MQA cd’s

• Aanmaker
    Onderwerp
  • #98397 Citeer
    FransFrans Callebaut
    Deelnemer
    Up
    0
    Down
    ::

hallo,
    heeft iemand ervaring met MQA cd’s ? (bvb in vergelijking met gewone cd’s en sacd’s) en bestaan deze ook in multi channel ?
    mvg,
    frans callebaut

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
    Antwoorden
    • #98399 Citeer
      pstpskPeter Struyk
      Deelnemer
      Up
      0
      Down

Ik heb een CD van Christopher Cross (die met “Sailing” erop) en ik heb daarvan ook de “originele” CD uit de 80-er jaren. Ben niet bijster enthousiast over de MQA versie. T.o.v. de normale CD is het geluidsbeeld in elkaar gedrukt, is de bas “blurry” en vager, is hoog agressiever.

Of dit nu aan MQA ligt of aan remastering kan ik niet zeggen, maar de zaken die ik hoor hebben vaak te maken met een niet helemaal lekker digitaal signaal is mijn ervaring. Alsof er een slechte kabel tussen m’n streamer en m’n DAC zit, die veel hf noise opvangt.

Via ROON afgespeeld op Tidal klinkt het allemaal net zoals op de MQA CD, maar dat lijkt me logisch want het zal wel ongeveer dezelfde master zijn. De 96/24 versie van Qobuz is veeeeeel beter (IMHO) en die moet toch ook wel ge-remastered zijn.

• #98401 Citeer
      FransFrans Callebaut
      Deelnemer
      Up
      0
      Down

hallo peter,
      dank voor je antwoord, heb je een cd-speler die MQA aan boord heeft zoals bijvoorbeeld de technics cd, sacd, MQA speler?
      mvg,
      frans callebaut

Weergave van 1 reactie thread
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.