vrijdag, maart 29, 2024

Na de streamer een dac of onzin

Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168748

      Goedemorgen
      Zou het zin hebben om na de Yamaha wxc-50 (streamer met dac) een losse dac te gebruiken? En zo ja welke
      Deze vraag kwam bij mij op
      doordat in de streamer test van jongstleden er ook de optische/ coaxiale uitgang van de streamer werd aangesloten op een losse dac. En dit verschil was aanzienlijk

      Maarten

    • #170606

      Dat is afhankelijk van de route. Je Yamaha is een streamer/voor versterker. Als daar een leuke eindversterker achter hangt kan het zin hebben. Dan is de coaxial out waarschijnlijk een betere optie dan de optische out. Van de streamer coax out naar een DAC en dan van de DAC naar de eindversterker.

      De kwaliteit van het streamer gedeelte heeft impact op de geluidskwaliteit, maar als je er een DAC achter plaatst die qua prijs in verhouding is (zoals een Topping, Schiit, iFi Zendac), dan zal dat uitmaken.

      Hoeveel verschil je dan zal horen is weer afhankelijk van je versterker en speakers.

    • #170607

      dank je voor de reactie
      de streamer test triggerde me naar die vraag

      met deze modellen blijft de hobby wel leuk, zou je een voorkeur hebben voor een van deze? wat specs betreft ik zou niet weten welke dac processor beter is of klinkt
      ik zie bijvoorbeeld dat de ifi zen dac geen optiche en coaxiale ingangen heeft,

    • #170608

      Je zal een DAC moeten hebben met een coaxial ingang (ook wel als SPDIF aangeduid in de specs).

      Ik heb ze niet allemaal naast elkaar gehoord, dus ik kan geen voorkeur uitspreken. En dan nog is het mijn voorkeur en hoeft het niet de jouwe te zijn. Zoek eens naar verschillende recensies, dan komt daar wel een algemeen beeld uit. Zowel Topping als Schiit krijgen goede recensies voor hun goedkopere DACs (ze maken ook allebei dure DACs).

    • #170655

      Heeft iemand ook een idee waarom de topping e30 bij alles wat ik doe 48.0 pcm aangeeft
      Deze heb ik met coaxiaal aangesloten op de Yamaha wxc50 daar stream ik toch verschillede sichnalen over in verschillende kwaliteiten

Weergave van 4 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.