vrijdag, maart 29, 2024

Millon speakers

Weergave van 13 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168578
      JosJos
      Deelnemer

      Op o.a. Marktplaats adverteert millon met zijn speakers nogal enthousiast over zijn eigen kwaliteiten en claimt beter te zijn dan gerenommeerde merken die tot wel 5 keer zo duur zijn. Je kunt ze zelfs in een vergelijkende opstelling beluisteren. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen met dit merk. Vind je het echt kwaliteit of gebakken lucht. Graag je reactie

    • #170033
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik ben in bezit van de Millon PhantomS luidspreker. Ik ben hier zeer tevreden over. Fijne natuurlijke sound. Ze worden aangestuurd door de Hegel H360. Ik ben op zoek naar een goede luidspreker kabel. Nu nog koper van de rol. Heeft iemand tips en/of ervaring met de millions en bepaalde kabeltype’s????

    • #170034

      Ik heb ook een paar Millon luidsprekers gekocht, model Amantes. Die heb ik aangesloten met Audioquest Rocket 11 kabel met Audioquest Suregrip 300 stekkers.
      In eerste instantie aangestuurd met mijn Yaqin MC-10T buizenversteker (EL34). Die klinkt heel goed op mijn Dali luidsprekers, maar de Millon had meer vermogen nodig om die Millon’s echt ‘bij de strot te grijpen’ en aan te sturen.
      Daarom staan die nu aan mijn Accuphase E206 versterker en die combinatie klinkt ongelooflijk goed.

      De reclame die ze maken is redelijk overtrokken vind ik zelf ook en de website ziet er niet uit. Maar de Amantes luidsprekers heb ik vergeleken voor het kopen met B&W en andere high-end speakers. Dan klonken de Millon’s toch echt beter (met mijn soort muziek, vooral progressieve- en elektronische muziek). Dat geld echter niet voor de kleinere modellen. Daar vind ik mijn Dali Zensor 7 i.c.m. de buizenversterker veel beter klinken.
      Maar goed, dat is persoonlijk.

    • #170069
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik ga luisteren naar de Millon Phantom luidsprekers. Ik heb inmiddels veel over gelezen over deze luidsprekers. In de prijsklasse van €3500 tot €8k en nimmer ook maar 1 kritische note gelezen over de Million luidsprekers. Men beweert zelfs dat de Million even zo goed kan presteren als luidsprekers oplopend tot 12k. Ik sta er open voor en ben zeer benieuwd. Wat ik wel weet is dat er 1 van de Hegels wil aansluiten van 100 watt plus net zoals Egbert heeft gedaan en zeer tevreden is. De vraag is of het zelfs nog beter kan. We gaan het zien, heeft iemand nog suggesties?

    • #170123
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Hoi Robbie’s, ik ben benieuwd naar je ervaring. Ik kreeg tijdens de luistertest het aanbod om de luidsprekers thuis te beluisteren en als ik ze wilde houden na twee weken te betalen.
      Vraag er om als ze het niet aanbieden ik heb de Millon een weekend kunnen vergelijken met Totem en acoustic energy. Op voorhand had ik de totems genomen. Na vergelijk binnen 5 minuten keuze gemaakt

    • #170124
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Peter, ik ga de kabels beluisteren. Ben benieuwd.

    • #170125
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Beste Peter, ik ben positief over de millons en heb er net zoals het klinkt een warm gevoel bij, echter ben ik dezelfde dag nog naar Bumenhofer gehoord die op een Gamut te beluisteren waren. Ik moet zeggen dat de laatste luidsprekers ook goed klinken en laag behoorlijk strak waar ik juist van hou, maar dat is persoonlijk gezien ik altijd naar actieve luidsprekers heb geluisterd. Ik heb nog niets besloten , en zal jouw tip meenemen in mijn overweging.

    • #170180
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik heb inmiddels Tellurium q black 2 luidsprekerkabel aangeschaft. Complimenten voor de test van Alpha Audio. De beschrijving in de test kwam goed overeen met mijn waarneming. Fijne aanvulling op mijn systeem. Klank is natuurlijk en ruimtelijk. Ik was echt verrast door het grote verschil met mijn koperen kabels van de rol.

    • #170265
      luisterluister
      Deelnemer

      Na jaren geleden Millon Phantoms gehad te hebben wilde ik eigenlijk een andere (buizen) versterker. Ging luisteren na een buizenversterker met Gamut luidsprekers en was verkocht. Thuis bleek het nogal tegen te vallen met name omdat in de hifi zaak gebruik werd gemaakt van The Beast. Dat is een streamer opslagapparaat van €30000! De speakers bleken niet goed genoeg voor mijn woonkamer en ik had spijt de Phantoms verkocht te hebben. Op naar Alkmaar (Millon) dus en gezellig vergelijken bij Frits Straatsma, de ontwikkelaar van Millon. Dan ook gelijk maar even vergelijken met de Matador en Amantes. Tja, de Amantes verslaat de Phantom en Matador en dat zegt wat hoor. Ik ben al zo’n 40 jaar liefhebber en laat mij niets meer wijsmaken. Van een HiFi winkel in Amersfoort had ik B&W 804D thuis op proef gehad en was nogal teleurgesteld. Ook van een zaak in Apeldoorn had ik diverse modellen thuis gehad en ook die konden mij niet bekoren. Allemaal plat en levenloos. Ik ben dus gegaan voor de Millon Amantes nu zo’n jaar geleden en die gaan echt niet meer weg. Frits flikt het gewoon echt, hi-end speakers voor een redelijke prijs. Voor degene die twijfelt, zorg eerst dat je genoeg geld hebt want als je ze eenmaal hebt gehoord is er geen weg meer terug!

    • #170952
      Guido BuitendijkGuido Buitendijk
      Deelnemer

      Ik heb 4 jaar geleden de Millon Phantom gekocht die nu door het leven gaat als Amantes. Vanaf het eerste moment dat ik deze luidspreker bij Theo Remmerwaal ten atelier in Oosterhout beluisterde was ik overtuigd dat ik naar muziek luisterde. Er was zoveel balans! Het klopte gewoon.
      Theo en ik hadden onze klassieke muzieksmaak gemeen, dat hielp om over het gewenste resultaat te praten.

      De speaker werd toen aangestuurd met een simpele versterker. Dat vond ik wat gewaagd, maar het klonk dus al super.

      Thuis heb ik ’em aangesloten op mijn toemalige voor- en eind van Pink Faun (180D) dit klonk al vrij aardig maar vond dat in het laag meer druk nodig was.
      Daarom luister ik nu een Mark-Levinson 525H eindversterker waardoor de speaker helemaal tot z’n recht komt! Echt blij mee.

      De speakers zijn met Pink Faun SC1-2 luidsprekerkabels aangesloten.
      Eerlijk gezegd weet ik niet of dit met andere kabels beter wordt.
      Als bron gebruik ik de DcS Bàrtok.

      Als het beter kan hoor ik het graag!!

    • #170956
      Guido BuitendijkGuido Buitendijk
      Deelnemer

      Phantom S2 http://www.millon.nl/-.matador.luidsprekers.html

      Amantes

      AMANTES

      Heeft exact dezelfde foto, tekst en specs 🙂

      Deze heb ik en klink als een klok!

    • #170972
      Guido BuitendijkGuido Buitendijk
      Deelnemer

      Dank je voor de tip!
      Ik heb met Theo RemmersWaal in Oosterhout (het atelier van de firma) een afspraak gemaakt. We gaan het beleven.

      Fijne jaarwisseling!
      Guido

    • #170973
      luisterluister
      Deelnemer

      Dank je, jij de beste wensen voor 2022. Veel succes met de luistersessie, laat je nog even horen hoe het afgelopen is?

      Groet Henk.

    • #171009
      Guido BuitendijkGuido Buitendijk
      Deelnemer

      Luister, ik moet eventjes iets rechtzetten. Ahum! Ik heb hierboven verteld dat ik de Phantoms had, maar ik ben totaal abuis. Het zijn de Matadors!!
      Ok, ik met m’n Matadors naar Theo in Oosterhout, lekker een vergelijkende test doen met de Amantes.
      Je gaat het niet geloven!

      Voordat ik schrijf hoe het was moet ik vertellen dat in mijn Phantoms een volledig ander (pracht) filter zit.
      Wij dus luisteren en wat bleek: mijn Matadors waren echt veel mooier. Het geluid stond los in de ruimte – goede 3D weergave, zeer muzikaal en realistisch. De Amantes klonk wat ‘in de box’ alsof het geluid er niet uit wilde, wat ingetogen.
      Had wel een tikkie dieper laag.
      Dit komt omdat de Bas drivers de afgelopen paar jaren zijn veranderd: de spoel is groter en de rim (softe rand van de speaker) is wat stugger geworden waardoor er bij hogere volumes meer controle is.
      Omdat ze iets lager kwamen heb ik 4 nieuwe besteld, zelf vervangen, en ze spelen nu in met een sweep van 20-5hz

      Omdat Theo mijn filter heel goed kent heeft hij wel wat aanwijzingen gegeven om de basspoel te upgraden, hoogst aardig! De lage bas is moeilijk in mijn kamer.
      Het klinkt momenteel goed, maar eigenlijk weet ik niet of het beter is dan de oude basunits.

      Het was al met al een leuke maar opmerkelijke ervaring 🙂

      Groet!

    • #170955
      luisterluister
      Deelnemer

      De Millon Phantom en Millon Amantes zijn NIET dezelfde luidsprekers zoals u denkt. Zij vallen ook in een verschillende prijsklasse. De Matador en Amantes lijken wel dezelfde maar ook dat is niet zo.
      Dit verschil is gehoormatig best groot en dat was voor mij dan ook de rede om voor de Amantes te gaan.
      Wat kabels betreft is het en kwestie van proberen. Het grootste verschil in mijn oren was altijd koper/zilver en dun en dikker.
      Ik ben niet bekend met Pink Faun en heb zelf Kimber 12TC in een speciale uitvoering.
      Verwacht geen Wereld van verschil maar meer de puntjes op de i.
      Succes!

    • #170957
      luisterluister
      Deelnemer

      Dat klopt maar zijn toch echt verschillend, bel Frits Straatsma maar op en je zult het bevestigd krijgen. De Matador klinkt duidelijk minder vol en dat was voor mij rede om voor de Amantes te gaan.

    • #170986
      Joost A.Joost A.
      Deelnemer

      SORRY…ONDERSTAANDE IS EEN REACTIE VAN MIJ OP EEN HEEL OUD BERICHT, ZAG HET TE LAAT.

      Zoek je goede speakerkabels die extreem neutraal en nagenoeg weerstandsloos zijn zodat je echt hoort waartoe je set in staat is….mijn advies: The Flow Cable 405!! Ik heb ze sinds kort en ik moet zeggen…..fenomenaal. Totale controle over het gehele frequentiespectrum, holografisch en details die ik nooit eerder hoorde. Niet voor niets de kabel die ook in de referentie set zit van Alpha Audio. Succes ermee!

Weergave van 13 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.