dinsdag, april 16, 2024

Mooier geluid met IPv6 uitgeschakeld

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168634
      BramovitchBramovitch
      Deelnemer

      Geacht forum,
      Ik heb de afgelopen week een mooie verbetering in de weergave bereikt door het uitschakelen van IPv6 op mijn Synology NAS. Per default is de instelling op de LAN adapter voor IPv6 “automatisch” en deze heb ik naar “uit” gezet. Het werd niet gebruikt, echter het geheel uischakelen van de IPv6 protocol-stack heeft iets in positieve zin verbeterd. Daarnaast zoveel mogelijk services op de NAS welke niet worden gebruikt uitgeschakeld of verwijderd. Hoorbare verbetering in audio weergave in het midden en hoog. Het proberen waard toch? En zonder kosten :-).

      Veel luister plezier op deze regenachtige dag!
      Bramovitch

      Synology DS213+
      Bubble UPnP
      Qobuz
      Cambridge Audio
      B&W 804D2
      Audioquest
      Furutech

    • #169933
      Theo SpeijersTheo Speijers
      Deelnemer

      Interessant, ik wil het wel eens proberen. Waar zit dat precies in Synology DSM?
      Ik heb zelf een Synology DS1511+.

    • #169934
      BramovitchBramovitch
      Deelnemer

      Hi,
      Bij configuratiescherm -> netwerk -> Netwerkinterface -> LAN -> Bewerken -> kies tab IPv6 en vervolgens bij “IPv6 Installeren” voor UIT.
      Groet,
      Bram.

    • #169936
      BramovitchBramovitch
      Deelnemer

      Ok! Mooie spullen Theo. Happy streaming.
      Groet,
      Bram.

    • #169935
      Theo SpeijersTheo Speijers
      Deelnemer

      Dank je Bram!
      Even gecheckt, mijn IPv6 stond al uit. Daar valt dus helaas geen winst in de geluidskwaliteit meer te behalen.
      Maar gelukkig ben ik al behoorlijk tevreden met de geluidskwaliteit van mijn set.

      Theo

      Accuphase DP78 / Pink Faun audiostreamer –> MBL5011 –> Hegel H30 –> Kef Blade 1

Weergave van 3 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×