donderdag, april 25, 2024

Kef R500 aanbieding, welke (streaming) versterker?

Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168618
      Wouter KapteijnWouter Kapteijn
      Deelnemer

      Beste, momenteel gaat de Kef R500 voor 500 euro per speaker. Dat maakt het voor mijn B&w 686 een interessante upgrade. Ik vroeg mij af wat een geschikte (streamer) versterker is. Gezien de kef’s bekend staan als moeilijk aan te sturen speakers. Mijn budget is maximaal 2000 euro en ik zal het vooral gebruiken voor streaming audio.

    • #169860
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Beste Wouter,
      88dB/1W/1m houdt in dat het rendement niet zo hoog is.

      De https://www.bluesound.com/products/pulse-2i/ zien er minder gelikt uit.

      Maar volgens mij zijn deze speakers (2x) voordeliger, voor €1.800,– https://www.coolblue.nl/product/822634/bluesound-pulse-2i-zwart.html

      Zijn de vloerstaanders of streamer/versterker overbodig

      Veel luisterplezier gewenst van DE muziekliefhebber

    • #169861
      Wouter KapteijnWouter Kapteijn
      Deelnemer

      Beste, inderdaad voordeliger net zoals de kef ls50w maar verhoudt dat allemaal wel tot vloerstaande speakers zoals een kef r500?

    • #169862
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Advies van audio via internet is bijzonder lastig.

      Maar als ik jouw was ging eerst zelf luisteren.
      De techniek, ook met audio gaat razendsnel, de grootte zegt tegenwoordig heel weinig.

      De vloerstaanders zien er veel mooier uit, maar ga luisteren, het middehoog is heel belangrijk.

    • #169870
      MarcelMarcel
      Deelnemer

      Wat een ongelooflijk raar advies zeg. Als je weet waar je het over hebt is advies geven via een medium als internet totaal niet lastig.

      Wouter, is de €2000 budget enkel voor de versterking, los van de speakers?

      Zoek je een losse streamer en versterker? In dat geval (en bij €2000 budget) volstaat een Bluesound Node 2 als streamer/dac, hou je 1500 voor versterking over.

      IOM (internetofmusic) heeft fraaie klasse D eindversterkers, zowel mono als stereo. Volume kan je via de app van Bluesound regelen. Zo hou je de keten erg kort en bij jouw manier van luisteren zou dit prima volstaan.

Weergave van 4 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×