeterd kan worden. Een prijskaartje interesseert mij niet, geef toe dat ik het niet kan betalen, maar al was ik miljardair, betaalde niet meer dan €12.000,– voor boxen. De electrostaat klinkt perfect. Ook de Chroomcast is geen High End prijs, maar klinkt perfect. De techniek is er enorm op vooruit gegaan 😉

Weergave van 7 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×