dinsdag, april 23, 2024

Nad M33

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168715
      Michel KoningMichel Koning
      Deelnemer

      Ik heb een isol-8 inline 10A netfilter.
      Nu wil ik een NAD M33 kopen, kan ik dit net filter blijven gebruiken of gaat dit tenkosten van de dynamiek.

    • #170438
      HarHar
      Deelnemer

      Hallo Michel.
      Ik heb zelf nog geen (serie) gehoord die geen invloed heeft op de dynamiek.
      Indien mogelijk zou ik dit eerst testen.
      Maar doe dit dan gedurende een langere periode.
      Ikzelf betrap me er vaak op dat het in eerste instantie een verbetering lijkt (lees verandering) maar op den duur toch terug switched na de situatie zonder filter.

    • #170439
      Theo SpeijersTheo Speijers
      Deelnemer

      Met filters die in serie staan heb je volgens mij een zeer gerede kans dat de dynamiek geknepen wordt. Ik heb wel eens een PS Audio Premier op proef gehad, dat klonk goed op de front end apparatuur, maar niet als je er een eindversterker of zware geintegreerde versterker op aansluit.
      Met parallelle filters werkt dat een stuk beter.
      Ik heb sinds kort een Audioquest Niagara 5000 en daar hangt ook mijn zware Hegel H30 eindversterker (2 × 375 watt bij 8 ohm) probleemloos aan, zonder enige inbreuk op de dynamiek.
      Maar ja, dan heb je het wel over een prijzig filter.
      Ik deel de mening van Harry dat je een stroomfilter altijd eerst thuis op proef moet uitproberen. Bij goede dealers en zeker wat duurdere apparatuur kan dat eigenlijk altijd wel. Zo niet: geen zaken doen.

    • #170472
      Michel KoningMichel Koning
      Deelnemer

      Jaap veenstra,heb de piega 501 premium.
      Je had het vanochtend bij de luidspreker test over een ‘match’ tussen versterker en luidspreker. Zou de Nad M33 een match wezen met deze luidsprekers of is het overkill.
      Had hier voor de Nad M10.

Weergave van 3 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×