donderdag, maart 28, 2024

Mola Mola dac

Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168505
      eddiespeed70eddiespeed70
      Deelnemer

      Iemand een suggestie hoe ik mijn node 2 het best op mijn Mola Mola dac kan aansluiten? Of een andere manier van streamen?

    • #169240
      ErwinErwin
      Deelnemer

      De node 2 heeft een TOSLINK digitaal optisch uitgang. Die kan naar de Mola Mola DAC optische ingang. Dan gebruik je feitelijk de DAC van de node 2 niet en heb je een perfecte elektrische scheiding van de twee systemen. Een mooi streamer kastje in het digitale domein en een perfecte externe DAC erachter om naar analoog te gaan.

      Mooie combinatie 🙂

    • #169241
      eddiespeed70eddiespeed70
      Deelnemer

      Hallo Erwin, dat klopt, echter kan de optische link 96 kHz verwerken en geen 192 als ik het goed heb begrepen. Of ik moet dan overstappen naar een streamer die ook xlr out heeft?

    • #169242
      ErwinErwin
      Deelnemer

      Heb je deze? :
      http://mola-mola.nl/index.php/dak

      Ik lees: “PCM up to 384 kHz /32 bits (>192 kHz and >24 bits only via USB).” Dus ik lees optisch tot en met 192 kHz.

      Of je die hoge input samplerates echt nodig hebt hangt af van je bronmateriaal. Speel je veel lossless en HD audio materiaal af? Wat ga je precies streamen?

      De bluesound node 2 is meer dan alleen een streamer het is ook een DAC en pre-amplifier. Daarom doet hij intern vanalles met je digitale bronmateriaal. De vraag is of je dat nodig hebt als je al zo’n mooie externe DAC hebt. Je hebt eigenlijk alleen maar een streamer nodig die je digitale bronmaterialen verzamelt (b.v. van je NAS, van spotify, van HD streaming diensten, internet streams, USB stick etc) en dat dan zonder enige bewerking van de bits en bytes doorstuurt naar je externe DAC. Het meeste bronmateriaal is dan 44 of 48 kHz. Omdat je maar twee kanalen hebt heb je de hogere samplerates niet nodig. Voor 2 kanalen HD audio is 96 kHz genoeg.

      Stel dat je wel die node 2 neemt dan weet ik niet precies wat er uit komt. Hij werkt intern met conversie naar 32 bits en hoge samplerates. Ik zou die interne conversies niet willen hebben met een externe DAC. Maar misschien kun je dat instellen.

      Ik heb zelf een simpele al wat oudere Squeezebox Touch die alles digitaal verzamelt en optisch kan doorsturen. Ik speel daarover FLAC bestanden vanaf mijn netwerk server. En hoge kwaliteit spotify streams. Ik heb geen HD audio materiaal dus beter dan dit kan voor mij niet. Maar het user interface kan wel beter en ik zou b.v. een betere app willen hebben op mijn telefoon. Dus kijk ook naar die node 2 (zo kwam ik hier).

      En ik zou wel een veel betere preamp-DAC willen hebben, zoals die mola mola 🙂

    • #169243
      eddiespeed70eddiespeed70
      Deelnemer

      Ja die heb ik inderdaad, is een topset! Zie review?

      http://www.terrason-audio.nl/nieuws/news/20/Mola-Mola-in-Music–Emotion

      Ik had al de node 2 voordat ik de mola mola set kreeg, ik wil inderdaad dat het signaal zo zuiver mogelijk naar de dac gaat. Ik weet niet wat de node 2 ermee doet, zal bluesound eens mailen. Ik denk dat een xlr naar coax het meeste oplevert. En gebruikersgemak is voor mij belangrijk, spotify of tidal in zo hoog mogelijke kwaliteit. Niet via een nas oid. Dus een gebruiksvriendelijke netwerkspeler die het alleen maar onbewerkt het signaal doorgeeft zou perfeit zijn.

Weergave van 4 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.