dinsdag, maart 19, 2024

NAD M32 draadje

Weergave van 12 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168521
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Om de discussie van de M32 voort te kunnen zetten, is dit topic geopend. Dus als er vragen / opmerkingen / lovende woorden over de NAD M32 zijn… plaats het hier!

    • #169322
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Hoi Bart,

      Leuk dat je de M32 in huis hebt. Voor wat betreft het display deze kun je dimmen met de play knop bijna onderin op de afstandsbediening. Geen heel logische plaats 😉

      Jammer dat je last hebt van staande golven. Maar gelukkig is hiervoor een stuk voordeliger een oplossing voor te vinden. De beste digitale oplossing die ik ken is met Roon. Het beste kun je 2 desktop pc’s gebruiken met goede specificaties, waarvan één silent dus zonder actieve ventilatie. Liever geen laptops. Installeer op de beide pc’s audiolinux op een solid state drive bijv 60GB. In audiolinux zijn programma’s zoals HQ-player en Roon standaard opgenomen. Verbind de silent pc met usb met de M32 en activeer HQ-player op deze 1e pc. Plaats de 2de pc bij voorkeur in een andere ruimte en plaats een harde schijf met je muziek library in deze 2de pc.
      Op deze 2de pc activeer je Roon. Verbind de pc’s met tussenkomst van een gigabit switch of router met Cat6a bekabeling. In Roon kun je gemakkelijk deze staande golven onderdrukken, maar hiervoor zou je wel een meting moeten doen om duidelijkheid te krijgen over de frequentie die bijgesteld moeten worden. Gebruik een tablet om je muziek vanuit roon naar de 1e pc hqplayer naar je M32 te spelen. Wees gewaarschuwd voor het geweldige resultaat wat je hiermee bereiken kunt.

      Mocht je deze weg ingaan, laat even weten dan help ik je verder met specifieke zaken.

      Groeten,
      Wijnand

    • #169323
      BartBart
      Deelnemer

      Goed idee van een apart draadje, Jaap

      Dank voor je reactie Wijnand. Erg fijn die dimmer! Ik vind je oplossing voor de staande golven wat omslachtig (niet verkeer opvatten). In principe heb ik de middelen ook al in huis, met een mini-dsp ertussen en ik doe de metingen met REW. Maar het is dus weer een conversie extra. Daarom lijkt mij een Room EQ achtig iets IN de amp het beste. Maar ik ga er nog wel eens mee aan de gang, ben benieuwd hoe de M32 er op reageert.

    • #169324
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Hoi Bart,

      No hard feelings at all. Het is inderdaad een wat omslachtige manier. Mijn ervaring is dat rekenkundige correcties zo dicht mogelijk bij de bron moeten worden aangepakt, tenminste voor wat betreft het beste resultaat. Deze wijze laat zelfs een apparaat zoals een trinnov ver achter zich, maar het maakt ook dat er een serie componenten moet worden ingeschakeld om muziek af te kunnen spelen.
      Dus maak vooral de keuze die voor jou het meest interessant is.

      Groeten en succes!

    • #169552
      RonRon
      Deelnemer

      Hoe klinkt de NAD M32?

      Ik heb een Van Medevoort voor- en eindversterker, een Chord Hugo TT DAC, een Blue Sound Node 2 Streamer, een Apple TV en zo zachtjes aan vind ik het erg veel worden al die apparaten.
      Ergens wil ik alles inruilen voor voor 1 hooguit 2 apparaten met meer bedieningsgemak voor mij en de huisgenoten maar wil niet inleveren aan geluidskwaliteit.
      Ik dacht aan NAD M 32 of een Linn.
      Vandaar mijn vraag naar de geluidsbeleving van de NAD M 32
      Groet,
      Ron

    • #169553
      BartBart
      Deelnemer

      Hoi Ron,

      ik vond de M32 erg goed klinken: veel detail, strak laag en ook totaal niet steriel ofzo. Ook een breed geluid en precies. Echt een hele goede versterker voor z’n geld, en als je die geluidskwaliteit wilt bereiken met losse onderdelen ben je wel flink wat meer kwijt.

      Nadeel vind ik zelf wel dat je met 1 apparaat voor alles wel echt uitgehobbyd bent. Ik vind het leuk om te kijken wat een dac in m’n set doet of een nieuwe interlink.

      Maar soundwise krijg je er geen spijt van vermoed ik. Bij Hobo hifi kun je een thuisbeluister afspraak maken, dan kun je dus thuis vergelijken. Zou ik zeker doen voordat je alles weg doet 🙂

    • #169554
      RonRon
      Deelnemer

      Dank voor je reactie Bart.
      Inderdaad is het hobbyen met kabels etc over. Ik heb een aardig vermogen uitgeven aan interlinks en zo nu en dan praat ik mijzelf de geluidsverbetering maar aan om de vele euro’s te rechtvaardigen.
      Ik zal er over nadenken en eerst eens goed luisteren.

      Groet,
      Ron

    • #169615
      EricdEricd
      Deelnemer

      hoi Jaap andere lezers
      Wat een geweldige side alpha audio heb al veel geleerd en ontdekt.
      Heb zelfs een netwerk aanglegd nas gekocht en me cd verzameling overgezet .
      Kon dat niet zonder die work shop op de site ik ben niet zo handig .
      Heb inmiddels tidal en spotify de wereld van muziek luisteren heb ik in de hand,
      Ik heb de NAD M32 gekocht met de bleusound module geweldig ben hier erg blij mee 1 apparaat meer heb ik niet nodig.
      Misschien nog andere luidsprekers als iemand een goede tip heeft.
      ik heb wat vragen op het display BluOS staat opgelicht 44,ik je kan dit ook veranderen wat is dit en staat dat goed
      stereo staat niet opgelicht? en hij staat op negative? zijn dit de goede instellingen of moet ik die veranderen .

      Groet Eric

    • #169640
      JosJos
      Deelnemer

      Hallo Jaap, sinds een tijdje ook een m32 in huis. Wordt er wel blij van, nu wel sparen voor nieuwe (andere) speakers, want heb het idee dat mijn Quad l22 nu wel de beperkende factor zijn, maar goed wat ik vragen wilde. Ik snap die samplerate instelling niet zo goed. Heb een highres abbo van Qobuz, dus dan krijg je steeds andere resoluties van muziek gestreamd.heb hem dus maar op 192 gezet, zo van dan das nooit te weinig. Maar mij is de functie niet helder. Een auto stand lijkt me logischer. Heb jij uitleg. Alvast dank.

    • #169641
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      De sampling rate setting is voor de analoge ingangen. Die moeten namelijk omgezet worden naar digitaal.

    • #169642
      JosJos
      Deelnemer

      Ok helder. Dank je wel voor je snelle reactie

    • #169643
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Welcome! En veel luisterplezier!

    • #169653
      JosJos
      Deelnemer

      Heb inmiddels bij de m32 Speakers gekocht VERITY Finn. Heel blij mee. Iemand een tip voor luidspreker kabels voor deze combi? Overigens moeten luidspreker kabels altijd even lang zijn?

    • #169625
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      44.1 kHz is de samplingrate van de muziek die je speelt. Je kan het veranderen, maar dat heeft niet echt veel zin.

      Ik zou er lekker vanaf blijven en ‘bitperfect’ spelen.

      Over speakers. Pak iets wat gemakkelijk aan te sturen is. De M32 houdt van hoog rendement.

Weergave van 12 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.