dinsdag, maart 19, 2024

Mediaportal vs Kodi verschil in weergave?

Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168653
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik speel al geruime tijd met Kodi met de instellingen zoals in een artikel op deze site wordt geadviseerd. Dus o.a. met Wasapi ingesteld. Werkt prima.

      Eigenlijk omdat ik altijd ruzie heb met het aansturen van de iMON VDF display van mijn htpc in Kodi (tamelijk onbelangrijk, maar ik wil dat het werkt) heb ik MediaPortal geïnstalleerd. Zomaar om te proberen.

      In MediaPortal kan je naast Wasapi ook kiezen voor ASIO. Tot mijn verbazing hoor ik daarbij veel meer detail in het hoog en is het geluid een stuk ruimtelijker? Het is echt een groot verschil! Het zou beide toch bit-perfect moeten zijn? Alles wat ik erover kan vinden zegt dat het afgezien van latency niet zou moeten uitmaken?

      Heeft iemand een idee waar het in zou kunnen zitten? Toch een instelling in Kodi over het hoofd gezien? Of kan de driver van de NAD DD USB 2.0 MDC Module in mijn versterker er beter mee omgaan? Kodi is wel een veel mooier pakket naar mijn idee, dus hoop eigenlijk dat het een instelling is.

      PS:
      En nee, het iMON schermpje werkt ook in MediaPortal nog niet 100% 😉 …

    • #170019
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Het lijkt hem in de driver te zitten? Als ik in MediaPortal wissel tussen Wasapi en ASIO is het effect hetzelfde. ASIO klinkt ook daar beter.

    • #170021
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik heb in Kodi niets gevonden. Maar zet nu Wasapi om naar ASIO met een programma wat een bridge vormt.

      https://www.vb-audio.com/Cable/

      Tot 192kHz gaat dit goed. Het programma geeft aan geen pakketten te verliezen en het klinkt goed. Het is alleen een beetje een ‘dirty hack’ wellicht :-/ . Ik probeer het gewoon een tijdje, want de nieuwe Kodi Leia werkt wel erg mooi.

    • #170022
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag M,

      Dat is een goede tip. Vaak is inderdaad de driver voor ASIO beter, omdat er meer aandacht aan besteed is. De ASIO driver voor bijvoorbeeld mijn ESI Maya is vele malen beter dan de WASAPI variant. Overigens is dat niet altijd zo.

      Maar waar ik ASIO voor wil gebruiken is de JPlay software. Die maakt een eigen ‘bridge’ ASIO driver die te gebruiken is in mediasoftware. En dat maakt een GROOT verschil.

      Ik zoek dus al geruime tijd een manier om ASIO te gebruiken in Kodi, omdat ik Kodi fijn vind als videospeler.

    • #170030
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Oh mooi…

      Ik vind één speler voor alles wel prettig. Ik heb MediaPortal en jRiver ook bekeken, maar loop tegen dingen aan die net niet goed werken. En mijn oren klinkt Kodi met de ASIO Bridge even goed.

      Ik zou nog een keer naar Plex of Emby kunnen kijken. Maar die beschikken ook alleen over Wasapi.

      Mark

Weergave van 4 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.